اخبار داغ

گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است

گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
« مذاکرات پایان جنگ غزه همچون مسیری پرپیچ‌وخم به نظر می‌رسد اما در واقع آنقدرها هم پیچیده نیست. بنیامین نتانیاهو باید درخصوص جزئیات مهم توافق آتش‌بس پیشنهادی مصالحه کند و فورا به بمباران جنایتکارانه و حمله تمام‌عیار خود در نوار غزه خاتمه دهد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سایمون تیسدال» مفسر روابط خارجه و سردبیر آمریکایی روزنامه گاردین در تحلیلی برای این روزنامه نوشت: «موضع نتانیاهو –  مبنی بر اینکه معیار واقعی پیروزی در گرو نابودی حماس است – موضعی که فورا به دنبال حملات هفتم اکتبر اتخاذ شد، اساسا غیرواقعی می‌باشد. همین مسئله بزرگترین مانع برای صلح است.»

سردبیر روزنامه گاردین در ادامه تاکید می‌کند: «از آنجایی که نابودی حماس، عملا هدفی دست‌نیافتنی بوده و است، درنتیجه نتانیاهو در دامی گرفتار شده که خود آن را ساخته و اکنون مجبور است جنگی بی‌پایان به راه بیندازد که قادر به پیروزی آن نیست.»

تیسدال می‌نویسد: «همانطور که بسیاری از اسرائیلی‌ها و دیپلمات‌های خارجی می‌دانند، مشکل اصلی اینجاست که نتانیاهو جنگ کنونی در غزه را ترجیح می‌دهد. او می‌ترسد که حتی یک آتش‌بس یا توقف جنگ – چه برسد به برقراری صلح بادوام – مرگ سیاسی او را رقم بزند و محکومیتش در دادگاه را به اتهامات مربوط به فساد تسریع بخشد. به عبارتی، در قدرت ماندن نتانیاهو یعنی محافظت و در خارج از قدرت بودن یعنی نابودی!»

این مفسر روابط خارجه با اشاره به حضور افرادی تندرو نظیر «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی می‌گوید: «بن گویر به کمتر از نابودی کامل حماس قانع نمی‌شود. رفتار چنین افرادی و حامیانشان در کابینه نتانیاهو منافع اسرائیل و امیدها برای صلح را تضعیف می‌کند. هم‌چنین کشتار و اقدامات نیروهای اسرائیلی علیه غیرنظامیان غزه از تاریخ هفتم اکتبر باعث شده تا وجهه جهانی اسرائیل مخدوش شود.»

«سایمون تیسدال» در پایان به مشکل دیگر رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن اشاره می‌کند و می‌نویسد: «جنبه دیگری که تا حد زیادی نادیده گرفته شده، سوءاستفاده علنی از قوانین جنگ و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است. اسرائیل مکررا تعهدات قانونی خود را برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از جنگ زیر پا گذاشته و بنیامین نتانیاهو شخصا به استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی متهم شده است.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه