اخبار داغ

تعداد موافقان سی‌کیو کاهش یافته؛

کلاف سردرگم سرنوشت کی‌روش روی نیمکت تیم ملی/ همه در انتظار خداحافظی با پیرمرد پرتغالی؛ به‌جز تاج و دوستان!

کلاف سردرگم سرنوشت کی‌روش روی نیمکت تیم ملی/ همه در انتظار خداحافظی با پیرمرد پرتغالی؛ به‌جز تاج و دوستان!
کارلوس کی‌روش پس از عدم موفقیت در جام جهانی قطر، کار بسیار سختی برای حفظ جایگاهش در تیم ملی خواهد داشت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با نزدیک‌تر شدن به مراحل پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ و حذف بسیاری از تیم‌های ملی عنوان‌دار و بزرگ نظیر اسپانیا، مکزیک، بلژیک و چند تیم دیگر از گردونه تورنمنت جهانی، شاهد استعفای سرمربی‌های ناکام پس از اخراج از قطر و یا برکناری‌شان توسط فدراسیون‌های فوتبال آن کشور بوده‌ایم و به‌نظر این رویه تا پایان جام هم ادامه خواهد داشت.

,

حتی با وجود این که برخی تیم‌های ملی نظیر اسپانیا یا کره‌جنوبی از گروه‌های خود در جام جهانی صعود کردند و در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند، تغییراتی در رأس کادرفنی‌شان صورت گرفت. لوئیس انریکه پس از شکست مقابل مراکش از سوی فدراسیون اسپانیا اخراج شده و پائولو بنتو هم پس از شکست مقابل برزیل از نیمکت ببرهای آسیایی کنار رفت.

,

با این حال اما هنوز هیچ آپدیت و یا تغییری درباره سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران آن هم در آستانه جام ملت‌های آسیا در دست نیست. ملی‌پوشان فوتبال ایران که موفق به صعود از گروهی به مراتب آسان‌تر از جام جهانی ۲۰۱۸ نشدند و شکستی سنگین را هم مقابل انگلستان تجربه کردند، در شرایط کنونی سرمربی ندارند.

,

کی‌روش قراردادی با فدراسیون ایران ندارد

, کی‌روش قراردادی با فدراسیون ایران ندارد, کی‌روش قراردادی با فدراسیون ایران ندارد,

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال پیش از آغاز فستیوال قطر، کارلوس کی‌روش تا پایان حضور ایران در جام جهانی با فدراسیون قرارداد داشت که با حذف در همان مرحله گروهی پس از پذیرش ۲ شکست، عملاً قرارداد وی با تیم ملی پایان یافت؛ اگر چه پس از کنفرانس مطبوعاتی بازی با انگلیس، واکنش‌هایی احساسی از سوی مسئولان درباره تمدید با کی‌روش هم منتشر شد.

,

با رقم زدن نتیجه‌ای نامناسب و به باد دادن رؤیای قابل دست‌یابی صعود در جام قطر، اکثر کارشناسان فوتبال ایران اعتقاد دارند کی‌روش در مدت زمان حضور تقریبا ۹ ساله خود در فوتبال ایران عیار خود را نشان داده و حفظ او دیگر به صلاح نیست؛ اگر چه حداقل ۳ تن از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم‌چنان بر این باورند که مسیر سعادت فوتبال ایران تنها با پای پیرمرد ۷۰ ساله پرتغالی طی خواهد شد و چاره دیگری نداریم.

,

بازگشت سی‌کیو به نیمکتی که دراگان اسکوچیچ را به خود می‌دید، ۲ روز پس از پیروزی مهدی تاج و یارانش در انتخابات فدراسیون فوتبال رقم خورد تا کارلوس کی‌روش پس از ۳ سال به ایران برگردد و سومین جام جهانی پیاپی‌اش را با یوزهای سپیدپوش پارسی تجربه کند؛ بازگشتی که البته با حمایت قبلی قاطعانه اکثر اعضای هیأت رئیسه همراه نبود.

,

, ,

احتمال مذاکره تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی هنوز هم هست

, احتمال مذاکره تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی هنوز هم هست, احتمال مذاکره تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی هنوز هم هست,

فدراسیون فوتبال تاکنون درباره آینده نیمکت تیم ملی و سرنوشت آن سکوت کرده و حتی مهدی تاج و مهدی محمدنبی هم در مراسم اخیر از پاسخ‌گویی به پرسش‌ها طفره رفتند. در این بین فقط راجر ده‌سا، دستیار کی‌روش و مربی تیم ملی مدعی شده که فدراسیون از دی‌ماه سال جاری مذاکرات را برای تمدید قرارداد از سر خواهد گرفت.

,

این ابهامات در شرایطی افزایش یافته که از بین اعضای فعلی هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، حداقل ۵ نفر به شکل جدی مخالف ادامه حضور پیرمرد پرتغالی بر نیمکت تیم ملی هستند و حتی گزینه‌های ایرانی را اصلح‌تر از سی‌کیو برای هدایت یوزهای پارسی می‌دانند؛ اگر چه این اعضا هم نشان داده‌اند که اعتبار چندانی به موضع‌گیری‌های‌شان نیست.

,

۳ در برابر ۵؛ حامیان کی‌روش در موضع ضعف

, ۳ در برابر ۵؛ حامیان کی‌روش در موضع ضعف, ۳ در برابر ۵؛ حامیان کی‌روش در موضع ضعف,

در وضعیت کنونی به‌نظر می‌رسد که تنها مهدی تاج، مهدی محمدنبی و محمدرضا ساکت از اعضای هیأت رئیسه به همراه هدایت‌الله ممبینی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون موافق ابقای کی‌روش بر نیمکت تیم ملی تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باشند و سایر اعضای هیأت رئیسه نظرشان ۱۸۰ درجه برخلاف نظر تاج و رفقایش باشد.

,

بسیاری از طهمورث حیدری، بهرام رضائیان، سیدمیرشاد ماجدی، احسان اصولی، منصور قنبرزاده و حتی خداداد افشاریان به عنوان مخالفان سرمربی پرتغالی نام برده‌اند که در این بین با توجه به اتفاقات رخ داده در گذشته و شخصیت افراد، شاید تنها ماجدی، قنبرزاده و رضائیان را بتوان مخالفان واقعی و جدی کی‌روش دانست.

,

سیاست سکوت فدراسیون‌نشین‌ها هم سند محکم دیگری بر این مدعاست که چندصدایی و اختلاف‌نظر شدید بین اعضای هیأت رئیسه افزایش یافته و هنوز خط واحدی شکل نگرفته. همه فعلاً منتظر برگزاری نشست هیأت رئیسه و خروجی آن هستند تا سرمربی تیم ملی برای رؤیای آسیایی مشخص شود.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, , ده‌سا: از آینده‌مان در تیم ملی مطمئن نیستیم/ می‌خواهم در تمام جام‌های جهانی مربی‌گری کنم!, ده‌سا: از آینده‌مان در تیم ملی مطمئن نیستیم/ می‌خواهم در تمام جام‌های جهانی مربی‌گری کنم!,
 
, , , واریز سلسله پاداش‌های ارزی و ریالی باورنکردنی به اعضای تیم ملی/ همه با حذف از جام جهانی پول‌دار شده‌اند!, واریز سلسله پاداش‌های ارزی و ریالی باورنکردنی به اعضای تیم ملی/ همه با حذف از جام جهانی پول‌دار شده‌اند!,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه