اخبار داغ

رئیس‌جمهور کره جنوبی به اوکراین وعده کمک داد

رئیس‌جمهور کره جنوبی به اوکراین وعده کمک داد
«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی طی دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در سئول وعده داد که این کشور آسیایی به «مردم اوکراین» کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در شرایطی که کره شمالی درباره تلاش آمریکا برای ایجاد «نسخه آسیایی ناتو» هشدار داده است، رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیدار با دبیرکل ناتو وعده کمک به اوکراین را مطرح کرد.

منابع رسانه‌ای در سئول خبر دادند که رئیس‌جمهور این کشور ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو را به دیدار پذیرفت و این دیدار در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی، یون سوک یول طی این دیدار وعده داد که حمایت کره جنوبی از مردم اوکراین در جنگشان با روسیه ادامه می‌یابد.

دبیرکل ناتو برای انجام سفری دو روزه، روز یکشنبه (دیروز) خود را به سئول رساند و امروز در پایتخت کره جنوبی با رئیس‌جمهور این کشور ملاقات کرد.

«کیم ایون های» عضو ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور و دبیرکل ناتو درباره روابط کره جنوبی و ناتو، راهبرد کره جنوبی در قبال منطقه «ایندوپاسیفیک»، برنامه اتمی کره شمالیی و دیگر موضوعات گفت‌وگو کردند.

به گفته این مقام سئول، دبیرکل ناتو وضعیت کنونی اوکراین را تشریح و از کمک‌های مستمر کره جنوبی تشکر کرد. وی همچنین بر ضروت این موضوع تاکید کرد که جامعه بین‌المللی این پیام اشتباه را تهاجم مسلحانه قابل قبول است، منعکس نکند.

وی افزود: «رئیس جمهور یون (کره جنوبی) گفت که به ایفای تمامی نقش‌های ممکن در همکاری با جامعه بین‌المللی برای کمک به مردم اوکراین ادامه خواهد داد».

بنا بر روایت سئول، رئیس‌جمهور کره جنوبی با اشاره به حضورش در نشست سال گذشته ناتو به میزبانی مادرید اسپانیا ابراز امیدواری کرد که همکاری سئول و ناتو از طریق دفتر تازه تاسیس کره جنوبی در ناتو تقویت شود.

یون سوک یول در دیدار با ینس استولتنبرگ، ایفای نقش فعال دبیرکل ناتو و این ائتلاف غربی را به منظور بر حذر داشتن کره شمالی از انجام اقدامات تحریک آمیز بیشتر خواستار شد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در این دیدار، رئیس‌جمهور کره جنوبی را برای حضور در نشست ماه جولای ناتو به میزبانی لیتوانی دعوت کرد و یون سوک یول ضمن تشکر از این دعوت اعلام کرد که حضور در این اجلاس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه