اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری رئیس سازمان اقتصادی کوثر؛

سازمان اقتصادی کوثر، حامی ایده‌های برتر/ تولید ۷۵ درصدی جوجه اجداد

سازمان اقتصادی کوثر، حامی ایده‌های برتر/ تولید ۷۵ درصدی جوجه اجداد
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در نشست خود با اصحاب رسانه از برگزاری نمایشگاه ایده‌های فناورانه و طرح ۱۲۰ مسئله برای مولدسازی این سازمان اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نشست خبری رئیس سازمان اقتصادی کوثر با معرفی اجمالی این سازمان توسط حجت‌الاسلام محمدحسین پیریایی مدیر روابط‌عمومی سازمان اقتصادی کوثر آغاز شد و سپس ناصر فخاری مدیرعامل این سازمان توضیحاتی را بیان نمود.

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر امروز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت‌ها نخبگان در کشور ما بی‌توجهی و بی‌برنامگی در زمینه علم و دانش جوانان و اشتغال آنان است که در این زمینه باید توجه داشته باشیم اگر اشتغال هم بدون توجه به لذت و حوزه فعالیت جوانان باشد باز هم موجب مهاجرت خواهد شد.

وی ادامه داد: کسانی که سنتی فکر کرده و اهل تحول نیستند به جوانان و صاحبان فکر مجال ایده‌پردازی نمی‌دهند، و سازمان اقتصادی کوثر به دنبال این موضوع است که در بخش‌های مختلف اقتصادی فعالیت‌های خود را گسترش دهد و بستر را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای فعالیت‌های اقتصادی و جوان نخبه و صاحب ایده و فکر فراهم نماید.

برگزاری نمایشگاه نوآورانه، مسئله‌محور از ۲ تا ۵ اسفندماه

وی افزود: در همین راستا نمایشگاهی نوآورانه و مسئله‌محور از ۲ تا ۵ اسفند به همت این سازمان در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود که در این نمایشگاه به دنبال افزایش بهره‌وری از طریق ایده‌های برتر خواهیم بود و از همه نخبگان دارای ایده و فکر دعوت می‌کنیم تا از بیش از ۱۲۰ مسئله‌سازمان اقتصادی کوثر مطلع شده و راهکار برون‌رفت از مشکل را پیدا و در این راه با این سامان همکاری نمایند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تأکید کرد: در این نمایشگاه ۳۷ شرکت سازمان اقتصادی کوثر فعالیت دارند و پذیرای ایده‌های برتر و نوآورانه تمام شرکت‌های دانش‌بنیان در حل این مشکلات ارائه شده خواهند بود.

وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر که ذیل بنیاد شهید است چندین ماه است که در حال مولدسازی اموال خود بوده و به همین دلیل هر هفته یک پروژه جدید را کلید زده است.

رونمایی از سامانه بامک/ در ۶ ماه آینده این سامانه آماده خدمت به عموم مردم خواهد شد

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: یکی از پروژه‌های این شرکت اقتصادی سامانه بامک است که در نمایشگاه پیشرو رونمایی خواهد شد که در آن تمامی محصولات تولیدی سازمان اقتصادی کوثر به‌زودی عرضه می‌شوند و متذکر شد که این سامانه در وهله اول متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است که تخفیف ویژه برای این قشر در نظر گرفته شده و به کیف پول الکترونیکی این افراد تحت پوشش متصل است و یادآور شد که بعد از گذشت ۶ ماه این سامانه آماده خدمت به عموم جامعه خواهد شد.
وی تأکید کرد: در شرایط فعلی فقط این سامانه به‌صورت پایلوت در تهران اجرایی خواهد شد و به جامعه ایثارگران استان تهران خدمات خواهد داد.

وی در زمینه فعالیت‌های این مؤسسه در زمینه دارو و اقلام اساسی موردنیاز آحاد مردم گفت: تحریم دارو و اقلام غذایی از سال ۹۸ علیه ایران اعمال شد؛ بعدازاین زمان مرغ اجداد به ما ندادند؛ ولی احیا مرغ لاین ایرانی در دستور کار ما قرار گرفت و سازمان اقتصادی کوثر با اتکا به توانمندی جوانان در داخل کشور این کار را انجام داد و امروز بیشتر نیاز داخلی در کشور از طریق این سازمان اقتصادی تهیه و ارائه می‌شود.

تولید ۷۵ درصد مرغ اجداد آرین در زیر مجموعه‌های سازمان اقتصادی کوثر

فخاری اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ درصد مرغ اجداد آرین کشور در سازمان اقتصادی کوثر تولید می‌شود؛ البته ورود لاین‌های وارداتی هم‌ ممنوع است که البته در کنار همه اینها تولید یک نوع جدید از مرغ اجداد بومی نیز در دستور کار این سازمان است.

وی توضیح داد: این سازمان اقتصادی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان در یکی از شرکت‌ها کار فناورانه کار جدیدی را به ثمر رسانده و‌ یک جوجه اجداد بومی شده غیر از آرین را نیز تولید کرده است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد جوجه اجداد کشور در حال تولید است و فقط ۵ درصد وارد می‌شود؛ البته این کار ژنتیکی و اصلاح ژنتیکی هزینه بر و زمان بر است که امید داریم با اتکا به دانش این مهم هر چه زودتر به‌صورت کامل عملیاتی شود.

وی در زمینه شفاف‌سازی اقتصادی زیرمجموعه‌های سازمان اقتصادی کوثر گفت: در حال حاضر ۷ شرکت زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر بورسی است؛ اما توانایی ورود ۸ شرکت دیگر به بازار سرمایه را هم داریم که در سال مالی جاری فقط یک شرکت به بورس عرضه شد؛ ولی این مؤسسه در صورت وجود کشش بورس آماده ارائه ۷ شرکت دیگر نیز هست.

دو تا چهار برابر شدن سود عملیاتی برخی شرکت‌های زیر مجموعه

فخاری در رابطه به سود عملیاتی این سازمان اقتصاد افزود: سود عملیاتی سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۴۰۰ در حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری بیش از ۴ برابر شده و باوجوداینکه هنوز حسابرسی سال جاری به اتمام نرسیده از شواهد بر مبنی آید که این رقم به حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: سود عملیاتی زربار که از شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان است ۴ برابر شده و سایر شرکت‌ها هم سود عملیاتی داشتند که کمترین این سود ۲ برابر و حداکثر ۴ برابر شده است و کار دیگری که در سال جاری دنبال شده این موضوع بود که جلوی فعالیت شرکت‌های زیان‌ده را گرفتیم و آنها را با شرکت‌های بزرگ‌تر فعال اقدام نموده‌ایم که این موضوع موجب افزایش بهره‌وری این مجموعه‌ها شده است.

 

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری/ نشست خبری رئیس سازمان اقتصادی کوثر

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه