اخبار داغ

حرکت دولت روی ریل سبک زندگی غربی با برگزاری جشن‌های تجملاتی

حرکت دولت روی ریل سبک زندگی غربی با برگزاری جشن‌های تجملاتی
متاسفانه جشن هایی با چاشنی افراط نظیر آنچه اخیرا در کاخ سعدآباد برگزار شد در کنار سبک زندگی مسئولان سطح بالای دولت مانند وزیر صنعت که سرمایه‌ای بالغ بر 1000 میلیارد تومان دارد،‌ حاکی از بازگشت سبک زندگی اشرافی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از سراج24، روز گذشته ۱۱ نفر از نمایندگان مجلس درباره میهمانی اشرافی کاخ سعدآباد که به مناسبت روز زن توسط همسر رئیس‌جمهور برگزار شده بود، به روحانی تذکر دادند. زهره طبیب‌زاده، نیره اخوان، سکینه عمرانی، فاطمه آلیا، احمد سالک، اسماعیل کوثری، محمدحسن آصفری، سیدناصر موسوی لارگانی، سیدسعید حیدری طیب، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا خسروی نمایندگان تهران،‌اصفهان، سمیرم، سیستان، تهران، اصفهان، تهران، اراک، فلاورجان، کرمانشاه، مشهد و سمنان به حسن روحانی رئیس‌جمهور تذکر دادند مبنی بر اینکه آیا می‌توان شعار صرفه‌جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه نقدی به مردم را داد و در کاخ سعدآباد به عنوان روز زن میهمانی اشرافی گرفت و از بیت‌المال هزینه کرد؟!

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

این تذکر بجایی بود که برخی نمایندگان مجلس به رئیس دولت یازدهم دادند، چراکه برگزاری مراسم روز زن در نهاد ریاست جمهوری دارای ابعاد مختلفی چه در شیوه برگزاری و چه در چینش و نوع برنامه ها بود که در فضایی کاملا ضدفرهنگی و برخلاف جریان انقلاب صورت گرفت. از این رو دولت مدعی اعتدال باید در این زمینه روشنگری کند بر اساس چه حساب و کتابی بانی جشنی شده که یادآور برخی سنت‌های افراطی و جاهلی دوران طاغوت است؟ دولت باید پاسخگو باشد که اساسا برگزاری جشن هایی همراه با آواز و رقص و شوی لباس که هیچ تناسبی با شان والای حضرت فاطمه (س) ندارد با چه رویکردی در سالروز ولادت آن حضرت برگزار می شود؟

,

نکته مهمتر اینکه نوع رویکرد حاکم بر مراسم برگزار شده کاملا مغایر با راهبردهایی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با جمعى از بانوان برگزیده کشور داشتند. محتوای جشن مزبور طوری طراحی شده بود که بیشتر با تفکرات و نمادها و نمایش های غربی در خصوص زنان همخوانی داشت. حال آنکه یکی از تاکیدات رهبری در دیدار با زنان برگزیده، دوری از تفکرات غربی درباره جنسیت زن بود، آنچنانکه ایشان فرمودند: «اگر میخواهید درباره‌ مسئله‌ زن راهبرد درست را پیدا کنید و این راهبرد را با اجرائیّات و الزامات اساسى آن همراه کنید و در بلندمدّت پیش بروید و به نتیجه برسید، باید ذهنتان را از تفکّرات غربى در مورد زن تخلیه کنید.»

,

متاسفانه جشن هایی با چاشنی افراط نظیر آنچه اخیرا در کاخ سعدآباد برگزار شد در کنار برخی دیگر از حقایق دولت یازدهم و شیوه رفتاری و سبک زندگی مسئولان سطح بالای دولت مانند محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن که سرمایه ای بالغ بر 1000 میلیارد تومان دارد،‌ حاکی از بازگشت سبک زندگی اشرافی دوران کارگزاران سازندگی است که در تعارض با سبک زندگی اسلامی قرار دارد. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر بارها و بارها سخنانی مهم در حوزه سبک زندگی اسلامی و ضرورت دوری مسئولان از زندگی اشرافی داشته اند و طبیعتا دولتی که مدعی پیروی از ولایت است باید با الگوگیری از رهبر انقلاب که زندگی بسیار ساده ای در سطح اقشار پایین جامعه دارند، در مسیر تحقق سبک زندگی اسلامی حرکت کند.

,

سبک زندگی اسلامی از جمله مطالبی است که در حکومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان راه صحیح شناخته شده و امام خمینی (ره) نیز بدان توجه داده اند. ایشان در این باره می فرمایند: «مصیبت هایی که ملت ها می کشند از این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان جامعه، در پی این هستند که ثروتشان را زیاد کنند» ( صحیفه امام، ج۱۶، ص۴۴۳).

,

بنیانگذار انقلاب اسلامی در فراز دیگری از سخنان خود خطاب به دولتمردان و روحانیان صاحب منصب کشور می فرماید: «اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید، بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید» ( صحیفه امام، ج۱۷، ص۴۵۳).

,

اتفاقات روزهای اخیر و مشاهده برخی واقعیات تلخ درون دولت یازدهم این سخنان رهبر انقلاب را که در اول فروردین امسال در جمع زائران حرم رضوی بیان فرمودند، در ذهن می آورد که: «مسئولیت مسئولان و مدیران کشور از دیگران بیشتر است؛ بسیاری از زیاده‌روی‌ها و ریخت‌وپاش‌ها در رفتار مردم، به‌خاطر نگاه کردن به رفتار آن کسانی است که آنها را "بزرگ‌ترها" میدانند؛ اگر اسراف در بین سطوح بالا نباشد، در بین مردم هم اسراف کم خواهد شد.»

,

نکته ای که در پایان باید به آن اشاره کرد این است که اگرچه مردم ثروتمند و دارای تمکن مالی باید از دریافت یارانه نقدی انصراف می دادند، اما آنچنانکه شاهدیم این اتفاق رخ نداد و بنابر اعلام محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، بیش از 90 درصد از مردم برای دریافت یارانه ثبت نام کردند و کمتر از 10 درصد یارانه بگیران انصراف دادند. طبیعتا یکی از دلایل این موضوع، بی اعتمادی مردم به مسئولانی بود که خود قدمی در راستای شکوفایی اقتصاد ملی برنداشتند و بعضا مجری جشن های چند صد میلیونی شدند اما از مردم برای انصراف از دریافت یارانه 45 هزار تومانی در راستای منافع ملی درخواست دادند! شاید پاسخ این سوال برای دولتی ها بیشتر روشن باشد که چرا مردم برخلاف خواسته بزرگترها، برای دریافت یارانه ثبت نام کردند؟ طبیعی است وقتی مردم، ریخت و پاش ها و اسراف ها و زندگی های تجملاتی و اشرافی گری و کاخ نشینی از سوی برخی دولتی ها را مشاهده کنند و هر از چند گاهی خبری در این زمینه بشنوند و بخوانند، از کمترین حق خود که دریافت یارانه نقدی به اندازه دو باک بنزین است، نخواهند گذشت؛ هر چند که نیاز نداشته باشند و بدانند این گذشت به سود اقتصاد ملی است. با این حال امید است که در آینده، مردم انجام ندادن تکالیف خود را با خطای دولت توجیه نکنند و قطعا هر عمل درستی در جای خود بدون نگاه به خطای دیگران باید انجام شود. 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه