اخبار داغ

کارآفرین برتر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد؛

در آمد 2 میلیارد ریالی با تولید بادام + تصاویر

در آمد 2 میلیارد ریالی با تولید بادام + تصاویر
یک کارآفرین برتر اقتصاد مقاومتی در سیروان به تولید بادام پرداخته و اکنون سالانه 2 میلیارد ریال تومان از این راه درآمد کسب می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیروان نوین، توجه به اقتصاد درونی و پتانسیل های موجود و استفاده از این ظرفیت های خدادادی در کشورمان یکی از راه های اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیروان نوین,

 شهرستان سیروان همواره به عنوان شهرستانی مطرح در زمینه های مختلف گردشگری،اقتصادی و فرهنگی در استان ایلام مطرح است.

,

شهرستان سیروان دارای ظرفیت های مهمی مانند باغداری، کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و ذخایر معدنی است که استفاده درست از آنها موجب ایجاد اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه افراد به مناطق دیگر کشور می گردد.

,

مهمترین تهدیدی که در حال حاضر شهرستان سیروان را تا حد بحران نیز پیش برده است، رشد منفی جمعیت به دلیل نبود شغل مناسب است.

,

عدم برنامه ریزی صحیح جهت استفاده از منابع موجود توسط مسئولان در شهرستان موجب بوجود آمدن یکی از مهمترین علل مهاجرت شهروندان سیروانی به  سایرشهرهای بزرگ کشور شده است.

,

یکی از راه های موجب ایجاد اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان توجه به منابع و ذخایر خدادادی در زمینه های باغداری، کشاورزی و دامپروری است.

,

کارآفرینی که سالانه 2 میلیارد درآمد دارد

, کارآفرینی که سالانه 2 میلیارد درآمد دارد,

کریم شرفی 52 ساله اهل روستای سرتنگ از توابع شهرستان سیروان با شناخت ظرفیت های این منطقه به باغداری مشغول شده و با تولید بادام اکنون سالیانه 200 میلیون تومان از این راه درآمد کسب می کنم.

,

, ,

شرفی در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین درباره نحوه چگونگی روی آوردن به این کار می گوید: چندسال پیش به علت نداشتن زمین کافی با پدرم تصمیم به تسطیح و آباد کردن زمینی بایر و سنگ لاخی کردیم و توانستیم  بعد چند سال پنج هکتار از این زمین را آباد کنیم.

, سیروان نوین,

وی اظهار کرد: با توجه موقعیت این زمین و قرار گرفتن در نزدیکی رودخانه سرتنگ و همچنین علاقه بنده به باغداری تصمیم گرفتم این زمین را به کشت باغ اختصاص دهم.

,

این فعال اقتصادی افزود: در سال 83 شروع به کشت درختان میوه در این زمین کرده که حدود 2 هکتار از آن را به کاشت درختان بادام، دو هکتار به انگور و یک هکتار هم به کشت درختان هلو، گردو و انجیر اختصاص دادم.

,

, ,

شرفی با بیان اینکه بعد گذشت سه سال شروع به برداشت دست رنجم کردم می گوید: با اینکه برای آباد کردن این زمین سختی زیادی کشیدم ولی بعد از به ثمر نشتن آن تمام خستگی ها از بین رفت.

,

این باغدار سیروانی که برای تامین آب باغ خود اقدام به راه اندازی یک پمپاژ آب بر روی رودخانه سرتنگ کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب این منطقه برای باغداری مناسب است، میوه تولید شده این باغ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

,

 شرفی با اشاره به تولید سالانه 15 تن انگور مرغوب از باغ خود، ادامه داد: انگور تولیدی خود را برای فروش به مرکز استان صادر می کند.

,

وی یکی از مهمترین تولیدات باغ خود را تولید بادام عنوان می کند و می گوید: سالانه حدود 4 تا 5 تن بادام تولید و روانه بازار مصرف می کنم.

,

, ,

این فعال اقتصاد مقاومتی مطرح کرد: بادام تولیدی بنده با توجه به نوع رقم آن دارای کیفیت بالایی است ولی حتی با این وجود در سال های قبل به دلیل عدم بازار یابی بادام تولیدی را با قیمت پایین در بازار به فروش می رساندم.

,

این تولید کننده سیروانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بازاریابی مناسب، بادام تولیدی توسط یک شرکت اصفهانی با مبلغ مناسب خریداری می شود و همین امر باعث رونق بیشتر فعالیتم شده است.

,

این کارآفرین سیروانی گفت: با تلاش و پشتکار فراوان این کار را شروع کرده و اکنون سالیانه  200 تا 250 میلیون تومان  از راه تولید بادام درآمد کسب می کنم و توانسته ام زمینه اشتغال 4 نفر را نیز فراهم نمایم.

,

, ,

نبود صنایع تبدیلی از مهمترین مشکلات کشاورزان سیروان است

, نبود صنایع تبدیلی از مهمترین مشکلات کشاورزان سیروان است,

وی که این روزها در حال برداشت بادام از باغ خود است یکی از مشکلات باغداری را نبود صنایع تبدیلی در شهرستان عنوان می کند و می افزاید: متاسفانه صنایع تبدیلی در شهرستان وجود ندارد لذا همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای باغداران منطقه به وجود آورده است.

,

این باغدار سیروانی اظهار کرد: تا سال گذشته برای پوست کندن بادام ها باید به صورت دستی و با کارگر استفاده می کردم که این امر باعث افزایش هزینه ها و همچنین زمان بر شدن آن می شد.

,

وی تصریح کرد: امسال یک دستگاه پوست کن برقی با 4 میلیون تومان هزینه خریداری کردم و این اقدام باعث کاهش هزینه ها و همچنین افزایش سرعت پیشبرد کارم شده است.

,

, ,

این فعال اقتصادی از مسئولان خواست که برای تولید بیشتر از وی حمایت کنند تا بتواند تولید خود را افزایش و همچنین زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم نماید.

,

جوانان به سمت کارهای تولیدی روند

, جوانان به سمت کارهای تولیدی روند,

شرفی که از درآمد باغش راضی است، تاکید کرد: جوانان بجای مهاجرت به سایر شهرها می توانند به این گونه طرح ها روی آورند که علاوه بر تولید زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم نمایند که البته بایستی مسئولان نیز از آنها حمایت کنند.

,
 
 
 
انتهای پیام/
,
 
 
 
انتهای پیام/
,
, , ,
 
,
, , ,
, , ,
 
,
, , ,
, , ,
, , ,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه