اخبار داغ

سردار آهنگر:

انقلاب اسلامی الگوی کشورهای آزادی‌خواه جهان شده است

انقلاب اسلامی الگوی کشورهای آزادی‌خواه جهان شده است
رئیس دانشگاه امام حسین گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در برابر دشمنان شکست نخورده است، بلکه الگوی کشورهای آزادی‌خواه جهان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام صبح امروز در سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی که در تالار اندیشه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین ع برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی از همان آغاز با دشمنی ابرقدرت‌ها آغاز شد و اگر چه این ابر قدرت‌ها با هم اختلاف داشتند، در مسئله مقابله با انقلاب اسلامی همه با هم متحد شدند و یک جبهه واحد علیه انقلاب اسلامی تشکیل دادند چرا که نظام اسلامی هنجارهای نظام سلطه و آنچه بر دنیا حاکم بوده را رد کرده بود.

وی با اشاره به نظام حاکم بر جهان در پیش از انقلاب اسلامی ایران، گفت: در آن دوره بخشی از دنیا در اختیار آمریکا و بخشی دیگر در اختیار شوروی بود و بخشی دیگر نیز در دست قدرت‌های درجه دوم بود که دنبال روی شوروی و آمریکا بودند اما نظام اسلامی نظام سلطه جهانی را برهم زد و نظام‌های حاکم در جهان را رد کرد و حاضر نشد شریک نظام سلطه گر جهانی شود و همین موضوع موجب دشمنی دشمنان گردید.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین تصریح کرد: برخلاف بسیاری از پیش‌بینی‌های آن دوران، انقلاب اسلامی نه تنها در برابر دشمنان شکست نخورد بلکه بیش از ۴۰ سال است که با مقاومت خود، الگوی کشورهای آزادی خواه جهان شده است.

سردار حسنی آهنگر افزود: اکنون و در چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی نظام مستقل و مقتدر ایستاده است و با زورگویی و سلطه گری مخالف است و آرمان‌های خودش را دنبال می‌کند و با هدایت مقام معظم رهبری به سوی تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود.

وی پیروزی و ماندگاری و پیشرفت انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان را نتیجه حضور و پشتیبانی مردم در صحنه دانست و گفت: حضور مردم حول محور ولایت فقیه مبتنی بر ارزش‌های اصیل اسلامی آن چیزی است که موجب شده جمهوری اسلامی امروز الگوی برای کشورهای آزاد جهان شود. حضور هوشمندانه مردم در عرصه‌های مختلف مدلی است که در ادبیات جهانی آن را جامعه محوری می‌نامند و بسیاری از کشورهای جهان در تلاش رسیدن به چنین مدلی هستند، نقطه قوتی که نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی و برگرفته از روحیه تعامل و همدلی و حمایت از یکدیگر برای تأمین نیاز هاست.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین اظهار داشت: مدل حکمرانی ایرانی مبتنی بر تشکیل بسیج مردمی برای مقابله با فتنه‌های امنیتی، حضور در بحران‌های طبیعی و همراهی مردم در بیماری فراگیر کرونا و حضور مردم در خنثی‌سازی جنگ ترکیبی آمریکا جنایتکار در سال ۱۴۰۱ خود را به طرز شگفت انگیزی نشان داده است و نشان داده که هر گاه بسیج مردمی اتخاذ کردیم خرمشهرهای در اختیار دشمن را فتح کرده ایم.

سردار حسنی آهنگر افزود: تاریخ اجتماعی ایران حکایت از آن دارد که برای بیرون آوردن همه مردم، بخشی از جامعه باید به عنوان پیش رو وارد عرصه شوند و زمینه را برای فعالیت همه مردم فراهم کند که این قشر در ادبیات فرمانده معظم کل قوا به عنوان حلقه‌های میانی نامیده می‌شود، تجربه نشان داده که هرگاه این حلقه فعالانه وارد عرصه شده جمعیت بیشتری را با خود همراه کرده است و هرگاه منفعلانه حرکت کرده جامعه نیز به سمت سستی حرکت کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه