اخبار داغ

هفته دولت و دو دستاورد سیاسی مردم از برجام

هفته دولت و دو دستاورد سیاسی مردم از برجام
بهره برداری و نفع سیاسی مردم از موضوع برجام در هفته دولت هرگز نباید فراموش شود؛ برجام هر چند از نظر فرهنگی و اقتصادی عایداتی برای مردم نداشته است ولی نفع سیاسی که به اندازه عمر انقلاب از انتفاع آن می گذرد امروز تصویر بهتری پیدا کرده و امسال هم در ابعاد توسعه یافته تر برای کسانی که چشمشان را روی آن بسته بودند، نمود یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نطنزنا، همه ساله در ایام هفته دولت مسئولان دولتی که ماه ها قبل اقدام به برنامه ریزی برای بزرگداشت این هفته می کنند، تمام هم و غم خود را به کار می گیرند تا آنچه بیش از اندازه در این ایام قرار است خود را نشان دهد روبان بریدن و افتتاح طرح عمرانی باشد تا این مهم تصویر بهتری از عملکرد خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نطنزنا,

همه در این ایام از تکریم ارباب رجوع، تلاش برای حل مشکلات مردم، فعالیت های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و به طور کلی آنچه از بعد از هفته دولت سال گذشته تا کنون انجام داده اند را از هر تریبونی که در اختیار داشته باشند برای مردم بازگو می کنند.

,

هیچ دولتی از این قضیه مستثنی نبوده و همه سعی کرده اند به نوعی اقدامات خود را بهتر جلوه دهند؛ دولت فعلی هم به عنوان دولت تدبیر و امید که سال آخر دوره یازدهمی را در فضای پسابرجامی سپری می کند سعی کرده تا به نحوی عملکردهای خود را در این روز به تصویر بکشد.

,

عملکردی که مردم انتظار داشتند تا با آن همه شعار های آنچنانی برجامی یک تصویری فقط منحصر به دولت یازدهم را رقم بزند، تصویر نمایش داده شد، منحصر به دولت یازدهم هم بود اما از این جهت که نه تنها این تصویر گویای کف انتظارات هم نبود بلکه مجموعه اقدامات انجام شده نیز آنطور نبود که بخواهد فعالیت دیگر دولت ها در سنوات قبل را تحت تاثیر قرار دهد.

,

از جلوه گری تبلیغاتی و انتخاباتی مسئولان در هفته دولت آن هم با آن همه هزینه های بیت المال که بگذریم، فرافکنی جدیدی در این هفته ها شروع شده است که مصداقش مسبوق به سابقه و به کرات دیده می شود؛ هرجا دولتی ها خواستند از پاسخ به مطالبات مردمی طفره بروند، برای تغییر جهت دادن به اذهان عمومی موضوعی دیگر را مطرح کرده اند و امسال هم در هفته دولت برگزاری کنسرت در مشهد مقدس مهم تر از تلاش برای رفع بیکاری، رکود اقتصادی، مسکن و … شده است.

,

دولت یازدهم که همه حال خوش امورات را به برجام گره زده بود، و انتظار میرفت بعد از هفت، هشت ماه از اجرای برجام حداقل اثری از تاثیر آن را بر روی زندگی و معیشت مردم ببیند، خود به تعهداتش عمل کرد و با سدی بزرگ به نام بدعهدی کدخدا مواجه شد؛ سدی که بارها ازش گفته شد اما گوشی برای شنیدنش وجود نداشت.

,

برگردیم به اصل مطلب و آن هم افتتاح طرح های عمرانی، اقتصادی، خدمات شهری و… در هفته دولت بود؛ در این هفته علاوه بر طرح های دولتی، طرح های خصوصی نیز افتتاح می شود که حتما هم جای تقدیر از مردمی بودنش دارد و هم جای شکر که هنوز هستند عده ای از مردم که می توانند بدون تکیه بر دولت به داد همنوعشان برسند.

,

خارج از همه فعالیت های دولتی ها و سرمایه گذار های خصوصی که انصافا در جای خود قابل تقدیر می تواند باشد، بهره برداری و نفع سیاسی مردم از موضوع برجام در هفته دولت هرگز نباید فراموش شود؛ برجام هر چند از نظر فرهنگی و اقتصادی عایداتی برای مردم نداشته است ولی نفع سیاسی که به اندازه عمر انقلاب از انتفاع آن می گذرد امروز تصویر بهتری پیدا کرده و امسال هم در ابعاد توسعه یافته تر برای کسانی که چشمشان را روی آن بسته بودند، نمود یافته است.

,

اولین منفعت سیاسی که مردم ایستادگی و مقاومت خود را در آن هزینه کردند، برجام بود که بار دیگر بی اعتماد بودن، بدعهد بودن و بی نتیجه بودن مذاکره با آمریکایی ها را نشان داد، البته بیش از ۳۵ سال از بهره برداری از این بعد سیاسی که سهامداران اصلی آن خانواده های شهدا، جانبازان و انقلابیون هستند، می گذرد و به جهت لزوم توسعه یافتگی برای بهره برداری از آن، اینبار این طرح در این بعد (مذاکره) گسترش و به بهره برداری رسید.

,

دومین منفعت که مهم تر از موضوع اولی است، ضرورت وجود یک ولی فقیه حکیم، مدیر، سیاستمدار، آینده نگر، آگاه به مسائل زمانه و با نگاهی راهبردی در راس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در هر شرایطی کشور را از بحران نجات می دهد و امروزه رهبر معظم انقلاب در جایگاه ولی فقیه چنین شرایطی را دارند و چنان تصمیمات نجات دهنده ای را نیز گرفتند که بدون شک همگان بدان واقفند و عده ای قلیل چشمشان را روی آن بسته یا نمی خواهند بپذیرند؛ و نمونه اخیر و توصیه های مذاکره ای ایشان را بعلاوه آنچه هشدار دادند و آمد، دیدند.

,

مسئولان باید به فکر حفاظت از این منفعت ها باشند و قدر آن ها را بدانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه