اخبار داغ

باند مدلینگ مبتذل در اردبیل متلاشی شد

باند مدلینگ مبتذل در اردبیل متلاشی شد
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دستگیری اعضای باندی خبر داد که در زمینه مدلینگ فعال بوده و نسبت به انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی اقدام می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، ناصر عتباتی تشریح کرد: دستگاه قضایی برای حفظ فضای امن اخلاقی به فضای مجازی نیز حساس است و در این راستا با گزارش اخیر سازمان اطلاعات سپاه استان مبنی بر فعالیت های مدلینگ مبتذل در فضای مجازی، دادستانی اردبیل به موضوع ورود کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به فعالیت برخی افراد سودجو در این زمینه افزود: چند خانم به عنوان مدل با همکاری برخی آرایشگاه های زنانه و چند آتلیه عکاسی اقدام به تهیه تصاویری مبتذل و بدون پوشش می کردند که با هیچ یک از مبانی دینی، اخلاقی، شرعی و اعتقادی سازگاری ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: برخی آرایشگاه ها پس از آذین خانم ها، آنها را در قالب مدل به چند آتلیه عکاسی معرفی می کردند و پس از تهیه تصاویر نامناسب با استفاده از جلوه های هنری حرفه ای، آنها را از طریق افرادی که مدیریت صفحات مجازی را در اختیار داشتند، انتشار می دادند.
,
,

او با اشاره به مشکلات اخلاقی و اعتقادی افرادی که در این فعالیت نقش داشتند، اضافه کرد: افرادی به عنوان مدیران چند صفحه در فیس بوک و اینستاگرام عکس های مبتذل را با نام اردبیل انتشار دادند که برخی از آنها بین 70 تا 80 هزار نفر تعقیب کننده داشتند.
عتباتی تصریح کرد: برای حفظ جایگاه و اعتبار اردبیل و فضای اخلاقی، مسوولانه و متعهدانه حاکم بر شهر اجازه داده نخواهد شد برخی به دلیل سود شخصی خود این فضا برهم زنند و در این راستا دستور لازم برای برخورد با متخلفان صادر شده است.
وی در ادامه گفت: با حکم دادستانی فعالیت متخلفان رصد شد و پس از برگزاری جلسه هماهنگی با محوریت اطلاعات سپاه و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس فتا و حضور نمایندگان دادستان اقدام های عملی برای دستگیری افراد دخیل آغاز شد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: بیش از 20 نفر در این زمینه دستگیر و احضار شدند از جمله چهار نفر از فعالان فضای مجازی که صفحات را مدیریت می کردند و نسبت به تبلیغ فضای غیراخلاقی و مسایل غیر اعتقادی اقدام داشتند، شناسایی و تمام تجهیزات آنها توقیف شد.
,
,
,
,
,

او افزود: 6 نفر از افرادی که خود را در قالب مدل عرضه می کردند نیز دستگیر شدند که برخی از آنها سابقه دستگیری و کیفری داشتند.
عتباتی عنوان کرد: همچنین 6 آتلیه مطرح که در این زمینه فعال بودند، شناسایی و در کنار برخورد با متصدیان، با توجه به فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه پلمپ شدند.
وی ادامه داد: چهار سالن آرایش زنانه مجلل و شناخته شده شهر نیز که با سوء استفاده از اعتبار خود به فعالیت های غیرقانونی ورود کرده بودند، شناسایی و پلمپ شدند و برخی از آنها با توجه به سوء پیشینه ای که داشتند بازداشت و به زندان معرفی شدند.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه این پرونده در حال طی تحقیقات مقدماتی است، تصریح کرد: آرایشگاه های زنانه، آتلیه های عکاسی و افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند باید بدانند که فعالیت آنها به صورت مسمتر با استفاده از اهرم های موجود رصد می شود.
,
,
,
,
,

او تاکید کرد: امنیت اخلاقی و روانی خانواده ها خط قرمز است و به هیچ وجه اجازه داده نمی شود افراد برای افزایش بازدیدکنندگان صفحات خود و در نهایت خرید و فروش آنها، آبرو و ناموس مردم را به بازی گرفته و دغدغه و ناامنی روانی ایجاد کنند.
عتباتی همچنین با تذکر جدی به خانواده ها افزود: پدران و مادران باید فعالیت فرزندان خود در فضاهای مجازی و شرکت آنها در اقدام های مجرمانه را رصد کنند زیرا دادستانی در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی ورود کرده و این امر مطالبه جدی مسوولان، مردم دیندار، خانواده های شهدا و همه افرادی است که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

**رویکرد گشت های امنیت اخلاقی امر به معروف است
به گزارش ایرنا، عتباتی در ادامه با تاکید بر رصد فضای حقیقی و مجازی گفت: نسبت به مراودات اجتماعی حساسیت وجود دارد و در زمینه امنیت اخلاقی با رویکرد پیشگیرانه با همکاری پلیس امنیت، بسیج، سپاه و دیگر دستگاه های ذی ربط اقدام ها ادامه دارد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اضافه کرد: تیم های گشت با حضور ماموران نیروی انتظامی، پلیس امنیت اخلاقی، نمایندگان دادستان و پلیس افتخاری ( بسیج خواهران) در زمینه اطلاع رسانی و اقناع افراد فعال هستند و تعقیب کیفری افراد متجاهر که قصد تخریب فضای سالم شهر را دارند، در دستور کار است.
او گفت: تلاش برای امر به معروف افرادی که در ارتباط با این جرایم دستگیر می شوند در قالب کلاس هاس آموزشی با استفاده کارشناسان در دادگستری استان انجام و تبعات ناشی از این اقدام ها با حضور خانواده ها تشریح می شود که بازخورد مناسبی داشته است.

***آمارها در زمینه مشروبات الکلی نگران کننده است
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در ادامه به برخورد جدی دستگاه قضایی استان در زمینه فروش و مصرف مشروبات الکی عنوان کرد: آمارها در این زمینه نگران کننده می باشد اما اردبیل هم اکنون به محیطی نا امن برای قاچاقچیان تبدیل شده است.
وی افزود: در حوزه قاچاق مشروبات الکی کاهش داشتیم اما فعالیت در زمینه تولید مشروبات داخلی افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل دسترسی آسان به الکل سفید است.
عتباتی بیان کرد: در این راستا دستور داده شده تا دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو مسایل را رصد کرده و حتی اگر مسوولان در این زمینه مماشات کنند، با آنها نیز به شدت برخورد خواهد شد چرا که آن معاونت الکل سفید را دارو معرفی می کند.
او با اشاره به تاسیس شعبه جدید دادستانی برای برخورد ویژه با جرایم مهم اضافه کرد: داروخانه هایی که الکل سفید را بدون نسخه پزشک عرضه کنند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و با آنها برخورد کیفری شده و فعالیت متخلفان در این زمینه ممنوع خواهد شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه