اخبار داغ

دانا از نشست خبری هفته مهر سینمای ایران گزارش می‌دهد؛

احیای سینمای استانی در مهر سینمای ایران

احیای سینمای استانی در مهر سینمای ایران
در نشست خبری هفته مهر سینمای ایران، قادر آشنا دبیر این رویداد خبر از احیای سینمای استان ها و تجلیل از هنرمندان و سینماگران استانی داد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری هفته مهر سینمای ایران به دبیری قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در محل ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
قادر آشنا با مرور ارتباط سنتی و گذشته سازمان سینمایی با مراکز استان ها گفت: انجمن سینمای جوانان، تفاهم نامه های سازمان سینمایی با ادارات کل استان ها جهت برگزاری و حمایت رویدادها و حضور مدیران سینمایی در استان ها از مهمترین برنامه های گذشته این سازمان بوده است.
,
 
,
وی افزود: در دولت سیزدهم و در راستای تبیین شعار عدالت فرهنگی قرار شد این شعار در حوزه سینما و در سطح استان ها عملی شود تا به نحوی به احیای سینمای استان ها و رونق سینما کمک کرده باشیم.
,
 
,
دبیر هفته مهر سینمای ایران در ادامه با تشریح و تبیین شعار عدالت فرهنگی در استان ها در حوزه سینما گفت: سفرهای استانی مدیران سازمان سینمایی که تا به حال ۱۱ استان مورد بازدید قرار گرفته از جمله فعالیت های این سازمان در جهت تبیین همان شعار است. نکته مهم دیگر موضوع اصلاح ساختاری سازمان در استان هاست که قرار است معاونت سینمایی در ساختار استان ها تشکیل شود. 
,
 
,
وی ادامه داد: رویداد مهر سینمای ایران موضوع مهم دیگری برای احیای این شعار است که قرار است به مناسبت روز ملی سینما از هنرمندان و سینماگران استانی تجلیل و تقدیر شود و با این رویداد ارتباط بیشتری با سینماگران استانی برقرار شود.
,
 
,
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در ادامه و تشریح هفته مهر سینمای ایران افزود: از ۶ تا ۱۲ مهرماه ویژه برنامه هفته مهر سینمای ایران با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش بینی شده است.
,
 
,
همچنین در هفته مهر سینمای ایران با همکاری و هم فکری نهادها و شخصیت‌های هنری، فعال‌ترین و بهترین سینماگران استانی شناسایی و پس از ارزیابی در مراسمی که به همین مناسبت در مراکز یا شهرستان‌های منتخب در نظر گرفته شده، از برگزیدگان استانی تجلیل خواهد شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه