اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

کمین پانزی‌ها، در قالب لیزینگ/ هشدار درباره (رضایت خودروی طراوت نوین)

کمین پانزی‌ها، در قالب لیزینگ/ هشدار درباره (رضایت خودروی طراوت نوین)
شرایط نامطلوب اقتصادی و افزایش قیمت خودرو این روزها منجر شده تا پانزی‌ها، با ترفند خریدوفروش خودرو در کمین سرمایه‌های مردم باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ این روزها و در شرایط کنونی تفاوت قیمت نجومی میان درآمد و قیمت خودرو ها، برخی از متقاضیان را مجبور به خرید اقساطی خودرو با مراجعه به شرکت‌های لیزینگی می‌کند.

شرکت‌هایی که حضورشان امید بسیاری را برای ماشین‌دار شدن زنده می‌کنند، البته وضعیت مبهم قیمت‌ها در بازار نیز به کمک آمده تا خرید اقساطی خودرو را توجیه کند و موجب شده تا بساط تبلیغات برخی شرکت‌ها پرهیاهوتر از همیشه شود.
 

دست نگه دارید، و به هر تبلیغی اعتماد نکنید

قبل از سرک‌کشیدن به شرکت‌های لیزینگ خودرو نکات مهمی وجود دارد که باید حتماً از آن مطلع باشید در غیر این صورت ممکن است به‌راحتی آب‌خوردن تمام داشته‌هایتان را از دست بدهید و از بازار خودرو تنها یک خاطره تلخ برایتان باقی بماند.

در این‌گونه شرکت‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت آن مدل خودرو در بازار را باید در زمان ثبت‌نام پرداخت و مدعی می‌شوند که مابقی مبلغ به‌صورت تسهیلات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سند خودرو به ۲ روش به نام شما منتقل می‌شود یا در همان ابتدا سند به نام شما زده می‌شود و در رهن فروشنده قرار می‌گیرد و یا اینکه به‌صورت اجاره‌به‌شرط‌تملیک و دانگ، دانگ سند زده خواهد شد.

متأسفانه، در این میان به‌خصوص در شرایط کنونی و مشکلات ارزی و اقتصادی شرکت‌هایی هم هستند که امید بسیاری از مردم را ناامید کرده و به دنبال سود کلان و یک‌طرفه هستند و با تأسیس شرکت‌های کاغذی و بعضاً واقعی و شبیه‌سازی‌شده به کلاهبرداری از خریداران می‌پردازند و باعث بدبینی و مسمومیت افکار عمومی نسبت به صنعت لیزینگ می‌شوند.

کلاهبرداران با تبلیغ شرایط آرمانی در کمین شما هستند

کلاهبرداران خودرویی دقیقاً مثل شکارچیان عمل می‌کنند و با ایجاد یک فضای ایدئال و جذاب (به‌اصطلاح دام گستردن) به‌منظور برانگیخته کردن حس طمع و ولع طعمه جهت هدایت به سمت دام استفاده می‌کنند.

بنابراین، همواره به‌خاطر داشته باشید که گول شرایط آسان را نخورید و هیچ‌وقت اجازه ندهید تا درصدهای سود و کارمزد پایین‌تر از عرف شما را به طمع انداخته و تمام داشته‌هایتان فدای زودباوری‌هایتان می‌کنند.

شرکت‌های لیزینگ کلاهبردار نشان داده‌اند که برای فروش خود شرایط عجیب‌وغریبی گذاشته‌اند. مثلاً فروش زیر قیمت بازار، نرخ سود تسهیلات پایین و ... درحالی‌که هیچ شرکت یا بانکی به زیان خود عمل نمی‌کند و شرایط بازار را همیشه در نظر می‌گیرند.

۲ نوع کلاهبرداری رایج در بازار کنونی خودرو

برخی شرکت‌ها بعضاً باسابقه‌های بالا اقدام به جذب سرمایه از مشتریان نموده و با گرفتن امضا در قراردادهای کاملاً یک‌طرفه و استفاده از ناآگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی با بکار گیری بندهای خاص و زیرکانه برای مشتری تعهداتی را ایجاد می‌کنند که خارج از توافقات شفاهی آنها است بدون اینکه خود مشتری از این امر اطلاع داشته باشد.

در شیوه بعدی شرکت‌هایی صرفاً با نیت کلاهبرداری تأسیس و اکثر آنها توسط افراد سابقه‌دار اداره می‌شوند در این شرکت‌ها تمامی برنامه‌ریزی‌ها باهدف دریافت مبالغ قابل‌توجهی از خریداران طی یک مدت‌زمان مشخص اجرا می‌شوند که معمولاً بازه‌های (۳۰ الی ۴۵ روز کاری) سرمایه‌های مردم را جذب کرده و مبالغ پیش‌پرداخت آنها را دریافت نمایند و مسلماً بعد از اتمام زمان برنامه‌ریزی‌شده متواری می‌شوند.

محمد غفاری و موضوع کلاهبرداری با وعده تحویل خودرو

این روزها اخباری از استان قزوین و تاکستان در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که نشان از این دارد که شخصی به نام محمد غفاری با استفاده از ترفندهای پانزی اقدام به ثبت‌نام خودرو می‌کند و پس از فرار رسیدن زمان تحویل مشتری را تشویق به عضویت در یکی از پلن‌های سرمایه‌گذاری سود ثابت می‌کند و با این ترفند چند سالی است که سرمایه کلانی از مردم جمع نموده و خدماتی را که وعده داده اجرایی نکرده است و متقاضیان را با پرداخت سود نگه داشته است.
نویسندگان مدعی هستند محمد غفاری با پول‌های مردم مؤسسه خیریه، باشگاه ورزشی، تیم فوتبال و البته ۴ تا سوله خالی به اسم مجتمع و کارخانه راه‌اندازی کرده که منتشرکنندگان این اخبار می‌گویند قبلاً هم کسی به نام اکبر داداشی هم همین مسیر رو رفته بود و امروز متواری است و مبالغ زیادی از مردم را برده است.

این افراد در این اخبار تأکید می‌کنند که گاهی هم کسانی که اصرار به دریافت خودرو داشتند خودرو را تحویل گرفته‌اند؛ ولی ثبت‌نام خودرو از سوی این فرد از اساس بهانه و روش جذب سرمایه بوده و مشتری رو به سمت شبکه سرمایه‌گذاری با سود ثابت تشویق می‌نموده است.

این فرد با پخش ویدئو های مختلف تلاش کرده است که نشان دهد با مسئولین دولتی و نظامی کشور در ارتباط است، درحالی‌که در اسفندماه ۱۴۰۰ روابط‌عمومی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین طی  بیانیه‌ای هرگونه ارتباط و سرمایه‌گذاری با این شرکت یعنی رضایت خودرو طراوت نوین را تکذیب نموده است.

این اتفاق در حالی روی داد که شرکت رضایت خودرو کلیپی با عنوان " تجلیل از پاسداران شرکت رضایت خودروی طراوت نوین " در اینترنت منتشر کرد که بر اساس بیانیه سپاه: در این فیلم دو نفر از افرادی که به‌عنوان پاسدار تجلیل شده‌اند از بازنشستگان سپاه هستند که بعد از بازنشستگی، در حال فعالیت و همکاری با شرکت رضایت خودروی طراوت نوین (غفاری) هستند و هیچ ارتباطی با سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ندارند و نفر سوم نیز که در حال حاضر از پرسنل سپاه است بدون هماهنگی در این برنامه حضور داشته که تخلف محسوب شده و پرونده این فرد نیز در حال پیگیری از سوی مراجع ذی‌صلاح داخلی سپاه است.

هشدار بانک مرکزی و وزارت صمت به فعالان اقتصادی

در فضای اینترنت نامه‌ای به تاریخ ۴/۱/۱۴۰۰ منتشر شده است که نشان می‌دهد حراست بانک مرکزی از طریق اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیربانکی به وزارت صمت دررابطه‌با "امکان وقوع «کلاهبرداری جمعی» شرکت تعاونی رضایت خودروی طراوت نوین هشدار داده است و وزارت صمت هم به نظر می‌آید پیگیری کرده است و در نهایت طی نامه به تاریخ ۲۴/۱/۱۴۰۱ به رؤسای کلیه ادارات، نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی و نظارتی هشدار داده است که: از انعقاد هرگونه قرارداد با اتو گاری غفاری و ثبت خودرو شرایطی تا اطلاع ثانوی خودداری نمایند.

شایان‌ذکر است در پیگیری‌های انجام شده وزارت صمت اعلام نموده که این دفتر هیچ‌گونه مجوزی پیرامون فروش و پیش‌فروش خودرو برای شرکت مذکور صادر نکرده است، لذا مراتب جهت استحضار و صدور دستور بررسی و انعکاس نتیجه به این دفتر ارسال می‌گردد.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب تاکستان نیز دراین‌رابطه گفت: روند ثبت‌نام و خریدوفروش خودرو در تاکستان توسط دادستانی کاملاً رصد می‌شود و به همین خاطر به مردم توصیه می‌کنیم که فعلاً از پیش‌خرید خودرو و عقد قرارداد مضاربه‌ای خودداری کرده تا تحقیقات دادستانی کامل در خصوص شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو تکمیل شود.

رجبی با اشاره به التهاب قیمت در بازار خودرو تصریح کرد: مردم برای اینکه ارزش پول و سرمایه خود را حفظ کنند به بازار خودرو هجوم می‌برند که همین مسئله زمینه گران‌تر شدن خودرو را فراهم و دکان خوبی را برای دلالان و کلاهبرداران ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:
پانزی ها با ترفندهای جدید در کمین سرمایه گذاران/ گول تبلیغات پانزی ها در کانال های پرطرف‌دار را نخورید

مولف : سمیرا خرقانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه