اخبار داغ

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا کدام‌ها هستند؟

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا کدام‌ها هستند؟
اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید بهتر است اطلاعاتی درباره بهترین رشته‌های تحصیلی در این کشور داشته باشید. در این مقاله نگاهی اجمالی به این رشته‌ها انداخته‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تحصیل در استرالیا همیشه از گزینه‌های اصلی برای متقاضیان مهاجرت و اقامت بوده است؛ زیرا استرالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی معتدل و پایدار و سطح بالای رفاه و تحصیلات و دارا بودن دانشگاه‌های برتر همه ساله میزبان بسیاری از مهاجران از سایر نقاط جهان است که برای تحصیل در استرالیا این مقصد را انتخاب کرده‌اند. علاوه بر سیستم آموزشی استاندارد، وجود موقعیت‌های شغلی عالی پس از اتمام تحصیل، جای شبهه‌ای برای آنان که به قصد تحصیل در خارج از کشور و پس از آن اقامت دائم اقدام به مهاجرت می‌کنند، باقی نمی‌گذارد.
اگر شما هم  قصد تحصیل در استرالیا را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعاتی درباره بهترین رشته‌ها برای تحصیل در این کشور را به‌دست آورده و از شرایط و پتانسیل‌های موجود آگاهی لازم را کسب کنید. در این مقاله نگاهی اجمالی به رشته‌های برتر تحصیلی در این کشور انداخته‌ایم. همراه ما باشید.

حسابداری

حسابداری به دلیل دارا بودن موقعیت‌های شغلی عالی بعد از فارغ‌التحصیلی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل در استرالیا است. زیرا مشاغل بسیار زیاد و متنوعی در رابطه با این رشته در استرالیا وجود دارند و همه ساله نیز تقاضا برای به‌کارگیری متخصصان این حوزه رو به افزایش است. در واقع اگر علاقه‌مند به رشته حسابداری هستید و قصد تحصیل در استرالیا را دارید، با فارغ‌التحصیلی در این رشته از یکی از دانشگاه‌های این کشور، به‌طور همزمان موقعیت شغلی، درآمد معقول و پس از آن اقامت خود را تضمین کرده‌اید.

از بهترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته حسابداری در استرالیا می‌توان به دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، ملبورن، نیو ساوت ولز، کویینزلند و موناش اشاره کرد.

رشته‌های علوم پزشکی

دوره‌های استاندارد رشته‌های علوم پزشکی همواره در برترین دانشگاه‌های استرالیا ارائه می‌شود و به دلیل کمبود نیروهای متخصص در زمینه رشته‌های علوم پزشکی، این کشور تحصیل در این رشته‌ها را تسهیل کرده و فرصت مناسبی برای متقاضیان این رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا فراهم کرده است. علاوه بر آن رشته‌های داروسازی و دیگر رشته‌های حوزه سلامت در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌گردند که گزینه‌های مناسبی برای هدف تحصیل در استرالیا است. دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های این کشور عموما 4 و 6 ساله است که به دلیل استاندارد بودن این دوره‌ها در مقایسه با استاندارد آموزشی جهانی و تسهیلات این کشور در دانشجوپذیری، تقاضا در این مقاطع و رشته‌ها در حال افزایش است. از رشته‌های دیگر این حوزه می‌توان به دندانپزشکی و مهندسی پزشکی هم اشاره کرد. ازجمله بهترین دانشگاه‌ها برای ارائه رشته‌های علوم پزشکی معمولا به دانشگاه‌ سیدنی، دانشگاه ملبورن، آدلاید، کویینزلند و موناش اشاره می‌شود.

مدیریت کسب و کار و تجارت

گذراندن دوره‌های مدیریت کسب و کار، از پیش‌نیازهای مهم برای علاقه‌مندان به حوزه‌های تجارت و کارآفرینی و برای راه‌اندازی یک بیزینس پویا است. رشته مدیریت کسب و کار نیز از دیگر رشته‌های پرطرفدار و مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا است؛ به‌طوری که بیش از هشتاد هزار نفر هم‌اکنون مشغول به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار و تجارت و انشعابات این رشته در استرالیا هستند. از رشته‌های مهم این حوزه می‌توان به  بازاریابی اشاره کرد که یک رشته فوق‌العاده کاربردی و پول‌ساز در سراسر جهان است. از دیگر رشته‌های مرتبط با این حوزه، رشته‌های مدیریت مالی، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و قانون تجارت است.از بهترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده این رشته‌ها در استرالیا می‌توان از دانشگاه موناش، ملبورن، نیو ساوت ولز، سیدنی و کویینزلند نام برد. لازم است به این نکته هم توجه کنید که تحصیل در رشته‌های مدیریت کسب و کار به نسبت رشته‌های دیگر پرهزینه‌تر است.

رشته‌های مهندسی

رشته‌های مهندسی همیشه پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته‌ها در سرتاسر جهان برای متقاضیان تحصیلات دانشگاهی به‌شمار می‌آیند. کشور استرالیا نیز از این موضوع استثنا نیست و اکثر رشته‌های مهندسی را در بهترین دانشگاه‌های خود ارائه می‌دهد که فرصت بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به تحصیل در استرالیا به وجود آورده است. ناگفته نماند که کیفیت دوره‌های آموزشی در استرالیا در سطح استاندارد و هم‌رده با بهترین سطوح دوره‌های تحصیلی در جهان است. رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه‌های استرالیا در حوزه مهندسی شامل رشته‌ مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، هوافضا، عمران، برق، نرم‌افزار، مهندسی معدن و غیره است.

از دانشگاه‌های محبوب این رشته‌ها می‌شود از دانشگاه سیدنی، آدلاید، نیو ساوت ولز، کویینزلند و RMIT نام برد.

معماری

معماری ساختمان و دکوراسیون داخلی ازجمله رشته‌هایی است که علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان دارد. این رشته در دانشگا‌ه‌های استرالیا با بهترین کیفیت و در سطح دانشگاه‌های برتر جهانی ارائه می‌شود. بازار کار و موقعیت شغلی رشته‌ معماری در سال‌های اخیر در این کشور رشد بسیاری داشته و شما با تحصیل در استرالیا و کسب مدرک از دانشگاه‌های این کشور می‌توانید درآمد خوبی از فعالیت در زمینه طراحی ساختمان‌های مسکونی و تجاری و طراحی داخلی کسب کنید.

دانشگاه‌هایی ازجمله دانشگاه سیدنی، ملبورن، RMIT و کورتین از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته معماری هستند.

 

حقوق

از دیگر رشته‌های قابل تحصیل در استرالیا و مورد نیاز این کشور، رشته حقوق است که با زیرشاخه‌های مختلف در اکثر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحصیلی این کشور ارائه می‌شود. علاوه بر آن مدرک دریافتی از دانشگاه‌های استرالیا در رشته حقوق و سایر شاخه‌های این رشته در اکثر نقاط جهان قابل ارائه و معتبر است و بازار کار و موقعیت شغلی خوبی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم می‌کند. در دانشگاه‌های استرالیا برای رشته حقوق، اغلب مباحثی مانند استدلال و حل مسائل به روش خلاقانه نیز تدریس می‌شود.

برای انتخاب رشته و رفتن به دانشگاه های معتبر کاری بسیار حساس است که نیازمند تحقیق و پرس و جو است. تحصیل در استرالیا با یونیک ویزا جزو بهترین انتخاب های شما خواهد بود. چرا که سال هاست در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه