اخبار داغ

در پارس آباد رخ داد؛

خارج کردن سوزن از معده یک زن پس از 2 سال

خارج کردن سوزن از معده یک زن پس از 2 سال
یک جراح عمومی در پارس آباد مغان، در یک عمل موفقیت آمیز، موفق شد یک سوزن خیاطی را از معده یک زن ۲۴ ساله خارج کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  دکتر دینا امامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با آران مغان، اظهار داشت: این سوزن دو سال بود در معده این زن 24 ساله گیر کرده بود بدون اینکه خبری از آن داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آران مغان,

امامی افزود: این زن از دو سال گذشته از درد معده و دفع خون از دهان در حجم کم هنگام سرفه شکایت داشت که هر بار در مراجعات مختلف به پزشک از قرص آنتی اسید استفاده می کرد ولی نتیجه ای برای بیمار نداشت.

,

این جراح عمومی ادامه داد: در مراجعه اخیر این بیمار به دکتر "پیمان گوران" فوق تخصص گوارش، این بیمار اندوسکوپی فوقانی شد و وجود جسم خارجی یعنی سوزن خیاطی در معده این زن تایید شد.

,

وی افزود: نکته جالب توجه این است که این خانم که شغلش خیاطی بود خودش از بلعیدن سوزن اظهار بی اطلاعی می کرد و اکثرا هم غذایش را در محل کار خود صرف می کرد.

,

امامی اضافه کرد: بالاخره بعد از عکس برداری شکم و مشاهده سوزن خیاطی در معده این بیمار، با مشاوره دکتر گوران فوق تخصص گوارش و اندوسکوپیست عمل جراحی برای خارج ساختن سوزن از معده بیمار آغاز شد.

,

این جراح عمومی گفت: برای خارج کردن هر جسم خارجی از معده دو روش وجود داشت که اولین آن اندوسکوپی از راه دهان و جراحی بود، اما در مورد اجسام نوک تیز مثل همین بیمار خارج کردن سوزن با اندوسکوپ نباید انجام می شد چرا که خطر ورود ناگهانی آن به ریه یا خطر سوراخ شدن مری وجود داشت، برای همین جراحی تنها روش برای این کار بود.

,

دکتر امامی در پایان خاطرنشان کرد: با برش کوچک روی معده به دلیل وجود شیره گوارشی و چینهای فراوان مخاط معده، یافتن سوزن چون کار ساده ای نبود، اما بعد از ساعتها تلاش این سوزن در ناحیه فوندوس معده بیمار پیدا شده و جراحی خارج کردن سوزن با موفقیت آمیز خارج شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه