اخبار داغ

به مناسبت روز قزوین؛

جشنواره"روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی" در سعدالسلطنه افتتاح شد

جشنواره"روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی" در سعدالسلطنه افتتاح شد
به مناسبت نکوداشت روز قزوین جشنواره«روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی» در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   صبح قزوین، به مناسبت نکوداشت روز قزوین، صبح امروز(شنبه) جشنواره "روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی" در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، حبیبی، معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری و شهروندان قزوینی افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین  و دبیر نکوداشت روز قزوین در این مراسم اظهار کرد: ویژه‌ برنامه «روایت تاریخ، قزوین عصر صفوی» به مناسبت گرامیداشت روز قزوین از پنجم تا ۱۱ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به صورت رایگان برای عموم مردم اجرا می‌شود.

,

وی افزود: بازسازی محیطی قزوین در عصر صفوی، معرفی پوشش صفوی با حضور گروه هنروران در سرای سعدالسلطنه، برگزاری جنگ‌های عصرگاهی و شبانگاهی به همراه نور افشانی از جمله برنامه‌های ویژه برنامه روایت تاریخ است.

,

وزیری نژاد برپایی نمایشگاه اسناد و تصاویر قدیمی مرتبط با قزوین، برگزاری نمایشگاه عکس سه بعدی، تئاتر خیابانی گلخنده عصر صفوی، برپایی غرفه های صنایع دستی از کشورهایی نظیر هندوستان، پاکستان ، اجرای نمایش ورزش باستانی و پهلوانی از دیگر برنامه‌های را از جمله ویژه برنامه‌های برنامه روایت تاریخ، قزوین عهد صفوی برشمرد.

,

سعد السلطنه میزبان جنگ شبانگاهی شب های فیروزه‌ای

,

دبیر نکوداشت روز قزوین  از حضور دست اندرکاران برنامه شب های فیروزه ای در قزوین خبر داد و اعلام کرد: جنگ شبانگاهی شب های فیروزه ای در سرای سعدالسلطنه برنامه های شادی را در هفته قزوین اجرا خواهد کرد که این برنامه به طور زنده به مدت ۹۰ دقیقه از ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما و شبکه استانی قزوین پخش خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تاکید کرد: در این برنامه هنرمندان قزوینی و یا هنرمندانی که با قزوین آشنا هستند حضور خواهند داشت و ویژگی های این شهر کهن را مورد بررسی قرار می دهند.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳ هزار دقیقه در شبکه های استانی و ملی رادیو و تلویزیون برنامه در خصوص قزوین پخش شد عنوان کرد:باید از تمام ظرفیت ها از جمله صدا و سیما که نقش مهمی در معرفی قزوین دارد استفاده کرد.

,

وزیری‌نژاد در ادامه یاد آور شد: پنجمین جشنواره روز قزوین از ۵ الی ۱۴ شهریورماه در سطح شهر قزوین برگزار خواهد شد که در آن برای اقشار و رده های سنی مختلف برنامه های متنوعی در نظر گرفته خواهد شد که از آن جمله می توان به برگزاری اجلاس جاده ابریشم، برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی، برنامه ویژه جشنواره قیمه نثار، جشنواره بادبادک ها، برگزاری تورهای قزوین گردی، برگزاری شب شعر تحت عنوان سنگ پا با دعوت از شاعران طنزپرداز ملی و استانی، رونمایی از ۲ کتاب قزوین در آینه خاطرات و تاریخ نقاشی قزوین، برگزاری دوسالانه بین المللی خوشنویسی، برگزاری مسابقه بین المللی تنیس روی میز، همایش دوچرخه سواری، همایش ویلچررانی معلولان و جانبازان، مسابقه شطرنج، مسابقه کبدی، والیبال ساحلی، مسابقه کشتی جام روز قزوین و مسابقه چوگان تنها گوشه از برنامه‌های در نظر گرفته شده در پنجمین جشنواره روز قزوین خواهد بود.
انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه