اخبار داغ

روایت رسانه روسی از سامانه موشکی ایران

روایت رسانه روسی از سامانه موشکی ایران
رسانه روسی در تحلیلی نوشت: ایران موفق شده با تلفیق سامانه موشکی تمام بومی باور -373 و اس-300 روس، دل‌نگرانی‌های موجود در قلمروی هوایی‌اش را رفع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه «گزتا»، چاپ روسیه در تحلیلی با اشاره به سخنان «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در زمینه ساخت سامانه پدافند هوایی موشکی نوشت: ایران با ترکیب سامانه آنالوگ «باور- 373» و «اس-300 » احساس امنیت می‌کند و اینک در پی خرید جنگنده‌های سوخو ساخت روسیه برای نیروی هوایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


بر این اساس، علاقه ایرانی‌ها در خرید جنگنده‌های روسی ناشی از عملکرد این جنگنده‌ها در عملیات سوریه است. ایران فهرست بلند بالایی از جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های روسیه چون «سوخو-30»، «سوخو-34 » و «سوخو-35 » را فراهم کرده است.

در ادامه این مطلب با اشاره به ذکر جزییات فنی جنگنده‌های نامبرده و به عنوان مثال توانمندی سوخو-35 روسیه در نبردهای هوایی و برتری برابر «اف-15»، «یورفایتر» و «رافائل» فرانسه به نظر یک تحلیلگر روسی پرداخت.

«کانستانتین ماکی‌نف» معاون مرکز راهبردی و تحلیل فن آوری در مسکو به گازتا گفت که ایران آشکارا در پی حل مشکلات دفاع هوایی خود با کمک سامانه کاملا بومی باور -373 که سامانه موشکی چند کاناله برد متوسط است، می‌باشد. ایران کار بر این سامانه را بعد از تعویق ارسال سامانه دفاع موشکی اس-300 از سوی روسیه در اواسط سال 2010 و بمجرد صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز کرد.

رییس جمهور روسیه نیز در آوریل 2015 دستور به ارسال مجدد سلاح‌های پیشرفته به ایران چون سامانه موشکی اس- 300 را صادر کرد.

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه