اخبار داغ

متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با دانا هشدار داد:

دارویی به نام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا وجود ندارد/ داروهای تقلبی ضد کرونا بازار مکاره کلاهبرداران

دارویی به نام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا وجود ندارد/ داروهای تقلبی ضد کرونا بازار مکاره کلاهبرداران
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: مردم نباید فریب داروهای تقویت‌کننده بدن در برابر کرونا را بخورند؛ چون هیچ گونه دارویی به نام تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا وجود ندارد و مورد بالینی وجود نداشته است.
[

دکتر افشین محمدعلیزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل پاییز و شروع فعالیت ویروس آنفلوآنزا و تلاقی این بیماری با ویروس کرونا، تشخیص بیماری از سوی پزشکان صورت می‌گیرد که در این باره هیچ گونه دارویی به نام تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا وجود ندارد و مورد بالینی وجود نداشته است.

,

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: تشخیص بیماری‌های واگیردار، عموما بالینی و گاها آزمایشگاهی است و درمان مشخصی دارد که پزشکان نوع بیماری را تشخیص خواهند داد.

وی با بیان اینکه مردم نباید فریب داروهای تقویت کننده بدن در برابر کرونا را بخورند، اظهار کرد: ما مردم را از مصرف بی رویه و بیش از حد مجاز داروها حتی آنتی‌بیوتیک‌ها بر حذر می‌داریم . چرا که مصرف این نوع دارو باعث افزایش مقاومت بدن می‌شود و اگر بیمار با علائم بیماری بالا وجود داشته باشد، آن زمان دیگر پزشکان برای تزریق آنتی بیوتیک‌ها هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند.

دکتر محمدعلیزاده تاکید کرد: باید از مصرف و حتی پیشنهاد دادن داروهایی که در فضای مجازی تبلیغ می شوند، جدا خودداری شود. گاها به یک مریض درگیر کرونا مورد تجربه شده ای توصیه می‌شود که برای یک بیمار دیگر با علائم و بیماری دیگر تجویز شده. این توصیه های اشتباه و گاهی خطر مرگ را به همراه دارد. توصیه هایی مانند آنچه که گفته شد تماما منسوخ و رد شده است.

,
,
,
,
,

مهم ترین راه عبور از بحران کرونا

, مهم ترین راه عبور از بحران کرونا, مهم ترین راه عبور از بحران کرونا,

این متخصص بیماری‌های عفونی توجه به پروتکل‌های بهداشتی را مهم ترین راه عبور از بحران کرونا دانست و عنوان کرد: مردم باید به شایعات برخی‌ها در فضای مجازی درباره کرونا توجه نکنند و بیماران مبتلا به کوئید۱۹ صرفا با استراحت، قرنطینه شدن، مصرف مایعات و در نهایت درمان تحت نظر پزشک این بیماری را مداوا کنند. 
وی ادامه داد: روش انتقال بیماری های ویروسی شبیه به هم هستند، از این رو می‌توان همان مراقبتهای کرونایی را برای پیشگیری از ابتلای به آنفلوانزا در پیش گرفت.

وی  در پایان با بیان اینکه واکسیسناسیون آنفلوانزا را نباید همه استفاده کنند، ابراز کرد: لازم است افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار، افراد دارای پیوند عضو و یا فعالان مجامع پزشکی، این واکسیناسیون را استفاده کنند و دیگر افراد جامعه تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع نفوذ ویروس آنفولانزا و کرونا در بدن شوند.

,
,
,
,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه