اخبار داغ

آیا پیگیری ماجرای حقوق‌های نجومی، شتاب خواهد گرفت؟

مردم دارند می‌بینند!

مردم دارند می‌بینند!
باید توجه کرد آن چه که در این ماجرا بیش از هر چیز دیگری اثر گذاشته، اعتماد مردم به نظام بوده که متأسفانه تا لحظه‌ای که مردم، متخلفان را پشت میز محاکمه و میله‌های زندان نبینند، آرام نخواهند گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، با احتساب تذکر اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت یازدهم پیرامون مسأله‌ی حقوق‌های نجومی، این چهارمین باری بود که معظمٌ‌له از بی‌میلی دولت‌مردان نسبت به پیگیری قاطع این ماجرا اظهار انتقاد کردند. البته این انتقاد شامل حال دو قوه‌ی دیگر نیز شده و ایشان از مسئولان قوه قضائیه خواستند تا در جای خود، یعنی آ‌ن‌جایی که جای ورود قوه قضائیه است وارد شده و با متخلفان برخورد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ناگفته نماند که قوه قضائیه نیز آنچنان که باید و شاید در این مسأله خوب ظاهر نشده است. این ادعا را سخنگوی این قوه در نشست خبری اخیرش تأیید کرد و گفت: «به نظر من قوه قضاییه نیز در این زمینه آن شتابی که باید داشته باشد را نداشت و کار فوق العاده‌ای انجام نشده است.»

,

البته ورود این قوه به ماجرای حقوق‌های نامشروع و نجومی، مشروط به همکاری دولت‌مردان و معرفی متخلفان به مقامات قضائی بوده که نه تنها چنین اقدامی صورت نگرفت، بلکه نجومی‌بگیران با القابی هم‌چون «ذخایر نظام» توصیف و تودیع شدند.

,

حالا سخنگوی قوه قضائیه برای جبران حرکت کم‌شتاب این قوه، پا در عرصه‌ی اقدام و عمل گذاشت و تصریح کرد: «به نظرم می‌رسد فرصت کافی بوده و ما هم نامه نوشتیم که اگر کسانی فکر می‌کنند پول ناحق دریافت کرده‌اند آن را باز گردانند، بنابراین اگر دستگاه قضایی وارد شد، عده‌ای را احضار کرد و گفت باید مجازات شوند گله‌ای نشود و نگویند می‌خواستند با دولت یا یک جناح برخورد کنند.»

,

به نظر می‌رسد با اتمام حجت محسنی اژه‌ای باید منتظر عکس‌العمل دولت‌مردان و رسانه‌های حامی دولت باشیم؛ یعنی آن‌که چگونه به استقبال این سخنان می‌روند و چه نقشه‌ای برای همکاری و یا توجیه عدم همکاری دولت با قوه قضائیه خواهند کشید؟

,

باید توجه کرد آن چه که در این ماجرا بیش از هر چیز دیگری اثر گذاشته، اعتماد مردم به نظام بوده که متأسفانه تا لحظه‌ای که مردم، متخلفان را پشت میز محاکمه و میله‌های زندان نبینند، آرام نخواهند گرفت. رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای هیئت دولت فرمودند: «با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او می‌برد شما هم می‌برید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم.»

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه