اخبار داغ

یادداشت؛

منطقه آزاد، یک فرصت یا تهدید؟!

منطقه آزاد، یک فرصت یا تهدید؟!
ایجاد منطقه آزاد و رونق اقتصادی متلازم یکدیگرند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که فرهنگ یک شهر نیز در این التزامات تحت تاثیر قرار میگرد و نبود برنامه های فرهنگی پیشگیرانه یقینا آینده نه چندان دلچسبی را برای این شهرها رقم خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذرنگاه،در اینکه منطقه آزاد موجب گشایش اقتصادی و رونق بازار خواهد شد شکی وجود ندارد، مبادله کالایی و تحرک هرچه بیشتر بازار یقینا بر نشاط بازار خواهد افزود این را میتوان از مناطق آزادی که در اطرافمان ایجاد شده به وضوح دید، اما در کنار این رونق اقتصادی یک تجربه تلخی نیز در این مناطق به یادگار گذاشته شده است، تجربه تلخ اینکه در کنار تبادلات اقتصادی، فرهنگ بیرون از مرزها نیز مورد مبادله قرار گرفته است و متاسفانه در تمام این تجربیات مناطق آزاد، همیشه ما وارد کننده و اثرپذیر فرهنگی بوده ایم تا اثر گذار و صادر کننده فرهنگی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرنگاه,

این تجربه غیر قابل انکار را باید مورد توجه قرار بدهیم و در کنار رونق اقتصادی، نیم نگاهی هم به مقوله فرهنگ داشته باشیم، متولیان فرهنگی جامعه یقینا باید در کنار طرحهای اقتصادی مناطق آزاد، طرحهای فرهنگی را نیز ارائه دهند و از این تهدیدهای فرهنگی مناطق آزاد غافل نشوند.

,

شورای فرهنگ عمومی به عنوان مسئول ترین نهاد در عرصه فرهنگی باید تمهیدات لازم نسبت به این تهدید فرهنگی را در نظر بگیرد، منطقه آزاد اگرچه برای فعالین اقتصادی یک فرصت بسیار گران قیمت است اما همین منطقه آزاد، نسبت به فرهنگ یک منطقه یک تهدید بسیار جدی به نظر میرسد.

,

فرهنگ چند هزار ساله شهرها را باید در کنار رونق اقتصادی مناطق آزاد حفظ کرد و این نیازمند برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی است.

,

سعید ابراهیمی
طلبه حوزه علمیه خوی

,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه