اخبار داغ

استاندار آذربایجان غربی؛

در حوزه فرهنگ و اقتصاد باید درونزا و برونگرا بود/ نگرش سیاسی از موضوعات فرهنگی زدوده شود

در حوزه فرهنگ و اقتصاد باید درونزا و برونگرا بود/ نگرش سیاسی از موضوعات فرهنگی زدوده شود
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مسائل اقتصادی و ارتباط آن با فرهنگ گفت: در حوزه اقتصاد باید درونزا و برونگرا باشیم و با استفاده از ظرفیت های جهانی خود را توانمند سازیم و در حوزه فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان نیز باید رویکردی اینچنینی را در نظر بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اروم نیوز،قربانعلی سعادت در افتتاحیه شعبه استانی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در ارومیه اظهار کرد: امروز بعد از 37 سال شرایط هموار شده که قومیت ها در کشور ساختار تشکیل داده و فرهنگ عمومی شان را به جوانان انتقال دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی که در مدرسه تاریخی هدایت سخنرانی می کرد، افزود: اینگونه کارها در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود انجام شوند اما پس از اینکه آیت الله طالقانی به سنندج رفته و مشاهده کردند که برخی تحرکات داخلی توسط بیگانگان و دشمنان نظام مدیریت می شوند، تأخیر در انجام کارها را باعث شد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: حتی آیت الله طالقانی می گفت که اگر برخی معضلات نبود ما خودمختاری برای مناطق را در نظر گرفته بودیم اما مشخص شد که اختلاف بین خودمان نیست و از خارج هدایت می شود.
سعادت ادامه داد: زیرا شاهد بودیم که پادگانها غارت و افرادی بر روی برادران خود سلاح کشیدند.
وی با بیان اینکه دشمن نمی تواند وضعیت جمهوری اسلامی ایران را تحمل کند، تصریح کرد: در گذشته هر دولت و حکومتی تشکیل شده وابسته به یکی از قدرتهای شرق و یا غرب بوده است اما در نظام اسلامی این موضوع تصدیق نیافت.
سعادت یادآور شد: از این رو با ایجاد جنگ تحمیلی نیروهای اصیل، امکانات و زیرساختهایمان را نابود و غارت کردند.
وی تأکید کرد: در اوایل انقلاب نگرشی بد نسبت به منطقه ما حکمفرما بود و حتی برخی علیرغم نبود آن از مسائلی همچون تجزیه به عنوان تهدید یاد می کردند.
سعادت با اشاره به مسائل اقتصادی و ارتباط آن با فرهنگ گفت: در حوزه اقتصاد باید درونزا و برونگرا باشیم و با استفاده از ظرفیت های جهانی خود را توانمند سازیم و در حوزه فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان نیز باید رویکردی اینچنینی را در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه بسیاری از کتابهای آموزش زبان و ادبیات فارسی به دست نویسندگان ترک نگارش شده و با اشاره به نبود کتابی جامع برای زبان ترکی آذری تأکید کرد: قطعاً اگر در این راستا تلاش شود کتابهای بسیار ارزشمندتری تقدیم خواهد شد.
سعادت با انتقاد از منتقدان برنامه های فرهنگی اظهار کرد: عده ای هستند که روزی می گویند کنسرت بگذارید و روزی می گویند کنسرت نگذارید.
وی ادامه داد: در دوره دولت گذشته مدیرکل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز کنسرت می داد اما فردی اعتراض نمی کرد اما هم اکنون برخی معترض می شوند چون دیدگاه و نگرشی سیاسی به موضوعات فرهنگی دارند.
سعادت تأکید کرد: بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان کانونی فرهنگی است و از هر گرایش باید در آن حضور داشته باشند و نباید سیاسی شود.
وی هیچ اشاره ای نکرد که با تزریق نیروهای سیاسی به بدنه مدیریتی این بنیاد چه تضمینی برای این سخن وی وجود دارد و اساساً افرادی که صرفاً سیاسی هستند چگونه خواهند توانست مجموعه ای فرهنگی را غیرسیاسی اداره کنند!
سعادت افزود: این بنیاد گرچه در بستر سیاست و وعده های داده شده ایجاد شد اما کار فرهنگی انجام خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان خیلی قدرتمند و توانمند است، تصریح کرد: در تأیید این موضوع می بینیم که آذربایجان غربی دو دهه درگیر مشکلات اساسی بود و مردم این دیار در طی این مدت شهید، جانباز و آزاده شدند و ثابت قدم ماندند و باید در عرصه فکری نیز ورود پیدا کرد و استوارتر باشند.
استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر به ستارخان و باقرخان ارزش می دهیم و افتخار می کنیم باید به قهرمانان عصر حاضر نیز ارج نهاده شود.
انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه