اخبار داغ

فرمانده کل سپاه در آئین اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج:

رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یک عملیات مانند عملیات‌های دفاع مقدس بود/ خرمشهرهای امروز در فضای مجازی است

رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج یک عملیات مانند عملیات‌های دفاع مقدس بود/ خرمشهرهای امروز در فضای مجازی است
فرمانده کل سپاه با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است»، افزود: امروز جنگ در ورای فضای حقیقی و در فضای مجازی است؛ والفجر‌ها و خرمشهر‌های جدید همین فضای مجازی است که باید فاتح آن باشید؛ البته وقتی جهاد می‌کنید، خداوند راه را به شما نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین اختتامیه مرحله نهایی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که صبح امروز در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: بعضی از لحظه‌های تاریخ، امتداد ابدی دارند؛ یعنی نقطه‌ای نیستند، بلکه امتداد زنده‌ای از جریان یک حقیقت هستند؛ مانند لیلةالقدر که همین تعبیر را دارد؛ لذا بعضی از شخصیت‌های تاریخ هم همین‌گونه هستند؛ چون فراتر از زمان حرکت می‌کنند؛ به نحوی تاریخ هرگز نمی‌تواند غبار فراموشی را بر آن‌ها بپوشاند.

سردار سلامی ادامه داد: یادآوری ایام‌الله خیلی اهمیت دارد و امروز یکی از همان روزهاست؛ روزی که امام خمینی (ره) از تبعید بازگشت و نقشه یک انقلاب شکوهمند را در تاریخ ترسیم کرد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا دارای نظریه‌ای بود که بر اساس آن، دو ستون سیاست آمریکا در منطقه ایران و عربستان سعودی بودند؛ اما ایران به دلیل موقعیت خاص خود محملی برای تحقق سیاست‌ها و اهداف سلطه‌طلبانه آمریکا بود. جغرافیای سیاسی کشورمان جزئی از آمریکا محسوب می‌شد و حتی استقلالی برای آن هم قائل نبودند؛ همچنین در این رابطه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در شئون مختلف ایران دخالت و نظارت داشتند.

وی با بیان اینکه مدل "هسته پیرامون"، شیوه‌ای بود که بر اساس آن جهان اداره می‌شد، گفت: هنر امام (ره) این بود که این مدل را شکست و هویت غارت‌شده‌ی ملت را دوباره به آن‌ها بازگرداند؛ در واقع این نقطه آغاز طلوع یک خورشید و به تعبیر امام (ره) سرآغاز حاکمیت الله بر زمین بود؛ البته این پایان ماجرا نبودٰ بلکه آغاز یک تقابل بزرگ بین هندسه قدرتهای استکباری آن زمان با ایران بود؛ زیرا برای آن‌ها قابل قبول نبود که مهم‌ترین دارایی خود را در منطقه از دست دهند؛ لذا از آن روز که انقلاب ما شکل گرفت و حاکمیت اسلام آغاز شد تا امروز دنیای سلطه و نظام استکباری تمام تلاش خود را برای بازگشت و رجعت به تاریخ کشورمان قرار داده است.

سردار سلامی افزود: در این رابطه کودتا و طرح‌های تجزیه‌طلبانه قومی، جنگ تحمیلی و جهانی هشت‌ساله که طولانی‌ترین جنگ قرن بود را علیه ایران تدارک دیدند؛ زیرا در یک سو، قدرت‌های جهان حتی شوروی سابق و آمریکا در کنار هم و مقابل ایران قرار گرفتند و هر دو در عقبه صحنه سیاسی و اقتصادی و نظامی عراق حضور داشتند؛ حتی اعراب مرتجع نیز بخش مهمی از این آرایش عظیم بودند و مردم ایران تنها در مقابل این آرایش عظیم توانست عظمت الهی را بر آن قدرت‌ها تحمیل کند و در یک جنگ هشت ساله پیروز شود.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز شما جوانان وارثان این دستاوردهای بزرگ هستید. وقتی دشمن راهبرد امنیت ملی آمریکا برای قرن ۲۱ را می نوشت، در صدر آن بیان کردند ما به دنبال جهانی هستیم که همه شهروندان یک دهکده کوچک شوند. آنها می‌خواستند همه به ارزشهای آمریکایی اعتقاد پیدا کنند تا ادیان از بین بروند. علاوه بر آن می‌خواستند همه روایت‌ها توسط دشمن نقل شود و هرچه اتفاق افتاد داده‌هایی را به ذهن متبادر کنند که از غرب نشات می‌گیرد. پس از آن گفتند همه باید از کالاهای یکسان استفاده کنند تا همه دارای سبک زندگی یکسان باشند.

سردار سلامی ادامه داد: عصر حاضر عصر سرقت ثروت فرهنگی جوامع توسط غرب است. در این میدان نباید اجازه غلبه دشمن را بدهید.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این رویداد یک عملیات مانند عملیات‌های دفاع مقدس بود و خرمشهرهای امروز در فضای مجازی است؛ جنگ امروز در ورای مرزهای زمینی و دریایی است و جنگ امروز در فضای مجازی است. امروز هیچ میدانی برای پیروزی دشمن وجود ندارد. پس ساکت ننشینید زیرا آنها دروغ می‌بافند و جهان، جهان مبارزه حق و باطل است؛ ما برحق هستیم و با جهان صادقانه صحبت می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنها از این هم عبور کردند و فتنه تکفیر را در جهان اسلام منتشر کردند تا نفوذ منطقه‌ای ما را از بین ببرند. اما دوباره اسلام با میدان داری یک فرمانده بزرگ یعنی شهید سلیمانی درخشید و این فتنه تکفیر هم خنثی شد تا ما بتوانیم در فضای حیاتی جهان اسلام تنفس کنیم. فضا برای تحرک سیاسی آمریکا در منطقه تنگ شد و همه نقشه آنها شکست خورد.اما جوانان ما در میدان این نبرد بزرگ حضور داشتند و نشان دادند که می‌توانند و توانستند نیازهای کشور را در غیاب بیگانگان برطرف کنند.

وی اظهار داشت: همه این تهدیدات واقعیاتی بود که در مقابل ملت ایران قد علم کردند و ما امروز در قلب این نبرد هستیم. اما از دشمنان نمی‌ترسیم و آنها را می‌شناسیم. ما امروز هم شاخص‌های ظاهری قدرت را داریم و هم قدرتی داریم که می‌تواند از تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها توسط دشمن جلوگیری کند. این قدرت غلبه امروز در اختیار ملت ایران است و تقریبا اکثر تهدیدات را تمام کرده‌ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن در یک قدمی شکست خوردن است و هیچ میدان پیروزی برای آن وجود ندارد، گفت: دشمن دروغ می باشد اما ما بر حق صادقیم.

وی اظهار داشت: ما به غیر از خدا قدرتی را روی زمین نمی شناسیم؛ ما دشمنان را می شناسیم اما از آنان نمی ترسیم چون جوانان ما بیدار و همیشه در صحنه نبرد آماده هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه