اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نمایندگانی که مردم را محرم ندانستند!/ شعار شفافیت در مجلس چه شد؟

نمایندگانی که مردم را محرم ندانستند!/ شعار شفافیت در مجلس چه شد؟
درحالی که مجلس یازدهم شعار شفایت آرا می دهد برخی از نمایندگان به بررسی غیرعلنی مسائل مربوط به مستمری بگیران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه خانه ملت نامیده می شود و ناظر و حافظ منافع ملت ایران به طور مستقیم است، بایستی در جهت شفاف سازی اقدامات لازم را انجام دهد. این مطالبه هم از سوی افکارعمومی وجود دارد و هم اینکه نمایندگان مجلس طی اقدامات و اظهارات مختلف نسبت به شفاف سازی بحث نظارت مجلس بر دیگر قوا خصوصا قوه مجریه تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در همین راستا، موضوع شفافیت آرای نمایندگان مطرح شد و با توجه به اینکه سیستم مجلس گذشته با قیام و قعود انجام می شد و حالا به طور رای گیری با سبدهای رای انجام می شود این مطالبه مطرح می شد که بایستی مثل گذشته آرای نمایندگان شفاف شود. 
, ,
 
,
موضوع دیگری که در راستای شفافیت مطرح می شد حضور و پاسخ صریح و آشکار وزراء در صحن علنی مجلس بود. این موضوع در مجلس گذشته مورد انتقاد قرار می گرفت که مگر مردم محرم نیستند که این جلسات در خفا و به طور غیرعلنی و عدم حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار می شود.
, موضوع دیگری که در راستای شفافیت مطرح می شد حضور و پاسخ صریح و آشکار وزراء در صحن علنی مجلس بود. این موضوع در مجلس گذشته مورد انتقاد قرار می گرفت که مگر مردم محرم نیستند که این جلسات در خفا و به طور غیرعلنی و عدم حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار می شود.,
 
,
امید می رفت که در مجلس یازدهم ای نقص برطرف شود اما به نظر می رسد که این موارد با درخواست برخی از نمایندگان در حال تکرار است. 
,
 
,
اخیرا شنیده شده که نماینده سوال کننده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار غیرعلنی شدن این جلسه شد که عده ای از نمایندگان با آن موافقت کردند.
,
 
,
«عبدالرضا مصری» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پیش از طرح سوال خود از محمد شریعتمداری درباره ضرورت افزایش حقوق مستمری بگیران گفت: بنده تقاضا می کنم جلسه سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیرعلنی برگزار شود.
, «عبدالرضا مصری» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پیش از طرح سوال خود از محمد شریعتمداری درباره ضرورت افزایش حقوق مستمری بگیران گفت: بنده تقاضا می کنم جلسه سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیرعلنی برگزار شود., «عبدالرضا مصری» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پیش از طرح سوال خود از محمد شریعتمداری درباره ضرورت افزایش حقوق مستمری بگیران گفت: بنده تقاضا می کنم جلسه سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیرعلنی برگزار شود.,
 
,
وی با بیان اینکه غیرعلنی کردن جلسه به نفع نماینده سوال کننده است، گفت: بنده نکاتی را دارم که باید به صورت محرمانه مطرح شود و امکان مطرح کردن این موضوعات در جلسه علنی وجود ندارد.
,

, , ,
در ادامه جلسه، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در مخالفت با غیرعلنی شدن مجلس گفت: شفافیت بهتر از این است که ما بخواهیم مطلبی را در مجلس مطرح کنیم که مردم در جریان آن نباشند.
, در ادامه جلسه، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در مخالفت با غیرعلنی شدن مجلس گفت: شفافیت بهتر از این است که ما بخواهیم مطلبی را در مجلس مطرح کنیم که مردم در جریان آن نباشند., در ادامه جلسه، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در مخالفت با غیرعلنی شدن مجلس گفت: شفافیت بهتر از این است که ما بخواهیم مطلبی را در مجلس مطرح کنیم که مردم در جریان آن نباشند.,
 
,
وی بیان کرد: دولت بسیاری از احکام برنامه ششم توسعه از جمله افزایش حقوق مستمری بگیران را عملیاتی نکرده است و مردم باید بدانند که این اتفاق نیفتاده است.
,
 
,
جالب است که این جلسه برای مردم خصوصا مستمری بگیران برگزار می شود اما خود نمایندگان مطرح می کنند که این جلسه باید با حضور وزیر غیرعلنی برگزار شود.
,
 
,
برخی از نمایندگان نسبت شفافیت تاکید داشتند اما در انتها وکلای ملت با ۱۶۰ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در مجلس با غیرعلنی شدن جلسه طرح سئوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کردند.
,
 
,
مجلس یازدهم با شعارهایی مانند معیشت و اقتصاد مردم و همچنین شفاف سازی پا به میدان گذاشته است و در این خصوص متاسفانه چنین اقداماتی که باعث می شود این شعارها خدشه دار شود منافی عهد و پیمانی است که با مردم بسته شده است.
, مجلس یازدهم با شعارهایی مانند معیشت و اقتصاد مردم و همچنین شفاف سازی پا به میدان گذاشته است و در این خصوص متاسفانه چنین اقداماتی که باعث می شود این شعارها خدشه دار شود منافی عهد و پیمانی است که با مردم بسته شده است.,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه