اخبار داغ

دیدار امیرعبداللهیان با مادورو/ تأکید بر اجرای پروژه‌های همکاری بین ایران و ونزوئلا

دیدار امیرعبداللهیان با مادورو/ تأکید بر اجرای پروژه‌های همکاری بین ایران و ونزوئلا
رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی گفت: در سال جدید باید پروژه‌های همکاری را با قدرت پیگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و در مقصد دوم سفرش به آمریکای لاتین در کاراکاس حضور دارد، با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

مادورپ در این دیدار ضمن خیرمقدم به امیرعبداللهیان و هیأت همراه و ابلاغ سلام گرم به رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، گفت: سفر شما در یک فرصت مغتنم انجام شده است. 

وی افزود: سال جدید را باید با توان و قدرت بیشتری شروع کرده و پروژه‌های همکاری را با قدرت پیگیری کنیم. 

مادورو ایران و ونزوئلا را دو کشور شجاع و ضد امپریالیسم خواند. 

امیرعبداللهیان نیز ضمن ابلاغ سلام‌های گرم آیت‌الله رئیسی به همتای ونزوئلایی و ابراز خرسندی از دیدار مجدد با مادورو، گفت: سفر شما به ایران نقطه عطف جدیدی بود.

گفتنی است، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ۲۰ خرداد ماه سالجاری به تهران سفر کرد و در این سفر سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا امضا شد.

امیرعبداللهیان پیش از این با وزیر خارجه و وزیر نفت ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این به موریتانی و نیکاراگوئه سفر کرده بود.

به گزارش خبرنگار فارس، مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عیسی کاملی دستیار وزیر ور مدیرکل آمریکا، علی چگنی مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصاد مقاومتی، عبدالله نکونام قدیری معاون سخنگو و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای، مجتبی بنی اسدزاده دستیار وزیر در امور اجرایی و رضا نظرآهاری مشاور وزیر حسین امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه