اخبار داغ

چرا قرارداد ۳ ساله من خاری شده در چشم‌شان؟

علی‌حسینی: استعفا دادم تا تیم ملی و وزنه‌برداری متضرر نشود

علی‌حسینی: استعفا دادم تا تیم ملی و وزنه‌برداری متضرر نشود
سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: استعفا دادم تا تیم ملی و وزنه‌برداری متضرر نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سرمربی مستعفی تیم ملی وزنه‌برداری درخصوص اظهارات اخیر سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون و حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری بابت موضوع استعفایش از سرمربی‌گری و موارد دیگری که به آن اشاره شده است می‌گوید: «اتفاقا همین مصاحبه‌های خلاف واقع و یکطرفه باعث شد تا من تصمیم بگیرم حرف بزنم و دردل‌هایی که از این مدت دارم را برای تنویرافکار عمومی بازگو کنم. من اصلا تصمیم نداشتم ماجرا را رسانه‌ای کنم، اما حالا که رفقا مثل آب خوردن زیر حرفشان می زنند و حقایق را به خاطر حفظ منافع خود وارونه جلوه می دهند، من هم مجبورم یکسری دلایل و اتفاقاتی که باعث شد من استعفا دهم را اینجا بیان کرده و برای افکار عمومی ماجرا را شفاف‌ ارایه کنم.»

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری بابیان اینکه دلیل اصلی استعفایش احترام به خانواده وزنه‌برداری بوده برای اینکه نهایتا وزنه‌برداری از اختلافاتی که بین او و تیم مدیریتی و سرپرستی فعلی وزنه‌برداری وجود داشته و دارد ضربه نخورد بوده است:«من استعفا دادم چون دیدم انوشیروانی و تیم سرپرستی فعلی وزنه‌برداری نه برای حرفم و نه برای نامه‌های مکتوبی که برایشان ارسال کردم احترام قایل می‌شوند. اصلا آنها امروز یک حرف می زنند، فردا حرف خودشان را هم فراموش می‌کنند! نمی‌دانم شاید حافظه دوستان به هر دلیل یاری نکند، اما برای من جالب است، انوشیروانی حتی حرفها و مصاحبه‌های خودش را هم یادش رفته است! مگر سرپرست فدراسیون در مصاحبه‌های اخیر خودبارها نگفته بود، که شروع اردوها و تعیین تکلیف کادرفنی و عملکرد تیم‌های ملی موکول می‌شود به جلسه کمیته فنی و احتمالا این موضوع بماند برای بعد از مشخص شدن رییس جدید فدراسیون وزنه‌برداری؟ پس چرا الان او دوباره مصاحبه می‌کند و می‌گوید سعید علی‌حسینی به ما برنامه نداده بود، اما کوروش باقری این کار را انجام داد؟ آقای انوشیروانی مگر من از تاریخ 28 دی ماه 3 مرتبه برای شما نامه مکتوب ندادم و درخواست نکردم که حتما به عنوان سرمربی در هفته دوم لیگ و مسابقات قهرمانی کشور حضور داشته باشم تا هم شرایط آمادگی وزنه‌برداران را محک بزنم و هم از بین نفرات بهترین‌ها را برای اردو درنظر بگیرم؟ پس چرا حتی یک خط برایم ننوشتید که نظرتان در این خصوص چیست؟ مگر در دومین جلسه و نشست رسمی کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری، تصمیم براین نشد تا انتخاب نفرات دعوتی به اردوی تیم ملی حتما بعد از خروجی لیگ و قهرمانی کشورهای باشد، آن هم با حضور سرمربیان تیم‌های ملی و اعضاء کادرفنی؟ سوالم از رفقا این است، آیا منافع شخصی و ماندن روی کرسی ریاست و دبیری وزنه‌برداری اینقدر ارزشمند است که به همین راحتی حقایق را پنهان کرده و سعی می‌کنید آنرا وارونه به سود خود جلوه دهند؟»

علی حسینی ادامه می‌دهد:«دوستان یادشان رفته بعد از کلمبیا چپ و راست مصاحبه می‌کردند که تکلیف تیم ملی و کادرهای فنی بماند برای بعد از انتخابات، بعد حالا بخاطر نامه‌های مکتوب و درخواست‌هایی که من بابت برگزاری هرچه سریعتر اردوها و انتخاب نفرات به آنها آوردم، یادشان افتاده که اردیبهشت ماه مسابقات آسیایی بزرگسالان داریم که اتفاقا گزینشی المپیک 2024 هم هست. رفقا اینقدر درگیر انتخابات و حفظ کرسی ریاست شدندف که حاضر هستند همه چیز را فدای نگه داشتن این میز و صندلی کنند. وقتی من دیدم اینها کلا توجهی به حساسیت شرایط و کم بودن زمان برای شروع اردوها و آماده‌سازی برای مسابقات آسیایی ندارند، ازطرفی هم بچه‌های ملی‌پوش با من تماس می‌گرفتند و دنبال این بودند که اردوها چه زمانی شروع می شود، نهایتا پاسخ درخواست‌های مکرر من به سرپرست فدراسیون هم فقط سکوت بود. تصمیم گرفتم به احترام خانواده وزنه‌برداری و برای اینکه وزنه‌برداران از فاصله‌ای که بین من و تیم سرپرستی فعلی افتاده متضرر نشوند، تصمیم گرفتم تا استعفا بدهم. زیرا جز «استعفا» در شرایطی که همه چیز وزنه‌برداری درگیر کش مکش‌های انتخاباتی شده، نمی‌توانست شوک به رفقا وارد کند و آنها را برای تعیین تکلیف وضعیت کادرهای فنی و اردوهای تیم ملی به هوش بیاورد.»

سعیدعلی‌حسینی بابیان این مطلب که احساسش این بوده سرپرست فدراسیون فقط برای برگزاری انتخابات به کار گماشته می‌شود، اما انوشیروانی طوری در وزنه‌برداری مشغول عزل و نصب است که گویی از الان حکم ریاستش امضا شده:«حقیقتا برای انوشیروانی و تمامی عزیزان کنار او آرزوی موفقیت در انتخابات پیش رو را دارم. اما سوالم از وزارت ورزش و مجموعه تصمیم‌ساز برای ورزش کشور این است که، مگر وظیفه سرپرست فدراسیون مهیا نمودن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات نیست؟ پس چرا سجاد انوشیروانی از روزی که به عنوان سرپرست روی کار آمده، تا به الان مثل اینکه حکم ریاستش از قبل امضا شده، چپ و راست مشغول عزل و نصب است و هرآنچه در اختیار رییس فدراسیون است را دارد دروزنه‌برداری به سود منافع خودش پیاده می‌کند؟ اگر شرایط سرپرست مثل رییس است، پس دیگر انتخابات به چه درد می‌خورد و به چه کار می‌آید؟ ما باید از روز 10 بهمن اردو را شروع می‌کردیم، مثل رقبای خود، من تمام برنامه‌هایم برای شروع تمرینات آماده و مهیا بود ولی وقتی دیدم هیچ پاسخ و پالس مثبتی از سوی فدراسیون دریافت نمی‌کنم، مجور شدم مکتوب نامه بزنم و نهایتا باد دیدن این شرایط استعفا بدهم. شاید فرجی شود و تیم ملی و.زنه‌برداری آسیب نبیند.»

علی حسینی می‌گوید: «هفته نخست لیگ وقتی رسول معتمدی در سالن مسابقه آسیب دید، همه به من هجوم آوردند که چون تو به عنوان سرمربی تیم ملی در سالن مسابقه نبودی و به معتمدی و مربیان لیگ هشدار ندادی بابت انتخاب وزنه ملی‌پوشان، این فاجعه به بار آمد و مسجل‌ترین شانس طلایی ما آسیب دید. سوالم از عزیزان مسئول در فدراسیون وزنه‌برداری این است، رفقا شما که این همه ایراد به من گرفتید، چرا در هفته دوم لیگ که به میزبانی نفت در اهواز برگزار شد از من دعوت نکردید که در مسابقه لیگ حاضر شوم؟ آقای انوشیروانی مگر خودم از شما درخواست نکردم که به عنوان سرمربی تیم ملی شرایط حضورم در هفته دوم لیگ فراهم شود؟ اگر احیانا اینجا هم برای ملی‌پوشان ما اتفاق و حادثه رخ می داد، چه کسی پاسخگو بود؟ پس این همه افکار عمومی را با کدهای غلط و اشتباه فریب ندهید و به بیراهه نبرید. خودتان هم خوب میدانید که دنبال بهانه بودید برای اهداف و تغییراتی که در ذهن برای تیم ملی بزرگسالان دارید.»

سرمربی مستعفی تیم ملی وزنه‌برداری درخصوص وضعیت مبهمی که در حوزه شغلی‌اش در دانشگاه محقق اردبیلی برای او ایجاد شده، می‌گوید: «من کارمند دانشگاه محقق اردبیلی هستم، از وقتی به عنوان سرمربی تیم ملی مشغول خدمت به وزنه‌برداری هستم، برایم هر ماه ماموریت شغلی رد می‌شود تا از لحاط حضور و غیاب مشکلی نداشته باشم. اما رفقا از روزی که من با دعوت ایوب بهتاج و جلیل امیری دو نامزد ثبت نام کرده برای انتخابات فدراسیون به عنوان خبره ورزشی اسمم رد شدف با من لج کردند و ماموریتم را تمدید نمی‌کنند! از طرفی بیش از 2 ماه است که حق و حقوقم به عنوان سرمربی تیم ملی به حسابم واریز نمی‌شود. بعد ماندم که چطور اینها می‌آیند و در رسانه‌ها و فضاهای تبلیغاتی که دارند از احترام به خانواده وزنه‌برداری و پیشکسوت و... اینجور موارد حرف می زنند و خود را منجی وزنه‌برداری می دانند؟ حقیقتا خواهشم از مسئولین ورزش کشور مخصوصا وزیر ورزش و جوانان این است که به مشکلات وزنه‌برداری ورود کند و ما را از این وضعیت مبهمی که در آن گیر کردیم، نجات دهد.»

علی حسینی درخصوص مقایسه دوره سرپرستی فعلی با مدیریت علی مرادی در فدراسیون و نقدهایی که تیم فعلی مدیریتی به دوره قبلی دارند معتقد است: «حقیقت ماجرا این است که وزنه‌برداری حال روز خوبی ندارد و هر چه جلوتر می‌رویم، اوضاع از آنچه هست وخیم‌تر می‌شود. اما سوالم از انوشیروانی و مقامی که خود را منجی وزنه‌برداری و علی مرادی را نابودگر در این رشته می‌دانند این است. مگر شما خودتان دردوره مدیریتی علی مرادی سرمربی و دبیر فدراسیون نبودید؟ مگر سکان مدیریتی وفنی در همان دوره دست خودتان نبود؟ پس اگر نقدی به آن دوره و مدیریت گذشته داریدف خودتان هم درآن شریک‌ هستید. سوالم از عزیزان این است، شما که الان خودتان را منجی وزنه‌برداری می دانید، همین حالا در همین انتخابات کمیسیون‌ها که پر از حرف و حدیث بود، یا در کادرهای فنی تیم‌های ملی کجا رفتید سراغ مربیان سازنده و مولد که بار اصلی سازندگی روی دوش آنها است؟ کجا برای حرکت وزنه‌برداری دراستانها پا پیش گذاشتید و از جیبتان هزینه کردید؟ کجا قید رفیق و دوستان خود را زدید و رفتید دنبال آدم‌هایی که امتحان پس دادند و استخوان در وزنه‌برداری خرد کردند؟ ما که الان هم جز شوآف تبلیغاتی و بازی با افکار عمومی برای حفظ منافع شخصی و کرسی ریاست وزنه‌برداری چیزی ندیدیم. اینها که اینقدر سنگ خانواده وزنه‌برداری و منافع مربیان را به سینه می‌زنند، چرا قرارداد 3 ساله من خواری شده در چمششان؟ مگر خود انوشیروانی و باقی نفرات بابت عقد قرارداد رسمی با مربیان و اعضاء کادرهای فنی تیم های ملی دردوره مرادی خود را به آب و آتش نمی زدند؟ پس حالا که مرادی با من به عنوان سرمربی تیم ملی قرارداد 3 ساله بست که خیالم برای سازندگی و خدمت به وزنه‌برداری به عنوان سرمربی تیم ملی آسوده باشد، چرا برای آنها این موضوع اینقدر سنگین و است؟ مگر آنها حافظ منافع مربیان تیم ملی نیستند؟ پس مشکلشان باقرارداد بلند مدت برای مربیان تیم ملی چیست؟ شاید هم حالا که خودشان راس امور قرار گرفتند این موضوع به ضررشان است؟! شما ببینید وقتی درکمیسیون‌هایی که انتصابی بود به نظرم نه انتخابی، سرمربی تیم ملی جایی در بخش کمیته مربیان ندارد، ته این ماجرا به کجا وصل است؟! در کل من استعفا دادم و هر کاری هم کردم با هماهنگی سرپرست فدراسیون و حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون بوده است. رضازاده کاملا در جریان همه مواردی که عرض کردم هست. الان هم هر تصمیمی که کمیته فنی بگیرد، بخاطر آرامش وزنه‌برداری برایم قابل احترام است. چه سرمربی باقی بمانم یا نه، من اردبیل دوباره در باشگاهم شروع می‌کنم به ساختن وزنه‌بردار برای آینده وزنه‌برداری.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه