اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت سرپلذهاب:

بیت الله الحرام متعلق به تمام مسلمانان جهان است / حکام بی کفایت آل سعود باید از مسلمانان عذرخواهی کنند

بیت الله الحرام متعلق به تمام مسلمانان جهان است / حکام بی کفایت آل سعود باید از مسلمانان عذرخواهی کنند
امام جمعه اهل سنت سرپلذهاب گفت : بیت الله الحرام متعلق به همه مسلمانان جهان می باشد وحکام بی کفایت آل سعود باید نسبت به اعمال وقیحانه خود از مسلمانان عذرخواهی کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ملارشید ثنایی در گفتگو با بازی دراز، اظهارداشت: انجام مناسک حج تمتع از واجبات دین اسلام می باشد که باوجود برخی شرایط برمسلمانان واجب می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازی درا,

وی افزود: خداوند در قرآن کریم این عمل را برمسلمانان واجب کرده و هرمسلمانی که دارای شرایط خاص آن باشد بایستی باحضور دربیت الله الحرام نسبت به انجام مناسک حج اقدام نماید.

,

ایشان خانه امن الهی را متعلق به تمام مسلمین جهان دانست و اذعان داشت : اینکه بیت الله الحرام در سرزمین عربستان واقع شده دلیلی بر تسلط آل سعود برآن نیست و خانه امن الهی متعلق به همه مسلمانان می باشد.

,

ثنایی بااشاره به اقدامات اخیر عربستان سعودی در مسدود نمودن راه حج برروی حجاج ایرانی اظهارداشت : این عمل وقیحانه آل سعود بایستی از جانب سازمانهای اسلامی وعلمای جهان اسلام محکوم گردد زیرا که مانع از انجام گرفتن یکی از اعمال واجب دین اسلام شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد : حوادثی که درسال گذشته درسرزمین عربستان ودرجریان انجام مناسک حج رخ داد دلیلی بر بی کفایتی وعدم مسئولیت پذیری حکام آل سعود می باشد که با مسدود نمودن راه موجب کشته شدن بسیاری از حجاج ازجمله حجاج ایرانی شدند.

,

ایشان با تاکید بر محکوم نمودن این حادثه توسط جهان اسلام ادامه داد: اگر آل سعود در برقراری امنیت وحفظ جان حجاج حاضر در مراسم حج ناتوان است باید این وظیفه را دراختیار سایر مسلمانان قراردهد تا مراسم حج بدون هرگونه حادثه ناخوشایندی برگزارشود .

,

امام جمعه اهل سنت شهرستان درپایان برحفظ وحدت میان مسلمانان تاکید کرد وگفت : عربستان وآل سعود باید باعذرخواهی از مسلمانان نسبت به این عمل خود تجدید نظرنموده و با تمهیدات لازم ، مقدمات برگزاری مراسم حج تمتع را برای تمامی حجاج بیت الله الحرام فراهم نماید.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه