اخبار داغ

نامزد انتخابات کرج در گفتگو با «تیتر یک»:

بنگاه‌داری بانک‌ها مانع اصلی جهش تولید است

بنگاه‌داری بانک‌ها مانع اصلی جهش تولید است
کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج گفت: کاهش سود تسهیلات بانکی در افزایش تولید مؤثر است اما بانک‌ها به جای تسهیل کسب‌و‌کار به بنگاه‌داری روی آورده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی شیرین‌زاد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت:‌ امیدوارم همانگونه که مردم در دور اول انتخابات حضور حماسی داشتند در مرحله دوم هم شور انتخاباتی را رقم بزنند.


کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج افزود: مقام معظم رهبری طی ۱۲ سال اخیر شعار سال را از جنس موضوعات اقتصادی انتخاب کرده‌اند.


وی تعیین اهداف، چشم انداز‌های متناسب با طرح آمایش سرزمینی را ضروری دانست و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته در کرج سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه صنعت شده است.


شیرین‌زاد با اشاره به اینکه کرج با مشکل عدم تناسب طرح‌ها با تراکم جمعیت مواجه است، تصریح کرد: رفع موانع قانونی و تسریع در صدور مجوز برای حجم جهش تولید ضرورت دارد.


این نامزد انتخاباتی حمایت‌هایی قانونی دولت، دستگاه‌های اجرائی و بانک‌ها را سه عامل رغبت مردم برای مشارکت در تولید دانست و گفت: تأمین منابع آب و انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 


وی افزود: طی ادوار گذشته طرح‌های توسعه‌ای افزایش مشارکت مردم در تولید به دلیل موانع مذکور مختل شده و بعضا توقف در این زمینه را به همراه داشته است.


شیرین‌زاد با اشاره به اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی در افزایش تولید مؤثر است، اظهار داشت: بانک‌ها به جای تسهیل کسب و کار به بنگاه داری روی آورده‌اند.


این نامزد انتخابات حوزه کرج تصریح کرد: بانک‌ها پول‌هایی را که در اختیار دارند به جای آنکه صرف به چرخش درآوردن چرخ صنعت کنند به ملک و ساختمان اختصاص می‌دهند.


وی با اشاره به ضرورت کاهش عوارض، مالیات و بیمه، گفت: دولت و مجلس باید سیاست‌های حمایتی را در دستور کار قرار دهند تا بخش خصوصی انگیزه ورود به این عرصه را پیدا کند.


شیرین‌زاد به ناترازی اقتصادی، کسری بودجه و تورم ناشی از آن اشاره کرد و افزود: ریشه اصلی مشکلات اقتصادی پس از تحریم، سنگین بودن بدنه دولت و عدم پویایی آن است.


کاندیدای کرج اظهار داشت: واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی، حمایت از آن‌ها، فراهم کردن زیرساخت و نظارت برای رسیدن به اهداف جزء وظایف مجلس و دولت است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه