اخبار داغ

سردار فرحی خبر داد؛

همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ۶۵۰۰ شرکت سازنده

همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با ۶۵۰۰ شرکت سازنده
سردار فرحی گفت: هم‌اکنون وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیش از شش هزار و ۵۰۰ شرکت سازنده در ارتباط است که حدود ۱۴۰۰ شرکت آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ایران ژئو در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در این نمایشگاه گفت: امروز جهان به سمت فناوری‌های نوین و پیشرفته و راهبردی در حال حرکت است و چشم‌انداز ما این است که بتوانیم از این فناوری‌های نوین به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

سردار فرحی در خصوص پیشرفت‌های ایران اسلامی در این حوزه گفت: کشور ما با همت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان متخصص امروز در حوزه فناوری‌های راهبردی گام‌های مؤثری برداشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به حوزه ژئوماتیک اشاره کرد.

وی افزود: امروز حوزه ژئوماتیک یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اصلی فناوری‌های فضایی است که در عرصه بین‌المللی روی این موضوع کار ویژه صورت می‌گیرد. اطلاعات ژئو و داده‌های مکانی در شرایط کنونی کاربرد‌های متعددی دارند و شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، امروز از تجهیزات و زیرساخت‌های مطلوب و دانش قابل توجهی در این حوزه برخوردارند و قطعاً با کمک و حمایت سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح رونق قابل توجهی را برای این شرکت‌ها در آینده شاهد خواهیم بود.

جانشین وزیر دفاع درخصوص دستاورد‌های سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در حوزه ژئوماتیک گفت: این سازمان طی چندین سال گذشته در این رابطه روند رو به رشد و صعودی داشته است و توانسته قابلیت‌های مطلوبی را ایجاد کند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به پشتیبانی و حمایت از برگزاری نمایشگاه ایران ژئو اشاره کرد.

سردار فرحی ادامه داد: به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک بتوانیم ارتباطات مؤثری را بین سازمان‌های هوافضا، صاایران و سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح جهت تشکیل یک چرخه کاملی از فناوری‌های فضایی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وزارت دفاع با بیش از شش هزار و ۵۰۰ شرکت سازنده در ارتباط است که حدود ۱۴۰۰ شرکت آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند و البته قسمتی از آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که در حوزه ژئوماتیک کار می‌کنند و در این نمایشگاه نیز حضور دارند.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: این بخش از شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان جغرافیای نیرو‌های مسلح در ارتباط هستند و حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را در حوزه توسعه تجهیزات و توسعه فناوری دریافت می‌کنند و البته بهره‌برداری از خدمات این شرکت‌ها نیز صورت می‌پذیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه