اخبار داغ

حجت‌الاسلام ماندگاری:

مسجد پایگاه اصلی دفاع از ولایت است/ هسته‌های مقاومت فرهنگی در مساجد هرچه زودتر تشکیل شوند

مسجد پایگاه اصلی دفاع از ولایت است/ هسته‌های مقاومت فرهنگی در مساجد هرچه زودتر تشکیل شوند
رئیس موسسه سیره پژوهی شهدا گفت: هرکس که بخواهد مسئله ولایت را به‌خوبی تفهیم کند، باید در مسجد کار کند؛ چراکه هسته مقاومت فرهنگی باید مساجد باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح توس، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رئیس موسسه سیره پژوهی شهدا و استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم سخنرانی خود در جمع مدیران مراکز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور که در محل تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزارشده بود، با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها دو حجت و هدیه برای آن‌ها گذاشته است، یکی حجت درونی که همان نفس خداجوی انسان است و حجت بیرونی همان پیغمبران و امامان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: خداوند می‌گوید اگر من برای شما راهنما انتخاب نکرده بودم، شما مجاز بودید برای خودتان راهنما انتخاب کنید و حتی بعضی وقت‌ها شما از انتخاب‌های خودتان هم پشیمان می‌شوید. اما اگر به راهنمایان من و گزینه‌های آنان توجه کنید، به بیان قرآن «وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاهُمْ یَحْزَنُونَ».

,

رئیس موسسه سیره پژوهی شهدا بابیان این‌که خداوند به انسان عقل و قدرت انتخاب را در کنار وحی و خط کش و معیار انتخاب عطا کرده است، خاطرنشان کرد: اگرچه خداوند به انسان عقل و قدرت انتخاب را در کنار وحی و خط کش و معیار انتخاب عطا کرده است، اما برخی از خط کش انتخاب که همان ولایت است استفاده نکردند و از انتخاب‌های خودشان هم پشیمان می‌شوند.

,

وی ادامه داد: کسانی هم که فقط باعقل انتخاب می‌کنند و توجهی به وحی و جنبه‌های اعتقادی و دینی ندارند، در برخی موارد عقلشان پاره‌سنگ برمی‌دارد و هر چیزی را که انتخاب می‌کنند، پشیمان می‌شوند؛ چراکه  قدرت انتخاب را می‌بینند ولی خط کش انتخاب را ندیده‌اند که اگر با این خط‌کش‌ها انتخاب کنید، انتخاب‌های شما بهترین می‌شود.

,

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: ولایت‌پذیری لطف خداوند و نعمتی از جانب حضرت حق است که به هرکسی عطا نمی‌شود. امروز اگر باراهنمایان و کسانی که «ولی» نام دارند، وظیفه پیروی از حق ولایتشان خدادادی و بر ضمه ماست و خداوند گفته است از آن‌ها تبعیت جویید – «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» – همراه شدیم، در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مدیریت پیروز هستیم.

,

وی در انتهای سخنان خود تأکید کرد: جایگاه تبیین ولایت مسجد است که اگر مسجد درست عمل کند، برای ولایت شناسی و ولایت بانی بهترین مکان است. هرکس که بخواهد مسئله ولایت را به‌خوبی تفهیم کند، باید در مسجد کار کند؛ چراکه هسته مقاومت فرهنگی باید مساجد باشند و ولایت بانی به این معنا است که اگر ولایت را حفظ کردید، دنیا، آخرت، مادیات و معنویات شما هم پیشرفت می‌کند و اگر ولایت را از دست دادید، به هیچ طریقی در مسیر هدایت قرار نمی‌گیرید.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه