اخبار داغ

هشتم شهریور روز جهانی مبارزه با تروریسم/

مبارزه جهانی با تروریسم یا جهانی با تروریسم!

مبارزه جهانی با تروریسم یا جهانی با تروریسم!
حکام سعودی از خطای استراتژیک و عبرت آموز صدام در حمایت از منافقین به واسطه عدم شعور و آگاهی پولتیک عبرت نگرفته اند و قطعا دیری نخواهد گذشت که به همان سرنوشت شوم گرفتار می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهوخبر؛ امروزه یکی از مهمترین مشکلات جوامع بین المللی مسأله تروریسم است. درباره این معضل سیاست بین الملل در عین حال که درمحکومیت آن به صورت شعاری و فریب کاری اجماع بین المللی وجود دارد، لکن در شناخت انواع تعاریف و مصادیق آن از جهاتی ابهامات عمیقی عینیت دارد،به صورتی که نمی توان تعریفی جامع و واحد از سوی دولت ها برای این واژه یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

زیرا که منافع ناصواب برخی از دولت ها و به خصوص در منطقه به حمایت از تروریسم گره خورده است، چون که اغلب کشورهای خاورمیانه از بحران مشروعیت رنج می برند و از لحاظ سیستم های امنیتی و دفاعی به شدت نیازمند برنامه کشورهای عمدتاً غربی هستند.

,

تروریسم بسیار بحرانی تر و عمیق تر از آن است که به نظر می رسد. بدون تردید هرگونه  ائتلاف با تروریست ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم حاوی پیام های اسفباری برای جوامع بشری است و بی شک نقض صریح و واضح حقوق بشر است.

,

بررسی های آماری حملات تروریستی انجام شده در اقصی نقاط جهان طی بیش از ده سال گذشته نشان می دهد که درصد قابل توجه و تامل برانگیزی از این ترورها و کشتارها در مناطق مسلمان نشین رخ داده است؛ تروریسم اسلامی نوعی تروریسم مذهبی است که در آن انگیزه ها و اهداف ریشه در تعابیر غلط اسلامی دارد و اکثر قریب به اتفاق آن نیز منتسب به افراطیون مسلمان است.

,

در واقع تروریسم گزینه ای انتخابی و آگاهانه در عین ناآگاهی است و مراتب متعددی از خشونت و ارعاب،آزادی مطلق تروریسم در توسل به روش های خشونت در آن به شیوه های گروگان گیری، بمب گذاری، تهدید و هدف گیری مخاطب را در خود جای دارد که شامل تروریسم مذهبی، تروریسم قومی و طایفه ای، تروریسم دولتی و ... است.

,

قربانی کردن انسانیت که خشونت طلبان به راه انداخته اند از راهبردهای اصلی طراحان و تروریست هاست و بهانه مبارزه با تروریسم و مساله نقص کرامت انسانی نیز از اصل تروریسم خطرناک تر است.

,

علاوه بر مواردی که بیان شد، تروریسم از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی نیز حائز اهمیت است، به خصوص تعریف تروریسم دولتی آن اهمیت ویژه ای دارد. زیرا به دلیل قدرت دولت تروریسم دولتی از قدرت تخریب بیشتری برخوردار است.

,

به عنوان نمونه، همگرایی های سعودی صهیونیستی علیه آرمان های اسلامی مصداق کامل تروریسم دولتی و در عین حال بسیار خشن و بی رحمانه است. از بد روزگار کشورهایی مانند آل سعود و آمریکا داعیه دار مبارزه تروریسم هستند، در حالی که بر همگان واضح است سر منشأ و ریشه بسیاری از تروریسم های موجود در منطقه حکام این کشورها هستند.

,

منافقین منفور و کوردل که کارنامه سیاه آنان در ایران و عراق به ثبت رسیده و شهره آفاق است اکنون مورد حمایت علنی و آشکار آل سعود قرار گرفته اند، هرچند از قبل هم مورد حمایت مالی و فکری آنان بودند. اما اخیرا به صورت گستاخانه تری مورد حمایت همه جانبه قرار گرفته اند و برخی چهره های بی چهره ی آل سعود در همایش مضحک و فریبنده آنان در یکی از کشورهای اروپایی مهمان ویژه و سخنران است و مضحک تر از آن، پادشاه بی اراده عربستان از تروریست معروف و سر کرده منافقین مریم رجوی برای به جای آوردن مناسک حج ابراهیمی دعوت رسمی به عمل آورده است.

,

لابد این تروریست های منفور می خواهند در خانه خدا ترورهای ناجوانمردانه و غیر انسانی مسئولین و عامه مردم ایران در اوایل انقلاب و به تناوب در سال های پس از آن را توجیه و یا تطهیر نمایند و یا کشتار وحشیانه و بی رحمانه ی مردم عراق در ماجرای انفال را نیز در راستای دستورات اسلام توجیه نمایند.  

,

حکام سعودی از خطای استراتژیک و عبرت آموز صدام در حمایت از منافقین به واسطه عدم شعور و آگاهی پولتیک عبرت نگرفته اند و قطعا دیری نخواهد گذشت که به همان سرنوشت شوم گرفتار می شوند.

,

نتیجه اینکه، مادامی که اراده جمعی و بین المللی فارغ از نگاه های منفعت طلبانه در مبارزه با تروریسم در هر نوع آن وجود نداشته باشد بی تردید توفیقی در ریشه کنی این پدیده بسیار شوم و خطرناک حاصل نخواهد شد.

,

اسلام به ذات خود ندارد عیبی اگر هست در مسلمانی ماست.

,

یادداشت: احمدرضالطفی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه