اخبار داغ

آصفری در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

نادیده گرفتن معلولان در بودجه ۱۴۰۲/ تامین مسکن برای معلولان یک مسئله جدی است

نادیده گرفتن معلولان در بودجه ۱۴۰۲/ تامین مسکن برای معلولان یک مسئله جدی است
نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از نادیده گرفتن معلولان در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: تامین مسکن برای معلولان یک مسئله جدی است.

محمدحسن آصفری نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲  اظهار داشت: قانون جامع معلولان در مجلس مصوب شده است، اما متاسفانه اجرایی و عملیاتی نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به معلولان در لایحه بودجه سال آینده توجه نشده است، گفت: متاسفانه آمارها نشان دهنده آن است که بسیاری از معلولان به سن بازنشستگی رسیده اند و در شرایط سختی قرار دارند، اما با توجه به اینکه در بخش خصوصی در حال فعالیت هستند نتوانسته اند بازنشسته شوند و این  موضوع مشکلاتی را برای این قشر به وجود آورده است.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد:  تامین مسکن برای معلولان یک مسئله جدی است که خیلی اعتباری در بودجه به آن اختصاص داده نشده است.

بودجه معلولان باید افزایش پیدا کند

گفتنی است؛ حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت توجه به معلولان در لایحه بودجه سال آتی، بیان کرد: آنطور که باید و شاید به معلولان در لایحه بودجه سال آتی توجه نشده است و کمیسیون اجتماعی قطعا در بررسی لایحه بودجه آینده به معلولان توجه خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده معتقد هستم که بودجه معلولان باید افزایش پیدا کند. ما نیز تلاش خواهیم کرد تا در جریان تصویب بودجه در مجلس این امر محقق شده و نگاه ویژه تری به بودجه معلولان داشته باشیم.

به گزارش دانا؛ روز گذشته گروهی از معلولان در اعتراض به حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار بازگشت این ردیف به لایحه بودجه و تخصیص اعتباری شایسته برای پاسخگویی به نیاز این قشر شدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه