اخبار داغ

عاقبت قصه پر غصه میدان میوه و تره بار نوشهر؛

از نگاه مثبت استاندار به رسانه تا تهدید به مرگ یک خبرنگار/ تیزی قیچی افتتاح یک پروژه زیر گلوی خبرنگار نوشهری

از نگاه مثبت استاندار به رسانه تا تهدید به مرگ یک خبرنگار/ تیزی قیچی افتتاح یک پروژه زیر گلوی خبرنگار نوشهری
پس از افشای پروژه انحرافی در نوشهر و جلوگیری از افتتاح این مصوبه موجب شد تا تیزی قیچی افتتاح به جای بریدن روبان قرمز پروژه در زیر گلوی خبرنگار نوشهری قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بلاغ،در حالی که افشاگری بلاغ درباره خبر تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید از انحراف یکی از پروژه های مصوب دولت در نوشهر از سوی اصحاب خبر و رسانه در صدر اخبار استان مازندران قرار گرفت و باعث شد تا از فرایند افتتاح پروژه ای که در مسیر انحرافی بنا نهاده شده بود جلوگیری بعمل آید؛ خبرنگار این گزارش به مرگ تهدید شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , بلاغ, بلاغ, بلاغ, تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید, تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید, تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید,

این مراسم که قرار بود از سوی پیمانکار پروژه با حضور  استاندار و مقامات شهری و استانی چهره مشروعیت و استفاده تبلیغاتی و در راستای منافع شخصی به خود گیرد پس از افشای انحرافات این مصوبه موجب شد تا تیزی قیچی افتتاح به جای بریدن روبان قرمز پروژه در زیر گلوی خبرنگار نوشهری قرار بگیرد.

,

قصه پر رمز و راز میدان میوه و تره بار نوشهر  چندان به سالهای دور بر نمی گردد؛ این میدان که با هدف احداث سردخانه، سورتینگ و بسته بندی در جهت کاهش قیمت تمام شده میوه و تره بار در شهر توریستی نوشهر در سفر اول هیات دولت دهم به ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مصوب گردیده بود با گذشت هفت سال و به اذعان برخی مسئولین و متولیان حوزه میوه و تره بار مسیر انحرافی در پیش گرفت و از قالب میدان میوه و تره بار به حالت بازار و مجتمع خدمات رسانی اقلام و کالا کاهش یافت.

,

کلنگ میدان میوه و تره بار نوشهر در 13 بهمن 86  با حضور معاون عمرانی وقت استاندار، ریاست وقت سازمان بازرگانی استان، فرماندار وقت و جمعی از مسئولان شهرستان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در زمینی به وسعت حدود18 هزار متر مربع در حاشیه ضلع جنوبی کمربندی نوشهر و با هدف اجرای میدان میوه و تره بار، سورتینگ، بسته‌بندی و سردخانه به زمین زده شد.

,

میدان میوه و تره بار نوشهر با سرمایه گذاری شرکت آینده سازان بهشت پارس با هدف ساخت این مرکز شامل میدان تره بار، سورتینگ و بسته بندی در همان سال اجرایی شد و مسوولان امر نیز زمین ساخت این میدان را با وجود سختی تغییر کاربری آن از کشاورزی به تجاری در اختیار این سرمایه گذار قرار دادند.

,

با گذشت هفت سال از زمان آغاز اجرای این طرح به جز ساخت حدود 70 غرفه 9 متری تا 18 متری، هیچگونه آثاری از وجود میدان میوه و تره بار در این مکان دیده نمی شود و جالبتر آنکه  تعداد زیادی از این غرفه ها از سال های گذشته تاکنون، برخی در حین ساخت و برخی دیگر به صورت آماده، متری حدود 55 میلیون تا یکصد میلیون ریال فروخته شده است.

,

انتشار خبر" تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید"  یک روز قبل از افتتاح پروژه توسط یکی از خبرنگاران شهرستان نوشهر باعث شد تا توجه نماینده عالی دولت در استان مازندران به انحرافات این مصوبه معطوف گردد و بدین ترتیب ربیع فلاح جلودار تصمیم گرفت تا زمانی که این پروژه بطور کامل تکمیل نگردد از حضور خود برای افتتاح آن خودداری کرد.

, " , تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید"  , تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید" , تخلف در واگذاری بزرگترین میدان تره بار کشور / ذهن مردم را به پاره کردن روبان مشغول نکنید" , ,

پیمانکار این پروژه که ناامید از حضور استاندار برای افتتاحش شده بود در یک محفل رسمی که در آن فرماندار نوشهر به همراه سه تن از اعضای شورای شهر و شهردار نوشهر نیز حضور داشتند بدون حرمت نگه داشتن جمع حاضر با الفاظ رکیک اقدام به تهدید آشکار خبرنگار نوشهری کرد که باعث تعجب و تاثر حاضرین شد.

,

برای آگاهی و شفاف تر شدن این اتفاق نامبارک به سراغ همان خبرنگار نوشهری رفتیم و با وی گفتگو کردیم که در زیر می خوانید.

,

حسن قمی که سابقه حرفه ای و مستمر بیش از 12 ساله در حوزه خبر و رسانه استان مازندران را دارا ست درباره اتفاقات رخ داده به خبرنگار ما گفت: رسالت یک خبرنگار شفاف بودن با مردم و جامعه اش و تنویر افکار عمومی است و بنده نیز از روزی که وارد این حرفه مقدس و خطیر شدم همواره قلم خود را برای توسعه و شکوفایی منطقه بکار بستم.

,

وی با اشاره به درج خبری تحت عنوان " قصه پر رمز و راز میدان میوه و تره بار نوشهر" افزود: این خبر نیز همچون سایر خبرهایی که در طول سالها حرفه خبرنگاری ام منتشر کردم در راستای تنویر افکار عمومی و جامه عمل پوشاندن به شعار آگاهی درست حق مردم است بود و امروز نیز خوشحال هستم که سرم جلوی مردم منطقه خودم بازهم بالا است و افتخار می کنم که برای مردم و شکوفایی منطقه ام قلم زدم.

,

وی با بیان اینکه استاندار مازندران قصد سفر به نوشهر و افتتاح این پروژه را داشت تصریح کرد: ایشان با مشاهده این خبر، متوجه وجود انحرافات و تخلفات در مسیر احداث میدان میوه و تره بار نوشهر قرار گرفت و با اعتماد همیشگی خود به جامعه زحمتکش اصحاب خبر و رسانه برنامه افتتاح را کنسل کردند و دستور دادند تا تکمیل کامل پروژه باید صبر کرد و سپس در افتتاحیه شرکت می کنند.

,

این خبرنگار نوشهری ابراز کرد: پس از کنسل شدن مراسم افتتاح میدان میوه و تره بار نوشهر از سوی استاندار مازندران که توسط بنده و همکارانم از طریق رسانه ها انحرافات این پروژه شفاف سازی شده بود، پیمانکار این پروژه در محفلی رسمی که علاوه بر بنده ، فرماندار نوشهر و همچنین سه تن از اعضای شورای شهر و شهردار نوشهر نیز حضور داشتند در کمال تعجب اقدام به پرخاشگری و توهین و تهدید آشکار به من نموده است.

,

وی ادامه داد: این فرد با الفاظ رکیک ضمن توهین های مختلفی که به من کرده بود به صراحت نیز مرا تهدید به ضرب و شتم و مرگ کرد و عنوان کرد که مرا داخل گونی خواهد انداخت و سر به نیست می کند.

,

قمی همچنین با اشاره به اینکه برخورد زشت و زننده و تهدیدآمیز این فرد موجب شگفتی و تاثر خاطرحاضرین شد اظهار کرد: او حتی به جامعه خبرنگاران نیز توهین کرد و مدعی شد که با صدهزار تومان خبرنگار را می خرد.

,

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مقامات عالی دولت در استان مازندران و شهرستان نوشهر که نگاه و رویکرد مثبتی به خبر منتشر شده داشتند گفت: به عنوان یک خبرنگار همواره به دنبال تحقق سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و آنچه که بتواند به توسعه و شکوفایی جامعه اسلامی ما کمک کند در همان مسیر گام بر می داریم.

,

لازم به ذکر است که همچنین بیش از صد خبرنگار فعال غرب مازندران با ارسال نامه ای سرگشاده  به ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران ضمن قدردانی از توجه و اعتماد استاندار مازندران به حوزه رسانه ها با محکوم کردن برخورد زشت، توهین آمیز و تهدید به مرگ خبرنگار نوشهری از سوی این پیمانکار، حمایت قاطعانه خود را از خبرنگار نوشهری اعلام داشتند و خواستار برخورد قانونی با فرد هتاک و تهدید کننده شدند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه