اخبار داغ

یادداشت

آرامش و ثبات منطقه نتیجه تلاش پدافند دفاعی کشور

آرامش و ثبات منطقه نتیجه تلاش پدافند دفاعی کشور
امروز قدرت دفاعی ما از مرزهای خاورمیانه عبور و در یک خیز دیگر تمام اروپا و قسمت اعظمی از آسیا را در حریم دفاعی خود قرار داده که این عظمت، موجب یاس و نامیدی، بدخواهان و دشمنان ملت ما را درپی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک؛ در دوران دفاع مقدس وقتی که تمام قدرتهای جهانی در. قالب دو ابرقدرت شرق و غرب با هم پیمانانشان، به حمایت از حکومت صدام و حزب بعث عراق در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفتند، تصور می کردن به دلیل شرایط پس از انقلاب و حوادث داخلی پیروز آن جنگ خواهند شد ،لذا در سال های اولیه جنگ برای کمک به صدام با هم مسابقه می دادند! زیرا با توجه به تمام پارامترهای مد نظر آنان امکان عبور نظام جمهوری اسلامی از آن دوران قابل تصور نبود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک؛,

 

,

دسترسی حکومت صدام به انواع سلاح های مدرن و استفاده از آن برعلیه ایران اسلامی، تقریبا به روز بود! اما در این سوی میدان، توان نظامی کشور به دلیل انقلاب و آشوب های داخلی تحلیل رفته بود و کشور با بحران های معتدی روبرو بود.

,

 

,

درعین حال بعد از گذشت هشت سال تمام قدرت های حامی صدام، در مقابل اقتدار و عظمت فرزندان این ملت زانو زدنند، و یک  افتخار بی سابقه در تاریخ این کشور ثبت گردید.  

,

 

,

واقعیت این است که در آن دوران پرتلاطم جنگ، توان دفاعی ما در نیروی زمینی با محوریت بسیج مردمی تمرکز یافته بود، و در دیگر بخش های نظامی در تنگناه شدیدی بودیم، درست است که نیروی دریایی  ما در ماه های اولیه برای همیشه توان دریایی عراق را نابود کرد، اما با جایگزین شدن ناوگان دریایی قدرت های جهانی و حضور آنان در منطقه، عملا ما با مشکلات متعددی در دریا مواجه شدیم و قدرت مانور آن چنانی نداشتیم.  

,

 

,

از نظر هوایی تقریبا آسمان ایران در اختیار نیروی هوایی عراق بود و آن ها سوار برکار بودند، بطوریکه هواپیماهای عراق با نصب باک های سوخت اضافه تا عمق خاک کشور ما به پیش رفتند و حتی شهر  رشت در ساحل دریای خزر راهم بمبارن نمودن،  به لحاظ قدرت موشکی تقریبا تمامی مناطق غرب سلسله جبال البرز( قسمت اعظم خاک کشورمان)در برد موشکهای انان قرارداشت، « چقدر سخت بود برای رزمنذگان ان دوران وقتی مردم درمقابل هجوم موشکی عراق شعار میدان موشک جواب موشک اما  توان پاسخگویی قاطع دراختیار نبود ،ومجبوربه سکوت بودیم.»  

,

 

,

آن چه که باعث شکست و ناکامی دشمنان این ملت در جنگ هشت ساله گردید، جدای از ابعاد معنوی وخدامحوری رزمندگان اسلام،  قدرت نیروی زمینی ما که بامحوریت بسیج مردمی بود و هر آنچه را آنها در اسمان و دریا و باموشک انجام می دادند، ما درقالب عملیات های زمینی پاسخ می دادیم،تا انجا که بسیج بعنوان یک قدرت ملی ومنطقه ای تبدیل شد.

,

 

,

  با پایان جنگ ،مسئولین امر با تیزهوشی و برآورد آینده امنیتی کشور تلاش کردند تا خلاهای نظامی را پر و با تقویت توان نظامی، ضریب آسیب پذیری کشور را به حداقل ممکن برسانند. 

,

 

,

 امروز توان زمینی ما که بر محوریت بسیج است ازحالت ملی فرا تروبه یک ارتش منطقه ای تبدیل و ارتش های کلاسبک جهان درحسرت این نیرو هستند!  برای بسیج ما همین بس که کشور عراق همان کشوری که هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد یکی از افتخارت آموزش تشکیل بسیج مردمیست (والبته یکی از عوامل مهم پیروزهای اخیر انان)  در بعد موشکی، امروز قدرت دفاعی ما از مرزهای خاورمیانه عبور و در یک خیز دیگر تمام اروپا و قسمت اعظمی از آسیا را در حریم دفاعی خود قرارداده و این عظمت، موجب یاس و نامیدی، بدخواهان و دشمنان ملت ما را درپی داشته است.  

,

 

,

در دریا ،امروز دریا دلان این کشور فکر و ذهنشان خلیج همیشه فارس و دریای عمان با همه اهمیت ویژه ای که دارد نیست، چراکه امنیت آن درکلاس پایین امنیتی  قراردارد ،مهم نیست که امروز خلیج فارس ودریای عمان درامنیت کامل بسر میبرند، مهم این است که اقیانوس هندوخلیج عدن درامنیت باشد چراکه عقبه امنیت خلیج فارس در آن جاست، از این رو نیروهای دریایی ما در آب های ازاد بین المللی مشغول گشت و برقراری امنیت جهانی هستند و این یعنی انجام ماموریت بین المللی.

,

 

,

در بخش هوابی، امروز نیروی هوایی که روزگاری شاهد پرواز هواپیماهی بعثی عراق در عمق خاک خود بود علاوه بر رشد کمی و کیفی، برتمام فعل و انفعالات هوایی منطقه مسلط و در بحران های سال های گذشته (جنگ امریکا درافغانستان،و عراق وبحران سوریه،ویمن) حرف اول را میزند تا جایی که هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین امریکا را مجبوربه فرود وکنترل آن را در اختیار خود می گیرند، کسانیکه دراین رشته پیشرفته نظامی مهارت دارند می دانند  این کار به چه مفهومیست،! و امروز دست یابی قراگاه خاتم (ص)به سامانه های دفاعی وتکمیل نیازمندی های امنیت هوایی گام بلندیست که ثبات و اسایش منطقه رابدنبال خواهد داشت.   

,

 

,

فراموش نکنیم که همه این ها حاصل خون همان شهیدانیست که با دست خالی و کمترین امکانات موجود، پایه گذاری قدرتی گردیند،که امروز من و تو و هر ایرانی،سرافرازانه به آن ان افتخار می کنیم.  

,

 نویسنده: علی محمد نظری

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه