اخبار داغ

مدیر کل راه و شهرسازی کرمانشاه مطرح کرد:

ارائه گزارش ساخت و توسعه راههای استان/از بهره برداری یک هزار و 485 کیلومتری راه های کرمانشاه تا افتتاح بیمارستان 540 تختخوابی

ارائه گزارش ساخت و توسعه راههای استان/از بهره برداری یک هزار و 485 کیلومتری راه های کرمانشاه تا افتتاح بیمارستان 540 تختخوابی
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به تشریح عمکلرد سه ساله این اداره پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناذعبداله بهادری در گفت و گوی اختصاصی با پاک پرس، درباره گزارش عملکرد حوزه های مختلف این اداره در هفته دولت اظهار داشت: استان کرمانشاه در غرب کشور نسبت به استان های همجوار در این موقعیت جغرافیایی مرکزیت داشته و هم مرز بودن آن با کشور عراق در کنار وجود بازارچه های مرزی هم از لحاظ اقتصادی با توجه به اینکه 52 درصد کل صادرات کشور به عراق انجام می شود و هم از لحاظ عبور و مرور زائرین عتبات عالیات از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اک پرس,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: می توان مدعی بود کرمانشاه پل ارتباطی شرق، جنوب و مرکز ایران به عراق بوده و همین امر استان را به پر تردد ترین بخش از کریدور ترانزیتی شمال غرب – جنوب غرب کشور تبدیل کرده است.

,

بهادری درباره حوزه ساخت و توسعه راه های استان گفت: از آغاز فعالیت این دولت ، اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه ساخت و توسعه راه ها، 691 کیلومتر راه به بهره برداری رسانده که درصدد است این مقدار را تا پایان کار دولت به یک هزار و 485 کیلومتر برساند .

,

وی افزود: حوزه ساخت و توسعه راهها ، با احداث 16 کیلومتر بزرگراه و ارتقای 95 کیلومتر راه اصلی به بزرگراه ، توانسته طول بزرگراهی استان را از 282 کیلومتر در پایان سال 91 به 347 کیلومتر در پایان سال 94 برساند که البته در سفر اخیر ریاست جمهور به استان، کیلومتر بزرگراهی طی مراسم افتتاح توسط وی به 393 کیلومتر رسید و البته پیش بینی می شود تا پایان کار دولت یازدهم طول بزرگراه های استان به 533 کیلومتر برسد .

,

بهادری گفت: از پایان سال 92 تا انتهای سال 94 ، 50 کیلومتر راه اصلی احداث شده که البته در سفر اخیر  رئیس جمهور به استان با احتساب پروژه های افتتاحی در این بخش ، طول راههای اصلی 61 کیلومتر شده ، و برنامه تا پایان عملکرد این دولت رساندن این رقم به 144 کیلومتر است .

,

وی افزود: این عملیات در حوزه راههای اصلی شامل 6 کیلومتر احداث، 36 کیلومتر ارتقای راه فرعی به اصلی ، احداث 12 کیلومتر تقاطع همسطح و 5 دستگاه تقاطع غیر همسطح بوده است .

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درباره راه روستایی گفت: از آغاز کار دولت، با حرکتی صعودی بویژه در سال 94 در حوزه راههای روستایی، شاخص آسفالت راههای مذکور در کرمانشاه بالاتر از کل کشور قرار گرفته است .

,

بهادری بیان کرد: از سال 93 تا کنون 521 کیلومتر راه روستایی با هزینه ای معادل یک هزار و  686 میلیارد ریال، احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده و همین امر شاخص خدمات در این حوزه را از 35/53 به 48/63 و بالاتر از شاخص 97/50 کشوری رسانیده است.

,

وی افزود: در صورت تامین اعتبار این روند صعودی ادامه داشته و می توان در پایان کار دولت شاهد باشیم ، طول راه های روستایی آسفالت شده استان به 4/1302 کیلومتر برسد ، که در این صورت در ایستگاه 73 شاخص کشوری خواهیم ایستاد .

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه  گفت: 197 پروژه راه روستایی از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم انقلاب اسلامی در استان فعال شده که از این تعداد 140 پروژه تکمیل و باقیمانده پروژه ها هم با پیشرفت فیزیکی بیش از 96 درصد رو به اتمام است .

,

بهادری درباره بخش راهداری نیز بیان کرد: در استان هشت هزار و شش کیلومتر راه مدیریت می شود که از این تعداد 347 کیلومتر بزرگراه، 352 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 983 کیلومتر راه فرعی و پنج هزار و 151 کیلومتر راه روستایی است.

,

وی افزود: این ارقام فوق بدون احتساب افتتاح پروژ ه های سفر ریاست جمهور است و طول افتتاح پروژ ه های هفته دولت هم باید به آن اضافه شود .

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بر اساس ارقام فوق، بدون احتساب راههای روستایی، کرمانشاه از لحاظ طول راه ها در رتبه 11 کشوری قرار دارد .

,

بهادری درباره حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی در سال 94 در همه بخش ها نیز گفت:  روکش آسفالت، خط کشی  راهها، نصب نیوجرسی های مفصلی و لولایی و نصب علائم فراتر از تعهد معین شده از سوی سازمان راهداری بازدهی داشته و کارنامه قابل قبولی را ارائه کرد .

,

وی افزود: در روکش آسفالت، 209 کیلومتر تعهد انجام داشته و با اجرای 319 کیلومتر 110 کیلومتر فراتر از تعهد معین، عملکرد به ثبت رساند .

,

بهادری با اشاره به اینکه در بخش خط کشی میزان تعهد دو هزار و 700 کیلومتر بوده و این مقدار در سال گذشته پنج هزار کیلومتر انجام شد گفت: در نصب نیوجرسی میزان تعهد  30 کیلومتر بوده و اجرای عملیات 55 کیلومتر اعلام شده است .

,

وی افزود: نهایتا در نصب علایم هم، با نصب 20 هزار عدد تابلو، 11 هزار و 42 عدد بیش از تعهد، انجام عملیات داشته و بر این اساس عملکرد این حوزه در سال 94 آن را در رده برتر کشوری قرار داده است .

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به سطح رویه راه های استان گفت: بر اساس مقایسه آمار سال 94 نسبت به سال 93، میزان راههای سالم به 25 درصد افزایش یافته و این افزایش در واقع کاهش خرابی های شدید به 28 درصد، خرابی های متوسط 22 درصد، و در نهایت میزان راه با خرابی کم هم ، ضمن بهبود از 21 به 25 درصد رسیده است .

,

بهادری درباره آسفالت مصرفی در حوزه راهداری نیز عنوان کرد: در حوزه مذکور از سال 92 تا 94 در دولت یازدهم 849 هزار تن آسفالت مصرف شده که به تفکیک میزان مصرفی در سال 92 با مصرف 135 هزار تن، 65 کیلومتر اجرای عملیات، در سال 93 با مصرف260 هزار  تن، 127 کیلومتر اجرای عملیات و در سال 94 ، با مصرف بیشترین مقدار یعنی 451 هزار تن 319 کیلومتر اجرای عملیات اعلام شده است .

,

وی درباره نصب نیوجرسی نیز افزود: حوزه راهداری استان کرمانشاه در اجرای عملیات نصب نیوجرسی های مفصلی و لولایی در رده استان ها پیشتاز است و از سال 92 تا کنون به منظور ارتقای ایمنی محورها در اجرای این مهم هم رشد قابل قبولی ارائه کرد.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه  خاطر نشان کرد: در سال 92   میزان ارتقفای ایمنی محورها  4 کیلومتر ، در سال 93  به میزان 25 کیلومتر ودر سال 94 نیز 40 کیلومتر بوده که البته اجرای این عملیات کماکان در امسال هم ادامه دارد.

,

بهادری درباره حوزه عمران و بهسازی شهری گفت: استان کرمانشاه بر اساس معیارمناطق ویژه اجتماعی با داشتن ٣٥ محله غیر رسمی در جایگاه پنجم و بر اساس جمعیت این مناطق با داشتن 314 هزار و 72 جمعیت در رتبه  ششم کشوری قرار گرفته است.

, .,

 

,

وی افزود: در سالهای ٩٤ و ٩٥ حوزه عمران و بهسازی بافتهای فرسوده و ناکارامد با مدیریت اداره کل راه و شهرسازی در استان کرمانشاه اقداماتی شامل پیگیری صدور احکام اعضاء ستاد باز آفرینی شهری پایدار استان و روسا و دبیران ستادی متناظر شهرستانی توسط استاندار و تشکیل ١٢ جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار در شهرستانها و تبیین چهار چوب سند ملی راهبردی بازآفرینی شهری پایدار و سیاستها و خط مشی های وزارت در برخورد با معضلات بافتهای مذکور در همه ستاد های برگزار شده انجام شده است.

,

 

,

بهادری تدوین برنامه اجرایی در کوتاه مدت با اولویت بندی محلات هدف در همه شهرستانهای دارای طرح مصوب و احصاء پروژه های اثر بخش، تشکیل ستاد بازآفرینی شهری پایدار،به ریاست استاندار و حضور فرمانداران و شهرداران و تبیین وضع موجودو تشریحسازو کار و تهیه برنامه اجرایی میان مدت در سراسر استان و تهیه طرح بهسازی ونوسازی بافتهای فرسوده و ناکارامد برای دو شهرستان هرسین و سنقر وتصویب آن در کمسیون ماده ٥ را از دیگر اقدامات مذکور دانست.

,

 

,

وی افزود: تعیین تکلیف اراضی و املاک شرکت مادر تخصصی در استان، در برخی موارد املاک مذکور طی سالیان متمادی مورد تعرض و تصرف بوده که با پیگیری های انجام شده در اختیار دولت قرار گرفتند.

, .,

 

,

بهادری تعیین شهر کرمانشاه به عنوان یکی از ١٧ شهر پایلوت کشور برای تهیه طرح جامع باز آفرینی شهری پایدار توسط وزارت راه و شهرسازی و اعطای ٨٤٠ فقره تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده در سال ٩٤ و ٩٥ را از دیگر اقدامات مذکور دانست.

,

 

,

وی افزود: شروع عملیات اجرایی دو پروژه محرک توسعه،شامل: احداث مدرسه شاطرآباد کرمانشاه با زیر بنای ٨٥٠ متر مربع و اعتبار 9 هزار و 750میلیون ریال و احداث پارک محلی سنقر با حجم عملیات 17 هزار و  500 متر مربع محوطه سازی و ٢٤٠ متر زیر بنا با اعتباری معادل هشت هزار و 716 میلیون ریال می باشد.

, :,

 

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد حوزه شهرسازی و معماری گفت: تا کنون در حوزه مذکور ، از آغاز سال 94 در حوزه مدیریت و شهرسازی و معماری 33 جلسه کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی برگزار شده که حاصل آن یک هزار و 181 مصوبه در تحقق اهداف این کارگروه بوده است.

,

بهادری بیان کرد: در این حوزه 44 جلسه کمیسیون ماده 5 هم در شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب، هرسین، روانسر، سنقر، کنگاور و شاهو هم با مجموع 367 مصوبه برگزار شده که البته تمامی این مصوبات در 81  بازدید مورد نظارت قرار گرفته است.

,

وی افزود: در ادامه فعالیتهای یکساله حوزه مدیریت شهرسازی و معماری پس از انجام مطالعات مربوطه، طرحهای توسعه عمران شهری(طرح جامع-تفصیلی) 9 شهر کوزران، هلشی، نوسود، سرمست، حمیل، سطر، گهواره، باینگان و نودشه هم تهیه شده است.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این حوزه بر اساس اهداف معین شده، 26 شهر استان شامل طرح های جامع و تفصیلی خواهد شد ، همچنین مدیریت این حوزه ، برنامه شش شهر استان ( روستایی به شهر تبدیل شد ) برای بهره مندی از طرح هادی را دنبال می کنند.

,

بهادری در حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز گفت: عملکرد این حوزه در اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه در سال 93 با قرار گرفتن در رتبه هشتم کشوری و سپس ارتقاء به رتبه یک کشور در کنار چهار استان دیگر نشان از تلاش نیرو های این حوزه دارد.

,

وی افزود: در سال 93 با کسب یک هزار و 910 امتیاز در جایگاه هشتم و در سال 94 با کسب  دو هزار امتیاز در جایگاه برتر کشوری حاصل عملکرد این حوزه است.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد حوزه مسکن و ساختمان گفت: در شهرهای بالای ٢٥هزار نفر جمعیت در قالب چهار قرارداد، تفاهم نامه سه جانبه تعاونی های دارای قرارداد ٩٩ساله، تعاونی های خود مالک و انفرادی خود مالک، 47 هزار و 498 واحد وجود دارد که از این تعداد 32 هزار و813 واحد افتتاح شده و 14 هزار و 685 واحد باقی مانده با پیشرفت فیزیکی بالای 90.9 درصد در مراحل پایانی است.

, .,

 

,

بهادری درباره آمار شهر های زیر ٢٥ هزار نفر جمعیت؛در قالب چهار قرارداد نیز بیان کرد: تفاهم سه جانبه، دوجانبه، خود مالک و گروه ساخت، 53 هزار و 47 واحد وجود دارد که از این تعداد 63 هزار و 313 واحد افتتاح شده و 16 هزار و 734 واحد باقی مانده با پیشرفت فیزیکی بالای ٩٠ درصد مراحل پایانی را طی می کند.

, .,

 

,

وی افزود: در دولت یازدهم 24 هزار و 877 واحد در قالب ٧٢ پروژه با مبلغ هزینه شده معادل 740 هزار و 34 میلیون ریال افتتاح شده است.

, .,

 

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد صندوق زمین و ساختمان این اداره گفت: پیرو مکاتبات و دستورالعمل های اعلام شده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن، اقدامات اولیه جهت تشکیل صندوق زمین و ساختمان در استان کرمانشاه انجام و زمین مذکور در مجاورت میدان نیایش (زمین انبار اداره) با مساحت هفت هزار و 173متر مربع انتخاب و کارشناسان سازمان ملی نیز از زمین بازدید مکان آن را تائید کردند.

,

بهادری درباره آزمون نظام مهندسی بیان کرد: در عملکرد این حوزه باید به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانها و معماران تجربی هم در دو مرحله با حضور هشت هزار و 333 شرکت کننده برگزار شد.

,

وی با اشاره به اینکه در راستای ماده 35 کانون نظام مهندسی یک هزار و 406 پروژه بازدید شده افزود:چهار هزار و 436 پروانه اشتغال به کار مهندسی،214 پروانه اشتغال کاردانی و 125 پروانه اشتغال کار معمار تجربی هم صادر شده است.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه  خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم باید صدور 321 پروانه اشتغال به کار شرکتهای حقوقی و خدمات فنی و آزمایشگاهی و 230 دفتر طراحی مهندسی هم به عملکرد حوزه مسکن و ساختمان افزود.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درباره حوزه املاک حقوقی نیز گفت: این اداره در سال 94  صعودی 23 پله ای ارزیابی کشوری را در حوزه املاک حقوقی تجربه کرد.

,

بهادری بیان کرد: در سال 94 سعی شد برنامه های حوزه املاک و حقوقی به صورت مستمر پیگیری شود که خوشبختانه با تلاش همکاران در این حوزه، عملکرد استان در سه ماهه ابتدای سال 94 در رتبه یک کشوری و در 12 ماهه سال، در جایگاه پنجم کشور جای گرفت که البته این رتبه نسبت به عملکرد سال 93 با 23 پله رشد صعود همراه بوده است.

,

وی افزود: در این سال سعی شد با تهیه آلبوم شناسایی اراضی 32 شهرستان، تهیه نقشه   UTM شش هزار و 600 هکتار اراضی تحت مالکیت دولت، استخراج اطلاعات و اسکن 90 هزار  پرونده حقوقی، ثبت و استخراج اطلاعات یک هزار و 100 پرونده حقوقی و جریانی و مختومه در سامانه جامع حقوقی ، ایجاد سامانه GIS املاک و مستغلات و لینک اطلاعات توصیفی و مکانی با سامانه ، گامی موثر در ارتقای عملکرد این حوزه در حال و آینده برداشته شود.

,   UTM , GIS,

بهادری بیان کرد: علاوه بر اجرای برنامه های فوق، این مدیریت تلاش کرد،در اواخر سال گذشته با تشکیل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن تا کنون بیش از 153 هزار مترمربع از اراضی مورد دست یازی سود جویان را رفع تصرف کند.

,

وی افزود: انجام پنج هزار تک برگی شدن اسناد مالکیت ، اخذ 769 مورد صورت مجلس تفکیکی در سطح و اخذ 12 هزار و 853 صورت مجلس تفکیکی در طبقات مسکن مهر ، واگذاری چهار هزار و 847 متر مربع زمین به 104 نفر از خانواده های محترم شهدا و جانبازان و البته تحصیل یک هزار و 868 هکتار اراضی را باید در کارنامه عملکرد مدیریت املاک و حقوقی حد فاصل سال های 92 -94 در دولت یازدهم اضافه کرد.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درباره عملکرد حوزه فنی و اجرایی نیز گفت: در این حوزه سه پروژه بیمارستانی شامل؛ بیمارستان  100 تختخوابی اسلام آباد غرب، با  پیشرفت فیزیکی 90 درصد در مساحتی به وسعت 10 هزار و 500متر مربع  و در وضعیت مشابه بیمارستان 64 تختخوابی پاوه هم با پیشرفت فیزیکی 93 درصد  در مساحت هشت هزار و 529 متر مربعی در حال اتمام فعالیت می کند.

,

بهادری افزود: بیمارستان 540 تختخوابی شهر هم پس از به پایان رساندن تشریفات مناقصه و البته انتخاب پیمانکار،در سفر ریاست جمهور به استان، عملیات اجرایی خود را آغاز کرد؛ این بیمارستان در مساحت 45 هزار متر مربعی ساخته  و پیش بینی می شود تا پایان سال 99 به بهره برداری برسد.

,

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بازارچه شیخ صله با وجود نبود تخصیص تا کنون، عملیات اجرایی خود را همچنان ادامه می دهد تا جایی که تاسیسات زیر بنایی شامل آب و فاضلاب آن انجام شده است.

,

بهادری با اشاره به اینکه محصور کردن اجرای سایبان و در کل عملیات موضوع پیمان در بازارچه سومار هم کماکان عملیاتی می شود گفت: عملیات اجرایی در منطقه-ویژه اقتصادی قصر شیرین با دو پیمانکار انجام و پیگیری می شود .

,

وی افزود: در این حوزه، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های استانی از پیشرفت ریالی آن سبقت گرفته تا جایی که باوجود کمبود اعتبار، در کنار تحویل قطعی پنج پروژه، شش پروژه هم به صورت موقت تحویل داده شده است.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه