اخبار داغ

وداع با خالق جمله های ناب

پایان مردی با پوست کروکودیل/ سرمربی سابق تیم ملی درگذشت

پایان مردی با پوست کروکودیل/ سرمربی سابق تیم ملی درگذشت
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میروسلاو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از یک بیماری طولانی و سخت در سن 88 سالگی در زاگرب درگذشت. او در این اواخر به واسطه بیماری سخت سرطان خانه نشین شده و در گفتگوهای جسته و گریخته اش آرزوی مرگ داشت.

برانکو ایوانکوویچ دستیار و همکار سابق چیرو در تیم ملی ایران با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از مرگ دوست و رئیس سابق خبر داد و برای او آرزوی آرامش کرد.

بلاژویچ خالق یکی از مهمترین و بزرگترین افتخارات تاریخ فوتبال کرواسی بود و در جام جهانی 1998 با یک نمایش سحرانگیز توانست در فرانسه کرواسی کوچک را روی سکوی سوم جام جهانی بنشاند.

چیرو پس از این کار بزرگ به ایران آمد و در تیمی که خود را برای صعود به جام جهانی 2002 آماده می‌کرد، تبدیل به یک مربی محبوب شد اما با همه شایستگی‌های آن نسل این تیم مغلوب یک بازی عجیب در بحرین شد و از صعود  بازماند. بلاژویچ با وجود تمایل محسن صفایی فراهانی رییس فدراسیون ایران برای ادامه همکاری، قراردادش با ایران را ملغی کرد و کار را به دستیارش برانکو ایوانکوویچ سپرد. مردی که در دوره بعدی انتخابی، صعودی موفقیت آمیز به جام جهانی 2006 داشت.

چیرو که همواره با ادبیات جالب و مصاحبه‌ها و تیترهای درخشانش در یاد ما می‌ماند که شاید یکی از معروفترین آنها تشبیه پوست خودش به پوست کروکودیل برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران پس از ناکامی در صعود به جام جهانی کره و ژاپن بود.

بلاژ یک بار هم در کهنسالی برای اداره مس کرمان به ایران بازگشت. بلاژویچ در سالهای اخیر درگیر بیماری سرطان بود و مرگ خود را از خدا درخواست کرده بود. بلاژویچ چندی پیش درباره آخرین وضعیت بیماری خود در فیس‌بوک نوشته بود: من به زودی این دنیا را ترک می‌کنم. دو سرطان داشتم و حالا سومی در من پدیدار شده است. با این فکر همیشه دست و پنجه نرم می‌کنم که عمرم گذشته و کم کم باید از این دنیا بروم. دوستان و بازیکنان هم نسل من همگی مدت‌ها پیش به خاک سپرده شده‌اند و تنها کسی هستم که زنده ماندم.

او ساعتی پیش در سن 88 سالگی درگذشت.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه