اخبار داغ

یک روستای بی نظیر در استان سامسون ترکیه؛

اولین روستای موزه‌ای هوای آزاد «آمبارکوی» دنیا + تصاویر

اولین روستای موزه‌ای هوای آزاد «آمبارکوی» دنیا + تصاویر
در شهرستان لادیک استان سامسون ترکیه، با اشیای تاریخی اهدا شده از سوی مردم، روستایی موزه مانند احداث گردیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، آمبارکوی در شهرتان لادیک استان سامسون ترکیه، از قهوه خانه گرفته تا مسجد، از کاروانسرا گرفته تا موزه، صاحب همه چیز است و در واقع به عنوان پلی است بین گذشته و امروز.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شهرداری سامسون به این روستا به علت جاذبه ای که برای توریست ها به حساب می آید، اهمیت زیادی می دهد و امیدوار است توریست های زیادی را به این مکان بکشد چون هر نقطه از این روستا بوی تاریخ می دهد.

,

شهردار سامسون با هزینه های هنگفتی که در زمینه شهرسازی خرج می کند، مشکلات زیربنایی را به سرعت حل می کند و با طرح های بدیع خود در شهرسازی باعث جهش در سطح خدمات شهری و زیبایی شهر می شود و در پروژه لادیک، توانسته بخشی از تاریخ و فرهنگ 5 هزار ساله روستا را با استفاده از اشیای اهدایی به تصویر بکشد و موزه ای بزرگ به وسعت یک روستا در فضای آزاد احداث کند.

,

این نمونه که در نوع خود در دنیا بی نظیر می باشد، با وقف مردم در 2 کیلومتری فرمانداری در زمینی به وسعت 14 هزار متر مربع  احداث گردیده و به علت معماری چوبیش، دوران عثمانی را به تصویر می کشد.

,

آمبارکوی صاحب 22 انبار گندم، 4 خانه چوبی و 4 چاه آب است و مسجد 300 ساله شیخ الاسلام محمد افندی در این روستا چشم نوازی می کند.

,

در حال حاضر، 3 نانوایی روستایی منتظر نانواهایش، آسیابش منتظر آسیابانش، دستگاه های بافندگیش منتظر بافنده هایش، چاه ها و تلمبه ها منتظر جوان هایی هستند که از آن ها آب بکشند.

,

این آمبارکوی استثنایی در سبک موزه، دارای رودخانه، آسیاب آبی، قلعه دیدبانی، پارک بازی کودک چوبی و پل های زنجیری می باشد و با این ها زندگی طبیعی در این روستا را به تصویر می کشد.

,

همچنین در بخشی از روستا، اشیا و ابزارآلات قدیمی که در گذشته استفاده می شده و امروزه به تاریخ پیوسته اند را برای این که به نسل های بعد منتقل نمایند، به نمایش گذاشته اند.

,

رستوران تاریخی روستا هنوز در دست احداث می باشد ولی از هم اکنون جزئیات این مکان توجه همه را به خود جلب می کند.

,

در موزه روستا از چراغ های دستی گرفته تا سکه های از رونق افتاده، چراغ های گازی، رادیوهای قدیمی پیدا می شود اما، بیش ترین استقبال مربوط می شود به فسیل های  مار و دایناسور 2 هزار و 500 ساله که همگی این ها در 9 گروه در موزه به نمایش گذاشته شده ند.

,

گفتنی است، ترکیه در دهه گذشته توانسته با سرمایه گذاری که در صنعت توریست کرده و جلب سرمایه گذاری خارجی و همچنین استفاده از ایده های بدیع و خلاقانه در حوزه اقتصادی و شهرسازی، خود را از کشوری ورشکسته تبدیل به یکی از 20 کشور صاحب برترین اقتصادهای دنیا بکند.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه