اخبار داغ

وقتی روسیه از آمریکا و ناتو نمی ترسد

وقتی روسیه از آمریکا و ناتو نمی ترسد
نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار آمریکا مبنی بر اینکه تمامی فعالیت های نظامی روسیه را زیر نظر دارد و تمرین جنگی در حال برگزاری نیروهای روسی نیز نگران کننده است را رد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش ایرنا، میشل بالدانتس سخنگوی پنتاگون برگزاری تمرین جنگی در مناطق اروپایی روسیه را نگران کننده خواند و اعلام کرد: برنامه ها و اقدام های نظامی مسکو را زیر نظر داریم، ولی امیدواریم به تعهدها و وعده هایی که برای کنترل تسلیحات داده است، عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
آلکساندر گروشکو نماینده روسیه در ناتو با رد هشدار و ابراز نگرانی این مقام آمریکایی و همچنین پیمان ناتو اعلام کرد که تمرینات آماده باش نظامیان روسی هیچ کشوری را تهدید نمی کند.
,

گروشکو روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا در مورد رزمایش ارتش روسیه گفت: ناتو با این اقدام ها آشنا است. تمرین های نظامی برای روسیه با ابعاد جغرافیایی گسترده کشور یکی از راههای تامین امنیت محسوب می شود.
وی در مورد اظهارات مقام های ناتو که گفته اند رزمایش ارتش روسیه تلاش برای نظامی گری را نشان می دهد، اظهار کرد: آنان خوب از این تمرین ها آگاهی دارند. این اقدام ها برای ناتو شفاف است و مسکو داوطلبانه اطلاع رسانی کرده است.
,
,
,

وزارت خارجه روسیه نیز دیروز با صدور بیانیه ای ضمن دیدگاه آمریکا اعلام کرد: نگرانی و ایرادهای پنتاگون در باره رزمایش نظامیان روسی بی جا و بی مورد است. این رویکردها دیگر به شیوه معمول واشنگتن تبدیل شده و به ایرادگیری های بی اساس از مسکو ادامه می دهد.
روسیه روز پنجشنبه رزمایشی را در مناطق اروپایی این کشور برای کسب آمادگی مقابله با تهدیدهای احتمالی آغاز کرد که براساس برنامه برگزاری این رزمایش هفت روزه که ناوگان دریای شمال روسیه نیز در آن مشارکت دارد، نیروهای مستقر در حوزه فدرال جنوب و مناطق مرکزی، نیروی هوافضا و هوا برد در عملیات پیش بینی شده با انواع بالگردها و هواپیماهای رزمی و پشتیبانی، جنگ افزارها و تجهیزات زرهی شرکت دارند.
,
,
,

مناطق حوزه تحت پوشش رزمایش شامل قفقاز و استان کراسنادار واقع در ساحل دریای سیاه است که قدرت نمایی مسکو در این منطقه دریایی راهبردی اهمیت زیادی دارد.
جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین و گرجستان روابط گسترده نظامی به عنوان همپیمان یا همکاری دوجانبه دارند و از موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه