اخبار داغ

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن خبر داد؛

بانک مسکن بیش از ۴۰۰هزار فقره تسهیلات در سال جاری پرداخت کرد

بانک مسکن بیش از ۴۰۰هزار فقره تسهیلات در سال جاری پرداخت کرد
عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صابر عسکرپور عضو هیأت مدیره و معاون امور مالی بانک مسکن با بیان این مطلب که رقم کل تسهیلات اعطایی این بانک در سال جاری با رشد قابل توجهی روبرو شده است، گفت: بانک مسکن همکاری و هماهنگی ویژه‌ای با اهداف دولت سیزدهم داشته و این موضوع سبب شده تا تسهیلات اعطایی این بانک تا پایان دی‌ماه سال جاری از رقم ۱۰۷ هزار میلیارد تومان بگذرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

عسکرپور با بیان اینکه بانک مسکن در سال جاری ۴۱۹ هزار و ۶۰۵ فقره تسهیلات به متقاضیان اعطا کرده است، گفت: رقم کلی تسهیلات بانک مسکن که عدد قابل توجهی است یک فرآیند رو به جلو تسهیلات‌دهی در این بانک را نشان می‌دهد. بر همین اساس تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی طی ۱۰ ماهه سال جاری در این بانک بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با این نوع تسهیلات در دوره مشابه سال قبل با افزایش ۳۴۷ درصدی روبرو بوده است.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن افزود: این فرایند تسهیلات‌دهی نشان می‌دهد علاوه بر اینکه بانک مسکن در حوزه تخصصی خود به ویژه ذیل طرح نهضت ملی مسکن به وظایف خود عمل کرده است، بلکه این بانک در سایر حوزه‌ها از جمله تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، اشتغالزایی، فرزندآوری، نیز مشارکت مناسبی داشته است.

عسکرپور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تسهیلات‌دهی بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ در حوزه مسکن بوده است، تصریح کرد: بانک مسکن نشان داده که به واقع یک بانک تخصصی است و الگوی مناسبی در این زمینه با تسهیلات‌دهی در بخش مسکن و همراهی با برنامه‌های دولت در بخش مسکن از خود ارائه داده است. این میزان تسهیلات‌دهی علاوه بر راهبری مدیریتی، تلاش و پشتوانه کاری بدنه و کارکنان بانک مسکن را می‌طلبد که به خوبی این امر در بانک مسکن نمود دارد.

معاون امور مالی بانک مسکن اظهار کرد: نه تنها در بخش طرح نهضت ملی مسکن که روند تشکیل پرونده و افتتاح حساب تا تأمین مالی طرح‌ها به خوبی در بانک انجام می‌پذیرد، بلکه در سایر بخش‌ها نیز تسهیلات‌دهی در این بانک با شتاب مناسبی در حال اجراست که شاهد اعطای بیش از ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات و پرداخت بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد تومان به طور کلی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ هستیم.

وی با اشاره به نیاز انباشته کشورمان در بخش مسکن گفت: تأمین مالی بخش مسکن در کشور از مجرای بانک تخصصی چون بانک مسکن هم باعث شفاف‌شدن اجرای پروژه‌ها در این حوزه می‌شود و هم آنرا ساختارمند می‌سازد و از سوی دیگر با توجه به عارضه تورم در حوزه مسکن، سرعت مناسب تسهیلات‌دهی بانک نیز تاحدودی به برطرف کردن نیاز بازار مسکن و ایجاد تعادل در این حوزه کمک می‌کند که باید سایر مراحل اجرای پروژه‌ها نیز تسهیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، عسکرپور تصریح کرد: بخش مسکن نیاز به کمی صبر و شکیبایی برای اجرای پروژه‌ها و مشاهده ملموس نتایج دارد اما در این حیطه علاوه بر تأمین مالی که بسیار مهم و حیاتی است باید سرعت ساخت مسکن با تکیه بر صنعتی‌سازی افزایش یابد تا به حد نصاب استاندارد برای ساخت مسکن برسیم و نیاز انباشته بازار را نیز به خوبی پاسخ دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه