اخبار داغ

چو گفتار بیهوده بسیار گشت، سخنگوی در مردمان خوار گشت

حرفهای تکراری و قولهای سرکاری/ آیا واقعاً کردستان در جذب سرمایه‌گذار 400 درصد رشد داشته است!؟

حرفهای تکراری و قولهای سرکاری/ آیا واقعاً کردستان در جذب سرمایه‌گذار 400 درصد رشد داشته است!؟
مسؤولان استان کردستان در حالی از رشد 400 برابری جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این استان خبر می‌دهند که مردم نتیجه آن را لمس نمی‌کنند!.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کردستان یکی از استان‌های محروم کشور است که نبود اقتصاد قوی، صنعت پویا و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی سبب شده همچنان در محرومیت باقی بماند و دولت‌ها نیز این محرومیت را دست به دست می‌چرخانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

سالهاست که بحث نبود سرمایه‌گذاری در استان کردستان به گفت‌و‌گوی غالب مسؤولان استان تبدیل شده و همچون سریالی تکراری و خسته‌کننده، مردم این استان را از گفته‌هایی که فقط در حد گفتن باقی مانده‌اند خسته کرده است.

,

 

,

همه می‌دانیم و می‌دانند که کردستان پتانسیل توسعه و پیشرفت را از هر نظر دارد اما سوال اینجاست که مسؤولان ما در این خصوص چه اندازه از زیر پوشش شعار خارج شده‌اند و اقدامی اساسی انجام داده‌اند.

,

 

,

اینکه مسؤولان کردستان اعلام می‌کنند که این استان محروم و عقب‌مانده است و باید در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد هنر نیست بلکه هنر آن است که چه مقدار برای جذب سرمایه‌گذار خارجی تلاش‌کرده‌اند، تلاشی که هم برای مردم ملموس باشد و هم کردستان را نفسی تازه بخشد.

,

 

,

دولتمردان اعلام می‌کنند دیدگاه امنیتی بودن کردستان که در گذشته در کشور وجود داشت، رفته رفته برداشته شده است و سرمایه‌گذاران امروز به این نتیجه رسیده‌اند که کردستان ظرفیت خوبی در بخش‌های مختلف برای انجام سرمایه‌گذاری دارد همه این را می‌دانند و قبول دارند اما بهتر است مسؤولان از خود بپرسند برای جذب این سرمایه‌گذاران چه زیرساخت‌ها و مشوق‌هایی را فراهم کرده‌اند تا سرمایه‌گذار این ریسک را بکند و سرمایه خود را به کردستان انتقال دهد.

,

 

,

یکی از این زیرساخت‌ها احداث خط راه‌آهن همدان سنندج است که در زمان دولت هاشمی رفسنجانی مطرح شد اما هنوز که هنوز است این وعده راه به جایی نبرده و فقط به عنوان وسیله‌ای برای پرکردن سخنرانی‌هایی که صرفاً جنبه وعده و وعید دارند استفاده می‌شود.

,

 

,

دولتی که بدنه کارشناسی آن در ادارات استان کردستان هنوز اهمیت سرمایه‌گذاری را درک نکرده و در این خصوص از استاندار هم تمکین نمی‌کند و چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران می‌گذارد چگونه می‌خواهد توسعه و آبادانی این استان را از طریق جذب سرمایه‌گذار امکان سازد؟

,

 

,

برخی از مدیران استان کردستان تنها هم و غمشان حفاظت از صندلی‌ ریاستی است که به آن تکیه کرده‌اند حال با هر قیمیتی که باشد. مدیری که فقط به فکر نگهبانی صندلی مدیریتی خود است هیچ وقت ریسک اقدام برای جذب سرمایه‌گذار را به جان نمی‌خرد چه بسا ممکن است این کار به قیمت از دست دادن صندلی مدیریتی او تمام شود.

,

 

,

نظام بانکی کشور نیز می‌بایست کمک حال تولید و سرمایه‌گذاری می‌بود اما با این شرایطی که بر روی نظام بانکی مملکت ما حاکم است، نمی‌تواند در خدمت بخش تولید باشد در صورتی که اصل رسالت نظام بانکی توسعه و رشد تولید در کشور بوده؛ اما با این شرایط و قوانینی که نظام بانکی برای خود تعریف کرده است حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و توسعه جایی در برنامه‌های آنان ندارد.

,

 

,

به  نظر می‌رسد آنچنان اراده‌ای هم از طرف دولت برای بازگرداندن نظام بانکی بر روی ریل توسعه ملی وجود نداشته باشد، دولت می‌بایست جدیت و اقتدار خود را در سیستم بانکی با اصلاح قوانین و مقررات نظام بانکی، باز‌مهندسی ساختار منابع انسانی و برخورد جدی با متخلفین و استنکاف‌کنندگان از سیاست‌های جامع کشور را با همکاری قوای مقننه و قضائیه نشان دهد.

,

 

,

حال که همه می‌دانند نیاز مبرم کردستان برای خروج از محرومیت و عقب‌ماندگی سرمایه‌گذاری و رونق تولید و صنعت است باید برای تحقق آن کاری اساسی صورت گیرد و الا صرف مطرح کردن موضوع، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد و باید قبول کرد حرف زدن آسان است اما عمل کردن دشوار.

,

 

,

به قول بزرگی که می‌گوید: «دانستن کافی نیست، باید به دانسته خود عمل کنید.»

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه