اخبار داغ

شخصیت های کارتونی بیگانگان جولانگاه اذهان کودکان؛

بیگانگی مغازه های بوشهر با نوشت افزارهای «اسلامی- ایرانی»/ رخنه غرب در تحصیل فرزندان+تصاویر

بیگانگی مغازه های بوشهر با نوشت افزارهای «اسلامی- ایرانی»/ رخنه غرب در تحصیل فرزندان+تصاویر
شهریور ماه که می رسد بوی ماه مهر و بازگشایی مدارس بیشتر به مشام می رسد فصل خرید و تهیه مقدمات تحصیل، شور حال خریدن نوشت افزار و لوازم التحریر شوق و اشتیاقی دیگر برای محصلین دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز مسلما مدرسه همیشه در اذهان افراد خانه دوم تلقی می شده است، نهادی که مهمترین جایگاه را در جامعه به جهت پرورش و تربیت فرزندان به واسطه سپری کردن بخش عمده ای از ساعات روزمره اش شناخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز , .,

شهریور ماه که می رسد بوی ماه مهر و بازگشایی مدارس بیشتر به مشام می رسد فصل خرید و تهیه مقدمات تحصیل، شور حال خریدن نوشت افزار و لوازم التحریر شوق و اشتیاقی دیگر برای محصلین دارد.

, .,

 خانواده هایی که برای خریدهای اولیه دست در دست فرزندانشان روانه بازارمی شوند و فرزندانی که با نشاط خاصی در پی وسائل مورد نیاز مدرسه با برند شخصیت های مورد علاقه شان با تمام تمرکزشان نقش یک مرورگر با قدرت جستجوی بالا را ایفاء می کنند.

, .,

اما در این بین بازار طرح ها و شخصیت های پر آب و لعابی که در تسخیر کارکترهای کارتونی بیگانگان شده است و بر ذهن طفلان معصوم  ما حک گشته و کودکان ما را یک دل که نه، صد دل  دلباخته طرح های خود کرده اند و تبدیل به اسطوره ای از جنس غرب برای آن ها کرده است.

, .,

Image result for ‫نوشت افزاری غربی‬‎

, Image result for ‫نوشت افزاری غربی‬‎,

بن تن، مرد عنکبوتی، باربی، کیتی و... کارکترهای بیگانه نام آشنا برای فرزندان ایران زمین شده. عروسک باربی که قاصد برهنگی، مروج ابتذال غرب بوده که با نیت شوم هویت زدایی روانه بازار شده است.

, ., .,

بن تن نام پسربچه ای که تمام قدرت او در ساعتی است که به دست دارد که می تواند با هر بار فشار دادن دکمه ای در آن به شکل یکی از موجودات فضایی و خیالی در بیاید و شیطان را به شکل فردی اسطوره ای، قدرتمند و شیک و دوست داشتنی معرفی می کند، خشونت، تخیل و توهم، هیجان خواهی این ویژگی ها می تواند موجب شود ذهن کودک به شدت توهمی بار آید و در سنین جوانی نیز فرد فعالی نباشد.

, .,

به تعبیر مقام معظم رهبری تهاجم فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد؛ می خواهند برروی ذهن ملّت ما و برروی رفتار ملّت ما جوان، نوجوان، حتّی کودک ما اثرگذاری کنند.

, .,

موضوع  نوشت افزار از همان بحث‌هایی است که تأثیر به سزایی بر روی تربیت و پرورش نسل این کشور دارد، لوازم التحریری که با طرح‌های غربی و گاها مروج معضلات اخلاقی تولید می‌شوند، می تواند نسل آینده این میهن اسلامی را از فرهنگ و عقایدش بیگانه کند و پیش زمینه ای برای آسیب های اجتماعی پیش روی کودک شود.

, .,

 دانش‌آموزانی که آتیه سازان این سرزمین و مملکت هستند همان کسانی که باید آینده جامعه ایران اسلامی را  طبق آموزهای دوران تحصیل خود تأمین کنند، اما آیا می توان گفت با این خوراک فرهنگی ناسالم که دستاورد تبلیغات غرب در ابتدائی ترین مرحله سواد آموزی است بی تاثیر بر روحیات آینده او خواهد بود؟

,

, ,

شخصیت های کارتونی بیگانگان جولانگاه اذهان کودکان ایرانی

, شخصیت های کارتونی بیگانگان جولانگاه اذهان کودکان ایرانی, شخصیت های کارتونی بیگانگان جولانگاه اذهان کودکان ایرانی,

نوشت افزارهایی که اگر نظارتی برآن صورت نگیرد و غفلت شود چه بسا نقش دیدبان های فرهنگی این کشور را ایفاء کنند و شخصیت های بیگانگان جولانگاه ذهنیات و سبک زندگی فرزندان ایران زمین خواهد شود.

, .,

شاید به فکر شما خطور کرده باشد که چرا کشور ما نیز هم چون غرب، یک کارکتر مطرح عروسکی و انیمیشن را طراحی نمی کند؟ در این باره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی  استناد می کنیم.

, .,

ایشان فرمودند: دوستان ما آمدند در یکی از دستگاه‌های فعّال و مسئول، عروسکهای خوبی درست کردند؛ خوب هم بود؛ اوّل هم حسّاسیّت طرف مقابل را یعنی مخالفین را، خارجی‌ها را  برانگیخت که اینها آمدند در مقابل عروسک باربی را درست کردند ولی نگرفت. من به اینها گفتم اشکال کار شما این است که شما آمدید به فلان نام، یک پسری را، یک دختری را آوردید در بازار، این عروسک شما را بچّه‌ی ما اصلاً نمی‌شناسد.

, ایشان فرمودند: دوستان ما آمدند در یکی از دستگاه‌های فعّال و مسئول، عروسکهای خوبی درست کردند؛ خوب هم بود؛ اوّل هم حسّاسیّت طرف مقابل را یعنی مخالفین را، خارجی‌ها را  برانگیخت که اینها آمدند در مقابل عروسک باربی را درست کردند ولی نگرفت. من به اینها گفتم اشکال کار شما این است که شما آمدید به فلان نام، یک پسری را، یک دختری را آوردید در بازار، این عروسک شما را بچّه‌ی ما اصلاً نمی‌شناسد., .,

باربی، بن تن و مرد عنکبوتی را همه بچه های ما می شناسند فیلم درست کرده‌اند، همان عروسکی که در فیلم داشت کار می کرد، در مغازه هست، به پدر و مادرش میگوید این را برای من بخرید. شما بایستی این عروسک را که ساختید، در کنار ساخت عروسک، ده بیست فیلم کودک درست میکردید برای اینکه این عروسک معرّفی بشود پیش بچّه‌ها بعد که معرّفی شد، آن‌وقت خودشان می خرند.

, باربی، بن تن و مرد عنکبوتی را همه بچه های ما می شناسند فیلم درست کرده‌اند، همان عروسکی که در فیلم داشت کار می کرد، در مغازه هست، به پدر و مادرش میگوید این را برای من بخرید. شما بایستی این عروسک را که ساختید، در کنار ساخت عروسک، ده بیست فیلم کودک درست میکردید برای اینکه این عروسک معرّفی بشود پیش بچّه‌ها بعد که معرّفی شد، آن‌وقت خودشان می خرند., .,

مجید قادری، طراح عروسک‌های دارا و سارا با بیان اینکه یهودی‌ها و اسرائیل عروسک‌های دارا و سارا را عروسک‌های ملی و سپس عروسک های مسلمین تلقی می کردند اظهار داشت: عروسک‌های دارا و سارا به زمین گرم نشسته است چون حامی و پشتیبانی برای این دو شخصیت عروسکی نبود.

, .,

شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 79 برای سر و سامان دادن به آشفته بازار لوازم التحریر کشور، آیین نامه نحوه نظارت بر علائم، نشانه‌ها و تصاویر روی البسه و لوازم التحریر و کالاهای‌ مشابه را تصویب کرد.

,

Image result for ‫نوشت افزاری اسلامی ایرانی‬‎

, Image result for ‫نوشت افزاری اسلامی ایرانی‬‎,

آیین نامه ای که در آن صراحتاً ممنوعیت «به کار گرفتن علائم، نشانه‌ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ایرانی در تعارض است و بر‌فرهنگ عمومی تأثیر منفی دارد» بیان شده است. آئین نامه ای که اما تاکنون ممنوعیتی از جانی آن مشاهده نکرده ایم.

, .,

 این در حالی است که رهبر انقلاب در عرصه‌ فرهنگ فرموده بودند: « بنده به معنای واقعى کلمه، احساس نگرانی می‌کنم و حقیقتاً دغدغه دارم، این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی ‌به خاطر آن، گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند. من چنین دغدغه‌ای دارم.

,  این در حالی است که رهبر انقلاب در عرصه‌ فرهنگ فرموده بودند: « بنده به معنای واقعى کلمه، احساس نگرانی می‌کنم و حقیقتاً دغدغه دارم، این دغدغه از آن دغدغه‌هایی است که آدمی ‌به خاطر آن، گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند. من چنین دغدغه‌ای دارم., .,

تقریباً پنج سال از شروع فعالیت نهادهای خودجوش برای تولید نوشت‌ افزار ایرانی اسلامی می‌گذرد و به رغم «وعده‌»های مسئولان، تولید کنندگان این حوزه با مشکلات جدی مواجهند. بنا بر آمار، ۹۰ درصد نوشت‌افزار داخل کشور وارداتی است که  این خود جای بسی تأمل دارد.

, .,

سستی و بی خیالی دستگاه ها و متولیان امر فرهنگی ما که هشدارهای رهبرانقلاب مبنی برخطر تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی برضد انقلاب را که نمی شود گفت نشنیده اند بلکه گوش شنوای، برای این پندهای حکیمانه  نداشته اند که بیدار شوند و فکری به حال غارت های فرهنگی  قلب و ذهن فرزندان این مرز و بووم باشند نکرده اند.

, .,

ریشه این ماجرا را باگفتگو با برخی فروشنده‌های نوشت‌افزارهای مدارس در بوشهر می‌توان دریافت کرد، زمانی که طرح های نوشت افزار را از متصدیان نوشت افزار مطالبه می کنی فقط شاهد این هستی که تمام طرح ها با شخصیت های انیمیشن غربی را برای بر روی ویترین به صف می کند و زمانی که از طرح ایرانی سوال می کنی با نیشخندی می گوید مگر طرح ایرانی هم داریم؟

, ریشه این ماجرا را باگفتگو با برخی فروشنده‌های نوشت‌افزارهای مدارس در بوشهر می‌توان دریافت کرد، زمانی که طرح های نوشت افزار را از متصدیان نوشت افزار مطالبه می کنی فقط شاهد این هستی که تمام طرح ها با شخصیت های انیمیشن غربی را برای بر روی ویترین به صف می کند و زمانی که از طرح ایرانی سوال می کنی با نیشخندی می گوید مگر طرح ایرانی هم داریم؟,

دیگر مسئول نوشت افزارمی گوید: وقتی تقاضای نباشد عرضه ای هم نخواهد بود زمانی که مشتری می آید خواهان طرح های کارتونی نمایش داده شده در رسانه است. چقدر شخصیت کارتونی ایرانی شناخته شده ما در رسانه داریم؟ طرح‌های نوشت‌افزار به دلیل پشتوانه رسانه‌ای جا افتاده است مسلما برای اینکه تلویزیون نمایش داده نمی شود خواهان نیز ندارد.

, دیگر مسئول نوشت افزارمی گوید: وقتی تقاضای نباشد عرضه ای هم نخواهد بود زمانی که مشتری می آید خواهان طرح های کارتونی نمایش داده شده در رسانه است. چقدر شخصیت کارتونی ایرانی شناخته شده ما در رسانه داریم؟ طرح‌های نوشت‌افزار به دلیل پشتوانه رسانه‌ای جا افتاده است مسلما برای اینکه تلویزیون نمایش داده نمی شود خواهان نیز ندارد., .,

مادر یکی از کودکان می گوید فرزندم می گوید من فلان طرح انیمیشن خارجی را می خواهم و باید تمام لوازم التحریر تحصیل من از فلان شخصیت کارتونی باشد و این در حالی است که بخاطر تماشای این برنامه،  دارای شخصیتی پرخاشگر و خشونتی شده است و تمامی ترس من از این است که  فردا در مدرسه با همکلاسی های خود کتک کاری کند و به دوستان خود آسیب رساند.

, .,

Image result for ‫نوشت افزاری اسلامی ایرانی‬‎

, Image result for ‫نوشت افزاری اسلامی ایرانی‬‎,

رخنه غرب در تحصیل فرزندان کشور

, رخنه غرب در تحصیل فرزندان کشور, رخنه غرب در تحصیل فرزندان کشور,

وی در ادامه می گوید: نهادها و مراکز دولتی برای نوشت‌افزار اسلامی ایرانی چه کردند؟ چرا باید غرب در روند تحصیل فرزندان ما رخنه کند؟ باید شرایط و زمینه را برای استقبال از محصولات ایرانی مهیا شود.

, .,

به گفته نایب رئیس اتحادیه نوشت‌افزار، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از محصولات مربوط به نوشت‌افزار وارداتی هستند. حالا اگر ما بتوانیم در این حوزه ابتکار عمل را به دست بگیریم می‌توانیم در مسیر اهداف فرهنگی‌مان برنامه‌ریزی داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم .

, .,

علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخلی می باشد در همین راستا دولت می تواند هزینه واردات در گمرک را بالا ببرد و برای ورود کالا سختگیری بیشتری اعمال کند.

, .,

برای تحقق و ایجاد چنین امرفرهنگی و  کاربردی  مهم همت و اقتدار مسئولین را می طلبد با دائر کردن نمایشگاه های ملی مذهبی خلق حماسی از نمادهای حماسی شهدای دوران دفاع مقدس و اسطوره ها و مفاخر ایرانی اسلامی می توان جایگزین مناسبی برای نمادهای بیگانه باشد.

, .,

.........................................

,

گزارش: عذرا شباب

, گزارش: عذرا شباب,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه