اخبار داغ

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه:

کلید پیشرفت کشور در گرو نگاه ویژه به علم و فناوری است

 کلید پیشرفت کشور در گرو نگاه ویژه به علم و فناوری است
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تاکید براینکه کلید پیشرفت کشور در گرو نگاه ویژه به علم و فناوری است گفت: بهره گیری از فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت و توسعه کشور را سرعت می‌بخشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نشست شرکت‌های دانش بنیان فناوری قضائی با حضور محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، مدیران ارشد این مرکز و برخی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه قضائی روز گذشته برگزار شد.

در این نشست محمد کاظمی فرد با بیان اینکه لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های آنان از سیاست‌های دستگاه قضائی است تاکید کرد: با همین رویکرد مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اعتماد و باور به شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌های آنان برای برخی از چالش‌ها استفاده کرده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تاکید براینکه کلید پیشرفت کشور در گرو نگاه ویژه به علم و فناوری است گفت: بهره گیری از فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت و توسعه کشور را سرعت می‌بخشند. باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان که اغلب از نیروهای جوان تشکیل شده است حمایت کنیم. این نیروی جوانی و حمایت ما از آنان، انگیزه شأن برای خدمت به مردم را مضاعف می‌کند.

محمد کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه اگرچه اقدامات خوبی از سوی شرکت‌های دانش بنیان برای حل برخی از چالش‌ها و تسریع برخی از امور صورت گرفته است تاکید کرد: اعتقاد من بر این است که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و این مهم میسر نمی‌شود مگر با تلاش، کوشش، همفکری و هم افزایی.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: امروز از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه احراز هویت برخط، پیام رسان ها، شکواییه ساز، دادرسی الکترونیک و تبدیل گفتار به متن بهره گرفته‌ایم اما اعتقاد داریم می‌توانیم با همفکری و تلاش خدمات بهتر و بیشتری را به مردم و دستگاه قضائی ارائه دهیم.

کاظمی فرد در ادامه با اشاره به اینکه خدمت به مردم لحظات ناب و بی‌نظیری را رقم می‌زند به ذکر خاطره‌ای از دیدار یک زندانی با خانواده‌اش که به صورت الکترونیک برگزار شد پرداخت.

وی گفت: دختر این زندانی که نتوانسته بود پدرش را به دلیل برخی از مشکلات دیدار کند پس از شش سال از طریق سامانه ملاقات خانواده زندانیان به صورت الکترونیک و برخط دیدار کرد. این لحظه شیرین که با ذوق و حیرت این دختر خردسال رقم خورد هیچگاه از ذهن بیرون نخواهد رفت. خدمت به مردم باید در اولویت اقدامات مان باشد و مردم طمع شیرین آن را حس کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ایده‌های خود را برای تسریع در خدمات قضائی ارائه کنند و ما از آنها کاملاً حمایت می‌کنیم تاکید کرد: امیدواریم شرکت‌های دانش بنیان بیشتری در زمینه فناوری قضائی به ارائه خدمت به مردم بپردازند و ما نیز با حمایت از آن بتوانیم تلاششان را دوچندان کنیم.

در ابتدای این نشست شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه خدمات قضائی به ارائه خدمت می‌پردازند با تشکر و قدردانی از حمایت‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به بیان برخی از مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند. توسعه زیست بوم با مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های بومی، ارتقای اقدامات و خدمات و حمایت از آنها، تاکید بر خودباوری، توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان، اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان، زیست بوم قضائی و توجه به ایده‌های خلاق نقطه اشتراک فعالان شرکت‌های دانش بنیان قضائی در این نشست بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه