اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

بستر حقوقی و قانونی ارز دیجیتال در کشور فراهم شود/ بهره‌مندی از ارز دیجیتال در شرایط تحریم

بستر حقوقی و قانونی ارز دیجیتال در کشور فراهم شود/ بهره‌مندی از ارز دیجیتال در شرایط تحریم
کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: با توجه به ورود و رایج شدن استخراج ارزهای دیجیتال در ایران و سایر کشورها ضروری است تا بستر حقوقی و قانونی آن نیز ایجاد شود تا از بروز اقدامات غیرقانونی و سایر مشکلات جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا حسینی راد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در توضیح ارز های دیجیتال گفت: ایجاد ارزهای مجازی در واقع در ادامه سیر تکامل پول در دنیا است و پیش بینی شده تا سال 2050 پول های رایج دولتی در دنیا حذف و ارزهای مجازی جایگزین آن‌ها شود و در تجارت بین الملل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: ارزهای مجازی از یک الگوریتم خاصی پیروی می کنند که دارندگان این نوع پول ها مثل سایر پول ها می توانند در شرایط خاص خودش آن را خرج کنند و در مبادلات تجاری خود مورد استفاده قرار دهند.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان این که آمار دقیقی وجود ندارد که چند درصد از تجارت بین المللی با ارز مجازی انجام می شود اظهار داشت: اقبال به ارزهای دیجیتال موجب ایجاد انواع مختلفی از آنها شده که از جمله آنها می توان به اتریوم و زدکش اشاره کرد که در عرض مدت نه چندان زیادی به محبوبیت کم و بیش قابل توجهی رسیدند که در این میان معروف ترین آن ها که توانسته رشد ارزشی زیاد داشته باشد بیت کوین است.

,

حسینی راد در خصوص فراگیر شدن استفاده از ارزهای دیجیتالی گفت: ارزهای دیجیتالی نیز مانند سایر تکنولوژی ها و نوآوری ها به دلیل سهولتی که در امورات ایجاد می کنند دیر یا زود جایگزین پول های رایج دولتی خواهند شد.

,

وی تصریح کرد: مهمترین کارکرد و تاثیر استفاده از این ارزها کاهش دخالت دولت در امور مبادلاتی بین مردم و بخش خصوصی است زیرا فرایند تولید آن به گونه ای است که اطلاعات زیادی را در اختیار دولت قرار نمی دهد که این موضوع می تواند مزیت و یا نقص این سازوکار محسوب شود.

,

حسینی راد با اشاره به مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال عنوان کرد: با استفاده از این نوع ارزها می توان تجارت و مبادله ای انجام داد بدون آن که دولت و یا سایرین در جریان این معامله و کنترل نقل و انتقال آن قرار بگیرند از این رو در شرایط فعلی کشور ایران که با تحریم های زیادی رو برو است می توان از این نوع ارزها بهره برد.

,

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: ورود هر تکنولوژی جدید در راستای سهولت کارها است اما بالاخره جوانب منفی نیز دارد که در مورد ارزهای دیجیتال نیز این موضوع وجود دارد البته با توجه به حساسیت موضوع باید مدیریت صحیحی در این خصوص وجود داشته باشد تا از بروز هر گونه مشکل و ناآرامی در اقتصاد واقعی کشور جلوگیری شود.

,

حسینی راد تاکید کرد: با توجه به ورود و رایج شدن استخراج ارزهای دیجیتال در ایران و سایر کشورها ضروری است تا بستر حقوقی و قانونی آن نیز ایجاد شود تا از بروز اقدامات غیرقانونی و سایر مشکلات جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/ق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه