اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

«بدون قرارر قبلی»؛ آرام و سرخوشانه

«بدون قرارر قبلی»؛ آرام و سرخوشانه
بهروز شعیبی در ششمین فیلم بلند خود با لحنی آرام همراه با موسیقی فولکور خراسان بیننده «بدون قرار قبلی» را به یک سرخوشی دوست داشتنی میهمان می‌کند که بدون شک این حال خوش تا مدت‌ها همراه تماشاگر باقی خواهد ماند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ششمین ساخته بلند بهروز شعیبی در مقام کارگردانی است. فیلمی که در آخرین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار به نمایش درآمد و علاوه بر نامزدی در بخش های صدابرداری، فیلمبرداری، فیلمنامه و کارگردانی، موفق شد سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را به خانه برد و از چهارشنبه 18 خردادماه راهی پرده سینماهای کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فیلمنامه «بدون قرار قبلی» را فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان های مصطفی مستور نوشته اند و داستان فیلم درباره دختری به نام یاسمن (با بازی پگاه آهنگرلنی) است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

, .,

کارگردان در این فیلم آرام و با طمانینه همراه یامسن می شود تا پس از سال ها دوری از خانواده و وطن، سفری را شروع کند تا در این راه به کشف و شهودی تازه و معنایی جدید از خانواده، وطن و فراتر از آنها معنویت به دست آورد. شاید دوست داران فیلم های هیجانی و اکشن حوصله دیدن این فیلم را نداشته باشند، اما «بدون قرار قبلی» گام به گام و به آرامی در ذهن و دل بیننده فیلم نفوذ پیدا می کند و هرچه جلوتر می رود با تکمیل پازل شخصیتی نقش اول فیلم، این مسیر رنگ و لعاب جانانه ای به خود می گیرد و درسکانس های پایانی فیلم و در حرم امام رضا(ع) همه چیز به اوج زیبایی خود می رسد. پایانی که نه تنها شعار زده از کار درنیامده، بلکه موسیقی همراه مسعود سخاوت دوست باعث شده تا فینالی به یادماندنی در قاب سینما شکل گیرد.

,

بدون شک سخاوت دوست به زیبایی تمام از موسیقی نواحی خراسان در این فیلم بهره برده و بجای استفاده ترمیمی از موسیقی، به عنوان یک مولف و همراه، یکی از نقش های اصلی «بدون قرار قبلی» را عهده دار شده است و بیننده بدون آنکه به صورت مستقیم آن را بشنود، مدام آن را حس می کند و به مانند یک بازیگر آن را می بیند و با او همراه می شود.

,

بهروز شعیبی به عنوان کارگردان درباره این فیلم می گوید:« اگر از زندگی پرمشغله خود فاصله بگیریم، با خانواده‌هایی مواجه می‌شویم که روابط انسانی برای آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. گاهی اوقات در قصه و نقطه‌ عطف به‌دنبال کنش یا کشمکش بیرونی می‌گردیم؛ اما در فیلم‌هایی چون «بدون قرار قبلی» این حالت رخ نمی‌دهد و هدفش انتقال احساسی خاص به‌‌ مخاطب است.» و این احساس خاص در طول فیلم آرام آرام به مخاطب القا می شود و در پایان بیننده با حسی سرخوشانه از سینما بیرون می رود.

, .,

در کنار پگاه آهنگرانی در «بدون قرار قبلی» مصطفی زمانی، صابر ابر، الهام کردا، رضا صابری، عرفان ابراهیمی، امین میری و محمد کیانی نقش آفرینی می کنند و این فیلم امروز به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در سراسر کشور به صورت نیم بها اکران خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه