اخبار داغ

ابوالفضل پورعرب:

نمی توانیم سینما را از مردم بگیریم/ معنای تحریم را نمی فهمم

نمی توانیم سینما را از مردم بگیریم/ معنای تحریم را نمی فهمم
ابوالفضل پورعرب با حضور در پنجمین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم «کت چرمی» نشست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل پورعرب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با حضور در محل برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، به تماشای فیلم سینمایی «کت چرمی» نشست.

این بازیگر سینما گفت: من سعی می‌کنم هر سال در جشنواره حاضر شوم، اما زمانی که با احترام از من دعوت می کنند، اشتیاق بیشتری برای حضور در آن پیدا می‌کنم.

او با بیان اینکه سال‌های گذشته هم نمی‌توانسته همه فیلم‌ها را تماشا کند، افزود: «کت چرمی» اولین فیلمی بود که در این دوره از جشنواره دیدم. بازیگران این فیلم بازی‌های خوبی داشتند و به نحوی متفاوت از بازی‌های قبل‌شان بود. کارگردان این فیلم، نگاه ویژه‌ای به آسیب‌ های اجتماعی داشت که اگر به این سمت پیش برویم، سینمای ما صاحب اندیشه و تحولی در قصه‌ها می‌شود، همچنین کشش بیشتری پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز من به جشنواره آمدم که به دهه فجر احترام بگذارم. سال ها زحمت کشیدیم که نتیجه اش دهه فجر شده است. حالا می خواهیم این میراث مهم را در اختیار نسل بعد بگذاریم. خوشایند نیست که به انقلاب اسلامی بی توجهی کنیم.

عرب نیا در ادامه با اشاره به این نکته که من معنای تحریم را نمی فهمم، ادامه داد: ما داریم کار می کنیم. از تفریحات مردم سینما رفتن است. نمی توانیم سینما را از مردم بگیریم. بعد از این همه سال تلاش کردیم و زحمت کشیدیم که سینمای آبرومندی را داشته باشیم. علت تحریم چیست؟ یکسری افراد معترض هستند؛ قبول؛ مسئله ای نیست. با تحریم و نرفتن به سینما مشکلی حل نمی شود. باید بنشینیم و حرف بزنیم. بزرگ ترین جنگ ها هم با مذاکره حل شده است نه با جنگی دیگر. اعتقادی به این حرکت نداشتم و می خواستم این را به مردم بگویم که بنده، همیشه کوچکشان هستم و دستشان را می بوسم.

ابوالفضل پورعرب بابت بازی در فیلم‌های «عروس»،«نرگس» و «مردی شبیه باران» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شد. این بازیگر برای فیلم «مردی شبیه باران» سیمرغ بلورین دریافت کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه