اخبار داغ

اولین کتابخانه روستایی بخش کوهسرخ کاشمر به بهره برداری رسید

اولین کتابخانه روستایی بخش کوهسرخ کاشمر به بهره برداری رسید
اولین کتابخانه روستایی بخش کوهسرخ و سومین کتابخانه روستایی شهرستان کاشمر در روستای اوندر به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر در آیین بهره برداری از این کتابخانه که به نام شهید سلیمان نژاد مزین شده است، جمع کثیری از اهالی روستای اوندر، فرماندار کاشمر، مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و بخشدار کوهسرخ حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر ,

فرماندار کاشمر در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ دینی اظهار داشت: اگر استقلال این کشور بیمه شده است مدیون انسان های وارسته ایست که از جان خودشان برای استقلال کشور گذشتند و این شهدا بودند که به کشور ما عزت بخشیدند ولی جالب است که بر اساس آموزه های دینی ما، مداد العلماء افضل من دماء الشهداء می باشد.

,

محمد حسن فرهادی افزود: کتاب، مظهر اندیشه است و به این دلیل گفته اند ارزش قلم از خون شهید بالاتر است که اگر عاملی سبب شده است شهدای ما به راحتی برای دفاع از استقلال و انسانیت خودشان جان در طبق اخلاص بگذارند به دلیل همان اندیشه ای است که آن ها دارند و این اندیشه را کتاب به ما می دهد.

,

وی با تقدیر از خیرین و نیکوکارانی که در امر کتابخانه سازی تلاش می کنند ادامه داد: وجود کتابخانه در یک روستا می تواند سنبل فکر و اندیشه شما باشد و اگر کتابخانه در جایی وجود داشت و مردم اهل کتاب بودند، آسیب های اجتماعی و خانوادگی هم کمتر خواهد بود.

,

فرماندار کاشمر همچنین خواستار تأمین کتاب های به روز و مورد نیاز اهالی روستا مانند کتاب های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خانه داری و نیز کتاب هایی که معرف فرهنگ تمدنی و اسلامی باشند شد.

,

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر هم در این مراسم در سخنانی با تقدیر از همکاری اهالی و شورا و دهیاری روستای اوندر در راه اندازی کتابخانه شهید سلیمان نژاد گفت: این کتابخانه که به صورت نهادی و با جذب یک نیروی کتابدار بومی فعالیت خواهد کرد در زمینی به مساحت 300 متر مربع و با زیربنای 150 متر مربع و با صرف هزینه یک میلیارد و 600 میلیون ریال، احداث شده و جمعیتی در حدود 4 هزار نفر را در روستای محروم اوندر و روستاهای اطراف آن پوشش خواهد داد.

,

محمدرضا بدیع زادگان با بیان اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز این کتابخانه تامین شده است افزود: سومین کتابخانه روستایی کاشمر فعالیت خود را با 2200 نسخه کتاب آغاز خواهد کرد و از این پس سهمیه کتاب آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور تأمین خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه