اخبار داغ

نماینده مردم شیراز در مجلس:

با این روش که هرکس ملاحظه رأی خودش را بکند، نمی‌توان کشور را اداره کرد/دولت سریع‌تر دهک‌های بالای جامعه را از دریافت یارانه حذف کند

با این روش که هرکس ملاحظه رأی خودش را بکند، نمی‌توان کشور را اداره کرد/دولت سریع‌تر دهک‌های بالای جامعه را از دریافت یارانه حذف کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای گفت: از همان ابتدا اعلام کردیم مسیری که دولت برای انصراف داوطلبانه مردم از دریافت یارانه در پیش گرفته است، اشتباه می‌باشد چراکه این کار در دولت قبل هم تجربه شده اما پاسخی نگرفته بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا جعفر قادری در گفتگو با شیرازه، ضمن تاکید بر اینکه دولت باید متن قانون درخصوص هدفمندی یارانه‌ها را رعایت می‌کرد، گفت: دولت با مد نظر قرار دادن سه فاکتور تعداد افراد خانوار، میزان ثروت و درآمد؛ باید عددی را اعلام می‌کرد و بالاتر از آن رقم را حتی در صورت ثبت‌نام افراد، آن‌ها را حذف و یارانه پرداخت نمی‌کرد و محکم پشت این قضیه می‌ایستاد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شیرازه,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه با شیوه‌های سیاسی‌کاری، توصیه و سلام و صلوات حکومت‌داری جواب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر حاکمیت با منطق و استدلال به مسیری رسید و تصمیمی با پشتوانه منطقی و علمی گرفت، باید محکم پای آن بایستد هرچند ممکن است عده‌ای ناراحت شوند بنابراین هم دولت و هم مجلس باید تبعات این مساله را بپذیرند چراکه با سیاسی کاری و اینکه هرکس بخواهد ملاحظه رأی خودش را بکند، نمی‌توان کشور را اداره کرد.

,

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به استقراض دولت قبل از بانک مرکزی برای پرداخت یارانه‌ها، این شیوه را غلط دانست و گفت: دولت باید از همان منابعی که مجلس مصوب کرده است، یارانه‌ها را پرداخت کند و روش استقراض از بانک مرکزی و دست کردن در جیب شرکت‌های دولتی یا دستگاه‌های دیگر درست نیست؛ من در جایگاهی نیستم که فتوا دهم ولی اگر انجام این کار برای دولت قبل مکروه بود، برای دولت فعلی حرام است زیرا دولت قبل را از انجام این کار منع می‌کرد و اگر خودش این روش را در پیش گیرد، عذر بدتر از گناه است و توجیهی ندارد.

,

قادری ضمن تاکید بر اینکه دولت باید سریع‌تر دهک‌های بالای جامعه را از دریافت یارانه حذف کند، تصریح کرد: بیش از آنکه نگران توزیع درآمدها باشیم، باید روی نحوه مصرف درآمدها کار کنیم و به این توجه کرد که چه روش‌هایی را به کار گیریم تا ظرفیت‌های جامعه بالا رود و مقدار یارانه‌ای که پرداخت می‌شود نسبت به درآمدهای دولت ناچیز باشد.

,

نماینده مردم شیراز در مجلس پیشنهاد داد: دولت به دهک‌های با درآمد کم که به نان شب محتاج هستند یارانه نقدی پرداخت کند؛ به دهک‌های بعد سبد کالا تعلق گیرد و یارانه سایر متقاضیان دریافت یارانه را در قالب اوراق مشارکت یا کوپن خرید سهام واحدهای تولیدی دهد که با تاخیر 3 یا 4 ساله این منابع به اضافه سود حاصل از آن به دست متقاضیان برسد و از قبل سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های واحدهای تولیدی؛ سطح اشتغال و درآمد کلی مردم جامعه افزایش یابد.

,

قادری در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه بهترین راهکار درخصوص قیمت بنزین چیست، گفت: حفظ نظام سهمیه‌بندی بنزین ضرورت دارد و وجود مکانیزم دونرخی به آن کمک می‌کند چراکه اگر نظام سهیمه‌بندی حفظ نشود، ممکن است کنترل توزیع و مصرف بنزین از کنترل دولت خارج شود به ویژه در قسمت‌های مرزی به شدت ایجاد مشکل می‌کند زیرا اگر در عرضه بنزین محدودیت وجود نداشته باشد، تفاوت قمیت بنزین در ایران نسبت به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و پاکستان باعث می‌شود که قاچاق بنزین به یک کار سودآور اقتصادی تبدیل شود.

, شیرازه,

نماینده مردم شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه مجمع نماینگان فارس با وزیر راه و شهرسازی که با حضور تعدادی از نمایندگان فارس در مجلس و مدیران کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد، اعلام کرد: در این جلسه بر پیگیری جدی وزارتخانه برای اخذ ترک تشریفات مناقصه خط ریلی شیراز- بوشهر- عسلویه تاکید و مقرر شد سریع‌تر عملیات اجرایی این خط با استفاده از فاینانس چین دنبال شود.

,

وی ضمن تاکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر برنده مناقصه قطعه باقیمانده رینگ اول کمربندی شیراز مشخص و مجوز شروع عملیات اجرایی داده شود، افزود: تلاش می‌کنیم در سال آینده رینگ دوم کمربندی شیراز که ردیف بودجه استانی ویژه دارد دارای ردیف ملی شود.

,

وی از سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شیراز در هفته آینده خبر داد و گفت: در این سفر معاون وزیر، واحدهای مسکن مهر نیمه تمام و شروع نشده را تعیین تکلیف می‌کند و جلسه مشترکی با نمایندگان و مسئولین استانی خواهد داشت.

,

قادری با اشاره به تامین قیر مورد نیاز برای راه‌های روستایی که مشکل آسفالت دارد از محل منابع بودجه تصریح کرد: برای شروع ترمینال خارجی فرودگاه شیراز از محل اعتبارات بودجه کمک می‌شود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر اینکه مطالعات زیست محیطی خط آهن شیراز- اهواز سریع‌تر باید تکمیل گردد، گفت: مقرر شده است که این پروژه برای جذب شریک سرمایه‌گذار در بودجه دارای ردیف بودجه‌ای گردد.

,

قادری با اشاره به ضرورت تکمیل ایستگاه‌ها و بخش‌های باقیمانده خط ریلی- شیراز اصفهان اعلام کرد: با تشویق سرمایه‌گذاران محلی شرکت‌های حمل و نقل ریلی تاسیس و وزارتخانه از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.

,

نماینده مردم شیراز در مجلس خبر داد: درصورت وجود متقاضی محلی برای تاسیس شرکت‌های حمل و نقل هوایی با تامین حداقل‌ها، وزارتخانه همکاری لازم را خواهد داشت.

,

به گفته قادری، دنبال کردن خط آنتنی ریلی شیراز- خرامه، تکمیل مسیر بزرگراهی شیراز- فسا، تکمیل کنارگذر شمال‌شرقی، جنوب‌شرقی شیراز که از ارسنجان به سمت خرامه و سروستان و کوار امتداد دارد؛ ایجاد آزادراه در مسیر شیراز- عسلویه و همچنین تاکید بر استفاده از ظرفیت واحدهای تولید سیمان و میلگرد برای فاینانس و خرید قسطی سیمان و میلگرد از دیگر مواردی بود که در جلسه مشترک نمایندگان و مسئولین فارس با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد.

,

نماینده مردم شیراز در مجلس در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به سالروز حادثه طبس، آمریکا را به عنوان ناقض تمام سیاست‌های بشری و ریشه مشکلات و مسائل بین‌المللی توصیف کرد.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه