اخبار داغ

روسیه به کانادا هشدار داد

روسیه به کانادا هشدار داد
در شرایطی که مقام های کانادایی از امکان پیوستن کشورشان به تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه خبر می دهند، مسکو در مورد عواقب این اقدام اتاوا و پاسخ متقابل به آن به این کشور هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایرنا، ، گئورگی مامدوف سفیر روسیه در کانادا روز چهارشنبه گفت: در صورتی که کانادا تحریم های اقتصادی علیه روسیه اعمال کند روسیه بطور متقابل پاسخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


استفان هارپر نخست وزیر کانادا به تازگی اعلام کرده بود که کشورش ممکن است بانک های روسی را تحریم کند.

سفیر روسیه در کانادا گفت: روسیه در پاسخ به این اقدام اوتاوا ،تحریم هایی علیه شرکت های کانادایی اعمال می کند.

وی افزود: اگر دولت کانادا یا ناتو به اقدامات ناسنجیده متوسل شده و تحریم های اقتصادی علیه بانک های روسی وضع کند، قطعا به آن پاسخ خواهیم داد.

روابط روسیه و کانادا در یک ماه اخیر بخاطر مساله اوکراین و پیوستن اوتاوا به تحریم های ضدروسی غرب سرد شده است.

وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که دبیر اول سفارت سفارت کانادا در مسکو را اخراج می کند.

به گفته یک مقام وزارت خارجه روسیه، این اقدام در پاسخ به اخراج دستیار وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در اوتاوا انجام می گیرد و خانم مارگاریتا آتاناسووا دبیر اول این سفارت باید ظرف 14 روز روسیه را ترک کند.

روسیه پیش از این در روز چهارم فروردین ماه در پاسخ به تحریم شماری از مقام های این کشور از سوی کانادا بخاطر مسایل اوکراین و کریمه، 13 مقام ارشد کانادایی را در فهرست تحریم خود قرار داده بود.

آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفته بود: 13 مقام کانادایی در پاسخ به تحریم های این کشور علیه اتباع روس به دلیل مسایل اوکراین و کریمه، از سفر به روسیه منع می شوند. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه