اخبار داغ

در جلسه کارگروه میراث فرهنگی استان کرمانشاه مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه آموزشی یونسکو در کرمانشاه

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه آموزشی یونسکو در کرمانشاه
برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی و کارگاه آموزشی یونسکو از مواردی بود که در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی استان مورد بحث قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طاق نیوز، چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پیش از ظهر امروز چهارشنبه به ریاست مجتبی نیک کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طاق نیوز،,

 

,

در این جلسه برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، برگزاری کارگاه آموزشی یونسکو و برنامه ششم توسعه اداره کل میراث فرهنگی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

,

 

,

نیک کردار معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: امنیت، زیر ساخت ارتباطی و زیر ساخت اقامتی و آموزش در همه سطوح لازمه های اصلی توسعه گردشگری هستند.

,

 

,

وی تصریح کرد:  در قالب برنامه ششم توسعه، گردشگری را در اولویت اصلی توسعه استان قرار داده ایم.

,

 

,

نیک کردار ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های مختلف یکی از راه های اصلی شناساندن کرمانشاه و قابلیت هایش به دیگران است.

,

 

,

لزوم احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی در محل طاق بستان

,

 

,

وی تصریح کرد: ما از طریق برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و نمایشگاه های دیگر همچون سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری که اخیرا در کرمانشاه برگزار شد می توانیم نهایت استفاده را برده و در زمینه جذب توریسم گام برداریم.

,

 

,

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: توریست های خارجی بسیار علاقمندند که مسایل محلی و بومی و همچنین صنایع دستی محلی را تجربه کنند نه اینکه در هتل های معمولی نشسته و همان غذاهایی را که در همه جا هست بخورند و به کشورشان بازگردند.

,

 

,

این مقام مسئول در استانداری کرمانشاه اظهار کرد: صنایع دستی استان کرمانشاه هنوز هم برای مردم این استان ناشناخته است و برای بسیاری از آنها مغفول مانده لذا این وظیفه ماست که از هر طریق ممکن مردم را با صنایع دستی و میراث کهن خود آشنا سازیم.

,

 

,

وی تاکید کرد: باید یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی در محل تاق بستان کرمانشاه احداث کنیم.

,

 

,

کارگاه آموزشی یونسکو در کرمانشاه برگزار می شود

,

 

,

همچنین جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی یونسکو در کرمانشاه گفت: باید از حضور مدیران و کارشناسان یونسکو در کرمانشاه نهایت بهره را ببریم.

,

 

,

وی اظهارکرد: کارگاه آموزشی یونسکو از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه جاری در محل مجموعه ثبت جهانی شده بیستون برگزار می‌شود.

,

 

,

بالایی ادامه داد: برگزاری این کارگاه آموزشی که در آن مدیران، کارشناسان و مدرسان برتر سازمان جهانی یونسکو حضور دارند، فرصت مغتنمی است که توانایی‌ها و پتانسیل های استان را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نشان دهیم.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تیمی که از سازمان جهانی یونسکو به منظور آموزش و تدریس در این کارگاه می آیند در واقع همان کسانی هستند که مراحل ثبت، نظارت، تایید و یا رد آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشورهای مختلف را انجام می دهند.

,

 

,

بالایی تاکید کرد: این فرصت مناسبی برای استان کرمانشاهی که چندین اثر ارزشمند در لیست انتظار ثبت جهانی شدن دارد است، چرا که این کارشناسان می توانند از نزدیک با آثار در انتظار ثبت جهانی شدن استان آشنا شده و ضمن بازدید از آنها نقاط ضعف و قوت‌شان را به ما گوشزد کنند.

,

 

,

۶ اثر و منطقه در کرمانشاه قابلیت ثبت جهانی شدن را دارند

,

 

,

این مقام مسئول در استان کرمانشاه گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک، محور ساسانی قصرشیرین، غار قوری قلعه و منطقه طبیعی اورامانات از جمله داشته های ارزشمند استان کرمانشاه است که قابلیت ثبت جهانی شدن را دارند.

,

 

,

وی تاکید کرد: این اولین باری است که مدیرکل منطقه ای یونسکو در ایران به یک استان سفر کرده و تمام طول چهار روز حضورش در ایران را در همان استان طی خواهد کرد.

,

 

,

بالایی خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیران و کارشناسان یونسکو، معاون سفیر اسپانیا در ایران و همچنین معاون وزیر فرهنگ اسپانیا نیز از مهمانان ویژه این کارگاه آموزشی هستند.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و رحمانی موحد معاون گردشگری کشور نیز از دیگر مهمانان ویژه این کارگاه آموزشی در کرمانشاه هستند.

,

 

,

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان کرمانشاه

,

 

,

در ادامه این جلسه پروانه حیدری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات استانها در کرمانشاه خبرداد.

,

 

,

وی اظهارکرد: از ۲۹ شهریور تا دوم مهر و به مدت پنج روز، نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات استانهای مختلف کشور در کرمانشاه برپا می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: این نمایشگاه نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در سال جاری است که در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

,

 

,

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد برگزار می‌شود.

,

 

,

حضور ۶۰ صنعتگر از استان های مختلف در نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاه

,

 

,

حیدری تصریح کرد: در این نمایشگاه ۶۰ صنعتگر از استانهای مختلف کشور حضور خواهند داشت و هر استان دو غرفه را در اختیار می‌گیرد.

,

 

,

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی صادرات صنایع دستی، برگزاری تور کرمانشاه گردی برای صنعتگران و هنرمندان استانهای دیگر، برگزاری نمایش‌های سنتی و آیینی آشنایی با صنایع دستی و برپایی سیاه چادرهای عشایری از بخش‌های جنبی نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه خواهد بود.

,

 

,

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برآورد اولیه ما از هزینه برگزاری این نمایشگاه ۱.۳ میلیارد ریال است که سازمان میراث فرهنگی کشور ۸۰۰ میلیون ریال آن را تقبل کرده و انتظار داریم استانداری کرمانشاه نیز ۵۰۰ میلیون ریال باقی مانده آن را تقبل کند.

,

 

,

همچنین در بخش پایانی این جلسه برنامه ششم توسعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه قرار گرفت.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه