اخبار داغ

در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان مطرح شد:

علوم تجربی پر متقاضی ترین رشته در شهر همدان/ حوزه علمیه در تامین ائمه جماعت مدارس همکاری کند

علوم تجربی پر متقاضی ترین رشته در شهر همدان/ حوزه علمیه در تامین ائمه جماعت مدارس همکاری کند
با توجه به نزدیکی سال تحصیلی جدید شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با حضور مسئولان فرمانداری، آموزش و پرورش ، شهرداری و راهنمایی و رانندگی همدان تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ فرماندار همدان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان در خصوص تخصیص اعتبارات به آموزش و پروش اظهار کرد: ما نسبت به آموزش‌ و پرورش دارای تعصب خاصی هستیم و تا جایی که اعتبار داشته باشیم سعی خواهیم کرد این دینی که بر گردنمان است را ادا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

علی تعالی افزود: با نزدیک شدن به ماه مهر باید شرایطی را در شهر ایجاد کنیم که  دانش آموزان و اولیا با آرامش خاطر با سال تحصیلی جدید مواجه شوند.

,

 

,

وی نظم و انضباط شهری را امری بسیار مهم دانست و خواستار همکاری هر چه بیشتر راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از ترافیک شهری و همچنین ساماندهی خط‌کشی معابر در محل عبور و مرور دانش آموزان بخصوص در آغاز مهرماه شد.

,

 

,

فرماندار همدان از مسئولین آموزش و پروش خواست تا نظارت و توجه بیشتری به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار داشته باشند.

,

 

,

*نظارت تاکسیرانی به انتخاب و عملکرد رانندگان سرویس مدارس ضروری است

,

تعالی رفتار و عملکرد رانندگان سرویس مدارس را بسیار با اهمیت دانست و گفت: رانندگان این سرویس‌ها باید به لحاظ عملکرد و اخلاق مناسب عمل کنند زیرا دانش آموزان در برخورد با این افراد و تحت تأثیر آنان قرار دارند و همچنین بر ایجاد ایستگاه اتوبوس در مقابل هنرستان دخترانه برکت در منطقه دیزج تأکید کرد.

,

 

,

علی تعالی به ‌منظور رعایت حقوق اولیا خواستار رعایت استانداردها در مدارس هیئت‌امنایی شد.

,

 

,

*حوزه علمیه در خصوص تأمین ائمه جماعت مدارس همکاری کند

,

در ادامه رئیس آموزش‌ و پرورش ناحیه دو همدان گفت: در حال حاضر 140 عنوان کتاب جدید التالیف مقطع متوسطه دوم در پایه دهم چاپ‌شده که این امر کاری بزرگ است.

,

 

,

محمد باب‌الحوائجی ادامه داد: در حال حاضر چالش بزرگ پیش رو تخریب مدرسه کشاورز به‌منظور بازسازی در آرام غربی است که مجبور شدیم دانش آموزان این مدرسه را به‌نوبت دوم مدرسه خیام انتقال دهیم.

,

 

,

وی گفت : تخریب مدرسه کشاورز در منطقه آرام غربی سبب نارضایتی بسیاری از خانواده‌ها در آن حوالی شده است.

,

 

,

باب‌الحوائجی خواستار حمایت حوزه علمیه در بحث تأمین ائمه جماعت مدارس در طول سال تحصیلی شد.

,

 

,

علوم تجربی پر متقاضی‌ترین رشته در همدان

,

در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان گفت: به‌منظور مدیریت هرچه بهتر پروژه مهر سه مقوله هدایت تحصیلی دانش آموزان ، استقرار پایه دهم و توازن رشته‌ای انجام‌گرفته است.

,

 

,

علیرضا مؤمنی افزود: به دلیل افزایش گرایش خانواده‌ها و دانش آموزان به رشته علوم تجربی امسال فشار ثبت‌نام در این رشته بالابود که در حال حاضر مدیریت‌شده و با آمادگی نسبی در این زمینه وارد مهر خواهیم شد.

,

 

,

وی اظهار کرد: تعداد 850 نفر  سهمیه ثبت نامی در رشته تجربی داشتیم که تاکنون 1200 نفر در این رشته ثبت‌نام کرده و با توجه به این آمار از سه هزار و هشت‌صد نفر جمعیت دانش آموزان  50 درصد رشته تجربی را انتخاب کرده‌اند.

,

 

,

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان ادامه داد:  در حال حاضر در ناحیه دو ، یکهزارو هشتصد نفر در رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای ، یازده هزار و 700 نفر متوسطه اول و 6هزار نفر در متوسطه دوم دانش‌آموز داریم.

,

 

,

مومنی گفت: در بحث راهنمایی و رانندگی خواستار همکاری این سازمان بوده و به دلیل آنکه در حوالی مدرسه خیام ، کشاورز، بهشتی و نصیری دارای مشکلات ترافیکی هستیم خواستار همکاری بیشتر راهنمایی و رانندگی در این بخش‌ها هستیم.

,

 

,

وی همچنین از همکاری شهرداری و حوزه علمیه با آموزش‌ و پرورش به‌منظور هرچه بهتر آغاز شدن سال تحصیلی جدید خبر داد.

,

 

,

, ,

 

,

جانمایی درس قرآن در ساعات اولیه کلاسهای ابتدایی صورت گرفته است

,

در ادامه معاونت آموزش متوسطه  آموزش‌وپرورش ناحیه یک گفت: از ابتدای تابستان شروع به تجهیز و شناسایی مشکلات مدارس کرده‌ایم و تجهیزات قبلاً توزیع‌شده و در حال حاضر نیز در بین مدارسی که  نیاز به تجهیز دارند توزیع خواهد شد.

,

 

,

سیاوش اباذری اظهار کرد :به‌منظور مدیریت شروع سال تحصیلی جدید شش کارگروه تشکیل‌شده است.

,

 

,

وی افزود :در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی از 777سهمیه موجود در رشته ریاضی 661 نفر این رشته را انتخاب کرده‌اند.

,

 

,

معاونت آموزش متوسطه  آموزش‌ و پرورش ناحیه یک  ادامه دادد: سهمیه رشته تجربی 808 نفر بوده که در حال حاضر 1426نفر این رشته را انتخاب کرده و در رشته انسانی 505 سهمیه اعلام‌شده و 802 نفر این رشته را انتخاب نموده‌اند.

,

 

,

اباذری اشاره کرد: در حال حاضر ثبت‌نام در رشته‌های نظری افزایش و در رشته‌های کار و دانش کاهش‌یافته است.

,

 

,

معاونت آموزش متوسطه  آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بیان کرد: بحث جانمایی قرآن در ساعات اولیه کلاس‌های ابتدایی در نظر گرفته‌شده است.

,

 

,

استقرار صبحگاهی پرسنل راهنمایی و رانندگی در محل عبور دانش آموزان

,

در ادامه رئیس راهنمایی و رانندگی شهر همدان  اظهار کرد: همکاران راهنمایی و رانندگی با شروع سال تحصیلی از ساعت 6:30 تا 8 صبح  در محل عبور و مرور دانش آموزان استقرار صبحگاهی خواهند داشت.

,

 

,

سرهنگ زنگنه گفت: برای خروج دانش آموزان از مدارس چون در ساعات ظهر با پیک ترافیک شهری مواجه هستیم و همکاران باید به سایر مردم خدمات‌رسانی کنند به‌اندازه صبح قادر به خدمت‌رسانی در محل عبور دانش آموزان نیستیم اما بااین‌حال تمامی سعی خود را برای خدمت‌رسانی بهتر خواهیم داشت.

,

 

,

زنگنه ادامه داد: رانندگان سرویس مدارس باید دارای گواهینامه پایه دوم(ب 2) باشند و گواهینامه پایه سوم و (ب 1) قابل‌قبول نیست.

,

 

,

وی خواستار رعایت ظرفیت پذیرش دانش آموزان در سرویس شد و گفت: معاینه فنی خودروهای سرویس مدارس را کنترل خواهیم کرد.

,

 

,

رئیس راهنمایی و رانندگی شهر همدان همیار پلیس را در بحث کنترل ترافیک نقطه قوت دانست و افزود: شماره تلفن 2183448 اداره فرهنگ و ترافیک راهنمایی و رانندگی آماده پذیرش نظرات و شکایات مردمی است.

,

 

,

در ادامه معاون فنی و اجرایی نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان همدان بیان کرد: چهار پروژه با 4هزار و 830 مترمربع زیربنا با هزینه 4میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی انجام‌شده است.

,

 

,

محمدرضا مرادی افزود: 26مدرسه به لحاظ گرمایشی استانداردسازی و 8 مدرسه در سطح همدان با هزینه 250میلیون تومان از اعتبارات قیر یارانه آسفالت محوطه شده است.

,

 

,

در ادامه مدیرعامل تاکسی‌رانی همدان اظهار کرد: سازمان تاکسی‌رانی سامانه سپند همدان را راه‌اندازی کرده است که همه امور مربوط به سرویس مدارس را اعم از ثبت‌نام راننده‌های سرویس،ثبت شکایات و ... در برمی‌گیرد.

,

 

,

مهرداد خورشیدوند با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد سرویس مدارس را تاکسی و مابقی آن‌ها را وسایل نقلیه شخصی تشکیل داده است گفت:  سامانه www.sepand hamedan.org مربوط به همه امور سرویس مدارس می‌باشد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه