اخبار داغ

ماساژ برای گرفتگی رگ سیاتیک (روش 1403)

ماساژ برای گرفتگی رگ سیاتیک (روش 1403)
همانطور که همه ما میدانیم ، سیاتیک بزرگترین عصب بدن است که از قسمت پشت بدن به زانو ها میرسد و دوشاخه میشود، اگر با اشخاصی که دچار درد سیاتیک هستند مواجه شده باشید ، میگویند که معمولا از استروئید ها برای درمان این درد استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همانطور که همه ما میدانیم ، سیاتیک بزرگترین عصب بدن است که از قسمت پشت بدن به زانو ها میرسد و دوشاخه میشود، اگر با اشخاصی که دچار درد سیاتیک هستند مواجه شده باشید ، میگویند که معمولا از استروئید ها برای درمان این درد استفاده می کنند.

اما استفاده از این دارو ، تنها راه درمان سیاتیک نیست و برخی اوقات درمان هایی مثل کمپرس آب گرم و یخ درمانی ، استراحت و ماساژ می تواند بسیار کاربردی باشد.

ماساژ هولیستیک ، نوعی ماساژ درمانی است که برای تحریک و آزادسازی تنش عضلات به کار میرود ، به همین منظور می تواند درمان مناسبی برای درد های سیاتیک به حساب آید ، در مواقعی ، حتی اگر درد سیاتیک را درمان نکند ، اما می تواند باعث کاهش اضطراب فرد شود.

چرا درد سیاتیک میگیریم؟

در بیشتر مواقع دلیل این اتفاق به دلیل فشار استخوان بر ستون فقرات می باشد، زمانی که استخوان ها روی بخشی از عصب سیاتیک فشار وارد کنند، باعث درد و التهاب و در مواقعی هم بی حسی در ناحیه پا می شود.

دیگر نشانه های سیاتیک می تواند در پشت ساق پا و یا  در کنار پا  خودش را نشان دهد  و حتی باعث کاهش رفلکس حرکتی مچ پا شود؛ احساس ضعف و سوزش و گزگز ، دیگر احساساتی هستند که شخص ممکن است تجربه کند و به فکر درمان آن باشد.

 

ماساژ  کف پا برای گرفتگی رگ سیاتیک و درمان آن چگونه است؟

همانطور که گفته شد ، یک درمان مهم  برای  گرفتگی رگ سیاتیک ، ماساژ درمانی است.چراکه با ماساژ ، بدن تحریک می شود تا هورمون های مسکن طبیعی آزاد کند  و همین امر موجب افزایش توانایی بدن در روند درمان می شود، ماساژ می تواند به طور موقت دردتان را کاهش دهد و همچنین یک تجربه آرامش بخش باشد.

زمانی که کف پا ماساژ داده شود، فرایندی آغاز شده که باعث رفع انقباظ عضلات و بهبود گردش خون می شود، همچنین ماساژ کف پا بیشترین تسکین را برای درد سیاتیک به دنبال دارد.

 

درمان سیاتیک با ماساژ امکان پذیر است؟

امروزه به دلیل سبک زندگی ماشینی که وجود دارد ، بسیاری از افراد دچار درد سیاتیک می شوند، اگر شما هم اکثر ساعات روز را نشسته و یا تحرک کمی دارید ، بهتر است ورزش را به روتین روزانه خود اضافه کنید و اگر دچار درد سیاتیک شدید ، حتما از ماساژ برای تسکین درد استفاده کنید.

شما می توانید برای پیدا کردن نقطه آسیب دیده ، دستان خود را در ارتفاع کمر قرار داده و و با فشار دادن دست خود در راستای ستون فقرات،نقطه ی آسیب دیده از کمرتان را پیدا کنید، سپس آن را به آرامی ماساژ دهید. دقت کنید که میتوانید از ماساژ بافت عمیق (با ضربات آهسته و به همراه فشار عمیق) نیز استفاده کنید ، البته ماساژ بافت عمیق یک ماساژ تخصصی بوده و باید توجه داشت که بدون شرکت در دوره های آموزشگاه ماساژ فنی حرفه ای ، به سختی میتوان آن را به صورت صحیح اجرایی کرد.

سیاتیک و کف پا یکدیگر را تحت تاثیر قرار می دهند و یکی از نقاط موثر در درمان گرفتگی سیاتیک، کف پا است،برای درمان و آزادسازی گره و انقباض ها در نقاط آسیب دیده می توان از توپ لاکراس،تنیس و... استفاده کرد.توپ را کف پای خود گذاشته و پای خود را روی آن حرکت دهید تا نقطه ای حساس به درد را بیابید سپس با فشار دادن پا روی توپ به مدت 30 الی 60 ثانیه تسکین درد را حس خواهید کرد.

برای درمان گرفتگی سیاتیک خود در خانه می توانید روی یک صندلی نشسته و تمام نواحی پای خود را ماساژ دهید و سپس یک دست را روی پا و دیگری زیر پای خود قرار داده و مالش پای خود را از سمت انگشتان آغاز کنید و تا قوزک پا ادامه دهید،با تکرار این حرکات، تسکین درد و پیشرفت در روند درمانی مشاهده خواهد شد

با توجه به طولانی بودن این عصب و درد گسترده، بی حسی و... درمان سیاتیک بسیار مورد توجه بیماران است و ماساژ بسیار بر پیشرفت روند درمانی و تسکین درد ناشی از سیاتیک موثر است برای استفاده از ماساژ در روند درمانی خود می توانید به سالن هایی مثل سالن ماساژ میس سری بزنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه