اخبار داغ

به بچه‌ها پاستیل و ژله بدهیم؟

به بچه‌ها پاستیل و ژله بدهیم؟
بعضی از بچه‌ها علاقه فراوانی به مصرف انواع پاستیل و ژله دارند. به‌نظر شما آیا می‌توان ژله و پاستیل را بدون محدودیت در برنامه غذایی بچه‌ها قرار داد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، دکتر محمدحسین انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در این باره به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «اگر پایه اصلی ژله‌ها و پاستیل‌ها، ماده‌ای به نام ژلاتین باشد، مصرف آنها می‌تواند باعث سیری بچه‌ها بشود و جای غذای اصلی آنها را بگیرد. این در حالی است که ارزش تغذیه‌ای این محصولات، به‌هیچ عنوان با یک وعده غذای اصلی، برابری نمی‌کند». 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌افزاید: «معمولا بیشتر پاستیل‌ها و ژله‌های موجود در بازار، حاوی رنگ‌های مختلف و طعم‌دهنده‌های متفاوتی هستند که هرچند این رنگ و اسانس‌ها در گروه مواد غذایی مجاز قرار دارند، اما مصرف مداوم آنها برای بچه‌ها به‌هیچ عنوان مناسب نیست و می‌تواند باعث ایجاد آلرژی، حساسیت‌های غذایی و ناراحتی‌های گوارشی در این گروه سنی بشود». 

دکتر انتظاری با هشدار به خانواده‌ها برای محدود کردن مصرف پاستیل و ژله در برنامه غذایی فرزندان خود ادامه می‌دهد:‌ «اگر این خوراکی‌ها که تقریبا در ردیف خوراکی‌هایی مانند چیپس و پفک قرار می‌گیرند، قبل از غذا مصرف بشوند، جلوی اشتهای بچه‌ها برای غذا خوردن را می‌گیرند و اگر بعد از غذا یا در طول روز هم به‌صورت مداوم خورده بشوند، ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی را برای بچه‌ها به دنبال خواهند داشت».

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه