اخبار داغ

در پاسخ به ابراز همدردی امیرعبداللهیان با جان‌باختگان و مصدومان زلزله در سوریه؛

ملتهای سوریه و ایران در شادی و غم کنار هم هستند

ملتهای سوریه و ایران در شادی و غم کنار هم هستند
وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به ابراز همدردی همتای ایرانی خود با دولت و ملت سوریه درپی وقوع زلزله مهیب در این کشور، یادآور شد: دو ملت دوست و برادر سوریه و ایران همواره در شادی و غم کنار هم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دوشنبه شب در تماس تلفنی با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه، مراتب همدردی خود را با دولت و ملت سوریه به مناسبت وقوع زلزله مهیب در این کشور ابراز کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت و گوی تلفنی وقوع زلزله مهیب در کشور سوریه را که باعث کشته و زخمی شدن جمع زیادی از شهروندان سوری شده است را به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت و از آمادگی کشورمان برای ارائه کمک های بشردوستانه به سوریه خبر داد.

امیرعبداللهیان همچنین مراتب همدردی و تسلیت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را نیز به دولت و ملت سوریه ابلاغ کرد.

ملتهای سوریه و ایران همواره در شادی و غم کنار هم هستند

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و سوریه را دو ملت دوست و برادر دانست که همواره در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین گزارشی از وضعیت مناطق زلزله‌زده و نیازمندی‌های کشورش را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند.

امیرعبداللهیان همچنین در تماس با سفیر کشورمان در دمشق و سرکنسول در حلب در جریان سلامت همکاران در حلب قرار گرفت و با اشاره به اقدام فوری به عمل آمده از سوی پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر برای اعزام تیم‌های پزشکی و امداد رسانی به مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه، بر هماهنگی و تسریع در امداد رسانی تاکید کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه